Ik wil meer geluid uit mijn Polo GTI 2.0 AW

jmtuning.nl
Klep demper.
(Ik heb een AW zonder OPF, dat scheelt wel in geluid)
Heerlijk geluid met de klep open, en in S.
Dan knalt die echt extreem als die warm is.
plof plof plof als die volgas overschakelt.
knal als je dan je gas los laat.
En bij terug schakelen doet die plof plof plof.
Klep open in D is gewoon beschaafd stil.
Klep dicht in S en in D is het zelfs minder dan origineel.

Klinkt goed. Het is echt jammer dat er dit jaar geen meeting was zodat je de twee systemen eens kan vergelijken. En ik heb helaas de milieu bewuste polo met filter
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 200 pk 
Vanwege het feit dat het een Lease betreft, ben ik op zoek naar een enigszins makkelijke oplossing die niet te veel geld kost en makkelijk is te herstellen.

Is het verwijderen van de middendemper dan de optie om te overwegen?
Als hij iets te veel geluid zou maken, kan ik daar zeker mee leven. :cool:
(zodra de bak niet in "S" staat, moet dat best meevallen gok ik)

Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
Ik heb - helaas - niks aan mijn GTI gedaan. Vaak heb ik het overwogen maar omdat het een operational lease betreft vind ik het gewoon zonde.
Over 2 jaar gaat mijn Polo weer terug naar de leasemaatschappij.

Stiekem zit ik al een beetje naar mijn volgende auto te kijken en daar wil ik wel meer mee doen.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik heb 4 maanden geleden een downpipe van JM tuning eronder geschroeft, is een downpipe zonder cat en met OPF DELETE. (Foutcodes weggeschreven)
nu 4 maanden verder zijn er wat problemen, auto loopt hoog stationair en schakelt slecht.
Ik haal de DP eraf en ga voor een JM tuning catback systeem met klep :)
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 
Ik heb 4 maanden geleden een downpipe van JM tuning eronder geschroeft, is een downpipe zonder cat en met OPF DELETE. (Foutcodes weggeschreven)
nu 4 maanden verder zijn er wat problemen, auto loopt hoog stationair en schakelt slecht.
Ik haal de DP eraf en ga voor een JM tuning catback systeem met klep :)
Wat ik me nu afvraag,
waarom heb je dan ooit voor zonder kat gekozen?
En wie heeft de auto getuned? (Afgesteld op high flow)
Want dat die niet lekker loopt/schakelt zal toch wel met de software te maken hebben.

Klep uitlaat is een heerlijke optie. Kan niet anders zeggen.
Zou zelf als de downpipe er toch af ligt daar dan gelijk een rvs met kat onder leggen.
Want ooit is dat standaard ding ergens verroest.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Wat ik me nu afvraag,
waarom heb je dan ooit voor zonder kat gekozen?
En wie heeft de auto getuned? (Afgesteld op high flow)
Want dat die niet lekker loopt/schakelt zal toch wel met de software te maken hebben.

Klep uitlaat is een heerlijke optie. Kan niet anders zeggen.
Zou zelf als de downpipe er toch af ligt daar dan gelijk een rvs met kat onder leggen.
Want ooit is dat standaard ding ergens verroest.
en dat veroesten van die pijp gaat de huidige eigenaar niet meer meemaken dus om het daarom alleen te doen zou ik zeggen dat is een ander zn probleem maar lekker over 10 jaar
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Afgezien van de difusor/achterskirt....

bladzijde 253-150 1,5motor benzine 60mm
bladzijde 253-180 2,0motor benzine 60mm of 65mm.
diameter gti pijp hangt af of er een Roetfilter voor de middendemper zat.

Plaatjes lijken wel redelijk op elkaar,
Beetje andere vormen enz.

Meen dat de klep in de demper van de 1,5 een actieve is. (Als die er al is)
Dus misschien dat dat voor een foutmelding zorgt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk
Als je rekening houdt met de diffuser Stick Out Tongue
Dat is nog het makkelijkste gedeelte
Afgezien van de difusor/achterskirt....

bladzijde 253-150 1,5motor benzine 60mm
bladzijde 253-180 2,0motor benzine 60mm of 65mm.
diameter gti pijp hangt af of er een Roetfilter voor de middendemper zat.

Plaatjes lijken wel redelijk op elkaar,
Beetje andere vormen enz.

Meen dat de klep in de demper van de 1,5 een actieve is. (Als die er al is)
Dus misschien dat dat voor een foutmelding zorgt.
Naar mijn weten zit er wel een klep. Hmm zal dan waarschijnlijk niet 1 op 1 passen.
Zag laatst nog een 1.0 polo met GTI uitlaat. Ben benieuwd hoe hij het heeft gefixt.
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Ik ben juist blij dat ik het nog best beschaafd vind klinken. Buren hebben er echt geen last van (dat revven doe je natuurlijk niet normaal gesproken, zeker niet in een woonomgeving). Dat geluid als van salvo's automatisch geweer vuur, vind ik ook vreselijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!