Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-bus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik denk er niet aan te gaan knutselen. Er zijn genoeg mensen die werkende DRL hebben. De lampjes moeten gewoon omgewisseld worden.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

De lampjes kun je in dit geval omruilen, maar dat heeft dus GEEN zin.. de lampen van silencer zijn gewoon in orde!! zoals ik ook al zei is het bij ledsjes gewoon een kwestie van de + en - op de juiste positie..

In dit geval is jullie Polo dus eigenlijk "niet goed in elkaar gezet" de plus zit op de buitenmantel van de lamp en de min op het pootje aan de achterkant.. (misschien kun je proberen naar volkswagen te gaan en het hun laten oplossen...)

Een gloeilamp heeft hier geen last van, die kun je op beide manieren voeden.. een LED werkt echter maar één kant op (het is tenslotte een DIODE).

De oplossing voor jullie is dus proberen of je de pootjes van de stekker kunt loshalen en kunt omdraaien (moet te doen zijn zeker met een tool daarvoor die je bij de grossier kunt bestellen), zo blijft alles "origineel" of je kun gewoon de draden doorknippen, strippen, krimpkousje erom.. daarna solderen en het krimpkousje verhitten, op deze manier kunnen er ook GEEN storingen ontstaan!!
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik vind het erg vervelend allemaal zeg! Als het blijkt dat de lampjes toch goed zijn, maar het aan de aansluiting van de polo zelf ligt, kan ik er weinig aan doen. De P21W aansluiting is natuurlijk maar in 1 vorm te krijgen, + in het midden en de - op de buitenmantel, en terugsturen naar de leverancier heeft in dit geval dan geen zin.

Vreemd dat er verschillen zijn tussen de polo's :( Alleen ben ik nu wel benieuwd, is mijn polo dan een uitzondering dat het alleen bij mij goed zit, of zijn er leden die deze lampjes hebben besteld waar het wel gewoon goed werkt?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

@Johan

Ja nog ff. De Polo is verkeerd in elkaar gezet... Alsof een computergestuurde robot ergens in China per ongeluk al deze units verkeerd in elkaar heeft gezet. Volkswagen heeft op zijn beurt een foutieve miljoenenorder als deze geaccepteerd...

Ik ga er zomaar vanuit dat de lampjes gewoon niet werken in een Polo. Ze zijn misschien wel in orde maar niet voor een Polo zoals we ze besteld hebben.

Silencer: Heb je al een mail gestuurd naar de leverancier?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Sjakie, De polo wordt origineel niet geleverd met LEDS, dus of die aansluitingen dan verkeerd om zitten of niet maakt voor hun niets uit gezien de gloeilamp ALTIJD werkt, hoe om je hem ook aansluit! En dat de ene het wel heeft en de andere niet.. wellicht komt hij uit een andere fabriek rollen...

Gooi die led lamp maar eens in je achterlicht als daar ook een P21W inzit origineel, wedden dat de led lamp dan gewoon werkt! wat silencer bedoeld is dat de leverancier die lampen nooit terug neemt omdat jullie polo "niet goed in elkaar zit" de lampen zijn gewoon goed!

Zoals ik al zei, als je de 2 pootjes in de stekker omdraait werken ze 100% zeker... en wie z'n schuld dat is.. you tell me!
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Wieowie durft het aan om de bedrading om te wisselen om te kijken of de DRL leds het dan wel doen? Er zijn hier op het forum vast wel mensen die enorm handig zijn met de soldeerbout (ik absoluut niet) die het wel uit willen proberen. (Wat een gedoe zeg voor een paar lampjes :shock: :shock: :shock: ).
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Het testen van de lampjes is eigenlijk heel eenvoudig... Zoals ik het ook doe, gewoon een 12 volt voeding pakken en de draden tegen de lamp houden. + tegen de onderkant, de - tegen de zijkant. Zo kan je in ieder geval concluderen of het lampje kapot is of niet.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Johan zei:
Sjakie, De polo wordt origineel niet geleverd met LEDS, dus of die aansluitingen dan verkeerd om zitten of niet maakt voor hun niets uit gezien de gloeilamp ALTIJD werkt, hoe om je hem ook aansluit! En dat de ene het wel heeft en de andere niet.. wellicht komt hij uit een andere fabriek rollen...

Gooi die led lamp maar eens in je achterlicht als daar ook een P21W inzit origineel, wedden dat de led lamp dan gewoon werkt! wat silencer bedoeld is dat de leverancier die lampen nooit terug neemt omdat jullie polo "niet goed in elkaar zit" de lampen zijn gewoon goed!

Zoals ik al zei, als je de 2 pootjes in de stekker omdraait werken ze 100% zeker... en wie z'n schuld dat is.. you tell me!

Ik snap 'm Led is een halfgeleider, van plus naar min en niet omgedraaid. De units die Silencer heeft werken zijn dus toevallig goed aangesloten. En er zijn dus ook lampen op de markt die toevallig wel goed zitten voor onze units. Neemt niet weg dat het vreemd is dat hier geen standaard voor is.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Nou vandaag vol trots en spanning begonnen aan het monteren van mijn bestelde DRL van Silencer. Kapjes er voorzichtig af en torx los. Vervolgens de led's er netjes in op de wijze hoe de bulbs er in zaten en bij werkten bij de DRL-leds niet. Alles geprobeerd maar ze zijn defect of niet goed geleverd voor mijn 10 dagen oude Polo BM. Ik enorm balen en alles weer gemonteerd met de oude lampen. Nu lees ik net dat er veel meer gedupeerden zijn.

Ik kan niet solderen en ik ga geen splinternieuwe auto waar ik een paar jaar voor gespaard heb uit elkaar halen en solderen omdat een paar leds niet goed zijn voor de Europeese BM.


Hopende op een passende oplossing. :roll: :(
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Sjakie zei:
De units die Silencer heeft werken zijn dus toevallig goed aangesloten.

Wat is goed? De unit van de Polo's zijn gemaakt voor Halogeen, die doen het altijd, ongeacht de polariteit.
Het feit is dat van "onze" Polo's de polariteit anders dan die van Silencer...
Ik heb al van 2 oude set's DRL LED de polariteit omgewisseld om ze werkend te krijgen en dat is ook gelukt, alleen de kwaliteit wordt veel slechter!

De beste oplossing is om de draden om te wissel, zoals Johan zegt...
Of Silencer moet ze nog om kunnen ruilen voor Led's waarvan de + buitenkant is en - het midden...

@ Silencer,
Maak even een foto van de stekker van je unit, dan kunnen wij die vergelijken met die van ons...

Btw... Je kan ook de led's testen met een 9volt batterij ;) Gewoon er tegenaan houden!
Scheelt weer om steeds je unit uitelkaar te halen!
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Beste mensen, het heeft niets te maken met de polo hoe die in elkaar zit. Ik
heb zelf al een half jaar de leds van Nostino uit Duitsland in de drl zitten. Deze werken perfect en worden ook niet warm. Ik had echter ook als reserve de ledjes
bij Silencer besteld. Gisteren binnen gekregen en vandaag maar even getest, omdat
ik de problemen hier op de site had gelezen. Jullie mogen raden, inderdaad
de ledjes van Silencer werken ook bij mij niet. De stadsledjes heb ik in de kenteken
unit geplaatst en die werken prima.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Ik wil liever niks knippen of solderen in een nieuwe auto...
maar mitchi3 jij had toch een keer dit gedaan? je zegt dat de kwaliteit veel slechter is? wat bedoel je daar precies mee? flikkerende lampjes enzo?
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Gebleken is dus dat de lampjes voor de DRL niet werken op alle POLO's die ze besteld hebben en dus niet geschikt zijn voor onze wagens, helaas.

Ze zijn wel verkocht als werkend voor onze Polo BM (let wel zonder solderen of draden omknopen).

Ik ga er dan ook vanuit dat Silencer de lampjes of terugneemt of andere wel werkende voor onze auto's stuurt. Ik weet dat hij gewoon tegoedertrouw is maar nu zitten wij er wel mee.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Okee, aangezien ik me behoorlijk aangevallen voel, wil ik even dit kwijt:

Ik ben geen bedrijf. Ik ben gewoon een simpele polo liefhebber net als iedereen hier, met een zwak voor mooie LED verlichting. Aangezien ik mooie werkende LED verlichting had gevonden voor mijn polo, wilde ik mijn enthousiasme graag delen met mijn mede polo-liefhebbers.

Omdat de verzendkosten uit China nogal hoog zijn, heb ik voorgesteld om de bestellingen te verzamelen en er 1 bestelling van te maken, en zo de kosten laag te houden. Al het geld wat is overgemaakt, heb ik gebruikt voor de lampjes, en wat over was heb ik uitgegeven voor wat extra lampjes (zie dat als een extra service).

Ik ben deze inkoop actie gestart puur om mijn mede polo-liefhebbers een plezier te doen. Ik vind het uiteraard erg vervelend dat er nu zoveel problemen zijn (kan er serieus moeilijk van slapen!!!), en blijkbaar kan niet iedereen het waarderen dat ik zoveel moeite doe voor jullie. Sommige van jullie noemen me al een oplichter, anderen verwachten dat ik iedereen het geld terug geef. Ik heb geen lampjes verkocht, ik heb een dienst geleverd om jullie geld te laten besparen! Ik heb geen winst gemaakt door deze actie, en absoluut niet deze actie aangeboden om jullie bewust 'niet werkende' lampjes te geven.

Ik doe mijn uiterste best om jullie te helpen door morgen foto's te maken de aansluitingen in mijn polo en doe mijn best om iets te regelen met de leverancier.

Nogmaals, ik voel me al schuldig, en heb hier best last van. Ik probeer het voor iedereen op te lossen, maar kan helaas niks garanderen.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

SilencerNL... Maak je niet druk... :)
Ik begrijp je helemaal... Je hebt alles netjes geregeld en ja, klote dat deze problemen er zijn..Hopelijk is er een makkelijke oplossing.
Ik zal in ieder geval geen heisa maken voor €17,50
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Dat ze jou een oplichter vinden slaat nergens op. Je hebt iets geprobeerd voor ons en dat pakt even verkeerd uit. Ik hoop wel dat er iets met de Chinese leverancier geregeld kan worden want ik ben echt geen electra techneut en ik persoonlijk laat liever de bedrading zoals het hoort.
 
Re: Inkoop: LED Dagrijverlichting en LED Stadslichten (CAN-b

Laat idd lekker lullen!! Jij doet zeker je best en had al gezegd dat je er morgen avond op terug zou komen. Ik ga morgen ook ff kijken of de raadjes misschien wel erg makkelijk om te draaien zijn in de stekker. Jij doet je best Silencer. Slaap lekker zometeen.


Ciao, Guido.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!