JD Engineering 1.2 TDI

ghehe jep, daar zul je het meeste plezier van hebben ;)
en was van iemand van t forum ja:p
het verschil wat ikzelf merk is dat de auto veel sneller door de toeren trekt dan voorheen en je kunt meer gekloot in de drie maken zonder dat die gaat bokken;)

maar zelf wil ik t liefste eigk nog wel door naar een jd box aangezien die 105 pk met vooral die 250 nm voor mij zeer leuke getallen zijn :D
echter is ventura met ik meen 95pk en 220/225?nm ook al heel goed merkbaar:)

en over dat koppel, dat zul je al veel eerder gaan merken, maar op de top van de curve krijg je de grootste duw in je rug en dat is toch wel erg lekker:)
 
VW  6R  1.2TDI 
dus je wilt je ventura chip verkopen ;) ;) ??? HAHA

Hoeveel wil je er voor hebben ;)?

ja ik hoor wel vaker dat JD Engineering erg gespecialiseerd is in maatwerk en als het niet bevalt dan gaan ze weer samen met je kijken hoe de afstelling beter kan...denk dat het wel een goed bedrijf is die veel naar de klant luistert.
 
heb ook de JD box, en het is elke cent waard geweest. Rijdt best soepel, bromt minder en het gebied dat de turbo meedoet is een stuk groter. Hoewel ik vind dat de laatste dealer update ook veel goeds met de auto gedaan heeft. Koud wegrijden is rust, en tijdens het rijden lijkt die ook veel rustiger.
 
dus je wilt je ventura chip verkopen ;) ;) ??? HAHA

Hoeveel wil je er voor hebben ;)?

ja ik hoor wel vaker dat JD Engineering erg gespecialiseerd is in maatwerk en als het niet bevalt dan gaan ze weer samen met je kijken hoe de afstelling beter kan...denk dat het wel een goed bedrijf is die veel naar de klant luistert.

Haha ik houd mn chippie nog wel even ;)
Gaat pas de verkoop in als ik zeker weet dat ik over ga stappen naar JD;)

Wat dat betreft ook al wel een paar gehad die bij mij een stukje hebben mee gereden en toen hebben besloten om een JD chip te halen zodat je zeker weet dat je goed zit, maar verder is er niks mis mrt de ventura, behalve de naam die ze niet hebben zoals JD ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@jarudezz
wat maakt het eigenlijk zo anders dan als je een K&N inleg filter erbij neemt? als je dat niet doet dan is de performance winst minder?
en merk je dat het optrekken vanuit stilstand een stuk beter gaat? kvind het originele 1.2 TDI eigenlijk niet vooruit te branden als je soms weg wilt rijden bij een stoplicht of je schakelt net door een bocht in zijn 2...dan moet ik heel soms toch terug naar 1...vreselijk irritant
nou ja ik ben het eigenlijk al gewend, maar het zou toch lekker zijn als je niet terug hoeft te schakelen (dus ook minder gas geven weer)


@Gewoonjan
ah ok dus idd dat koppel bij 2100rpm zul je het verschil merke?

maar heb jij ventura box voor 250? O_O das echt cheap...overgekocht van iemand (Forum?)
wat is je merkbare verschil? :D?

nou ik heb met jeroen van JD gekeken en op de weg reageert die iets beter.
Het is geen wereld van verschil maar alle beetjes helpen. Optrekken van uit stilstand is stukken beter en hij trekt nu tot het einde door.
Maar ik heb ook een chip op maat gedaan met standaard chip weet ik niet hoe die dan rijdt..
Terug schakelen hou je toch wel omdat je lange versnellingen hebt maar ik kan hem nu wel langer in een versnelling houden omdat die onderin al behoorlijk trekt.
Als ik bij 3500 toere elke keer doorschakel dan trekt die van het begin tot het einde aan een stuk naar zijn top.
Het is en blijft een bluemotion maar ik ben heel erg blij dat ik het gedaan heb , het is net even dat meer rijplezier dat ik miste..
En een 1.6 tdi (6r) rij ik nu aan bonken als het moet maar ik rijd altijd rustig en verbuik is ook verbeterd ik rijd nu gemiddeld 1op23.5 en eerst 1 op22 gemiddeld(stads/snelweg)
 
Ik blijf me afvragen wat het op lange termijn met je motor doet?
Of nog meer wat het met de turbo doet.

Die box houd de ECU voor de gek en daarom gaat je auto anders lopen.

Ik ben namelijk bang dat het op lange termijn een roetbak gaat worden.
Ik heb contact gehad met JD en na een paar mail een erg leuke prijs kunnen afspreken, buiten de inkoop actie van laatst om :-)

Hoe kom je aan een software update van de dealer, doet de dealer dat zomaar gratis?
 
tsja ik weet het niet hoor..de slijtage zal denk wel hoger zijn
maar ik heb geen idee hoe de auto dan nog is na 3 jaar rijden bijvoorbeeld

het is inderdaad dat het de rijplezier wat verhoogt...en plus je gaat betere verbruikcijfers krijgen (verdien je pas terug na 1 jaar?) omdat 850 euro niet niks is...
Kun je trouwens de JD Engineering Box er gewoon er tussen uit klikken als je bijvoorbeeld voor een grote beurt moet bij de VW Dealer?lijkt me dat de dealer dit niet mag weten?? maar goed maakt al geen reet meer uit als je auto ouder dan 2 jaar is (garantie voorbij)

dhm00 ik ben nu wel erg benieuwd wat voor prijs ze je geboden hebben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
850e is meer in de richting van chip op maat he ;)
690e is geloof ik de prijs voor de standaard chip.

allicht dat je JD gewoon eens kunt benaderen?
Ik meen dat Mark? hier ook een account heeft onder de naam Raceeend?
en verder is het precies wat jij zegt ja, het rij plezier neemt toe;)

De box is er inderdaad zo tussen uit te halen, ben je echter de eerste keer wel even mee aan 't prutsen, maar dat is hetzelfde als met de koplampen, even handigheid in krijgen ;)
ik heb mijn chip er nu in 2 min max tussen uit.
 
VW  6R  1.2TDI 
alleen die schrale 2 jaar garantie :'( is er niet iets dat je dat kan verlengen ofzo?
volgens mij kan het dan ook alleen maar als je de auto net gekocht hebt zeker??

oh ja ik denk dat het idd eerste keer ook wel beetje kloten is ja...daarna zal het wel steeds makkelijker gaan omdat je het vaker eruit gehaald hebt.

ik zit eigenlijk toch sterk te denken om die H7 koplampen te nemen...H4 blijft toch H4...
 
Wat nou als je bij een grote controle er uit gepikt word en je heb de box er tussen zitten?
Staat de belastingdienst er ook bij en gaat even controleren wat de staat van de auto is je rijd tenslotte belastingvrij.
Elke aanpassing is een fiscaal delict....! Krijg je een naheffing van de aantal maanden dat de auto op jou naam staat, of zegt de belasting dienst is prima rij maar verder?

Het zelfde geld voor andere velgen....
Je rijd belastingvrij onder bepaalde voorwaarden toch?
 
dan zou je ook een boete moeten krijgen als je 4 passagiers bij je hebt op dat moment, verbruik je ook meer.. lijkt me sterk dat je iets te vrezen hebt hoor met andere velgen. Chip zouden ze misschien wel moeilijk over kunnen doen, maar dan moet je een agent hebben die weet wat hij ziet, en er zowiezo ooit in zo'n controle terecht komen.. wat op zich al een superkleine kans is.

En ze kunnen niet aantonen hoe lang jij hem erin hebt zitten dus naheffing kunnen ze ook niet. En mocht dat allemaal niet helpen en moet je alsnog de auto 'motorisch standaard' moeten laten zien haal te ter plekke de box eruit en ben je ook klaar ;)
 
Dat met de 4 passagiers is ver gezocht vind ik.

De belastingdienst hoefd niets aan te tonen het bewijs zit onder je motorkap, jij moet aantonen hoelang je hem er in heb zitten zal het eerder zijn.
Ze gaan schatten. Je trekt altijd aan het kortste eind en dat voor die 20pk. Een ficaal delict is geen kattepis.

Er zijn regelmatig 100% controles, denk aan de vakantieperiode.
Het kan ook buiten NL zijn.

dan zou je ook een boete moeten krijgen als je 4 passagiers bij je hebt op dat moment, verbruik je ook meer.. lijkt me sterk dat je iets te vrezen hebt hoor met andere velgen. Chip zouden ze misschien wel moeilijk over kunnen doen, maar dan moet je een agent hebben die weet wat hij ziet, en er zowiezo ooit in zo'n controle terecht komen.. wat op zich al een superkleine kans is.

En ze kunnen niet aantonen hoe lang jij hem erin hebt zitten dus naheffing kunnen ze ook niet. En mocht dat allemaal niet helpen en moet je alsnog de auto 'motorisch standaard' moeten laten zien haal te ter plekke de box eruit en ben je ook klaar ;)
 
ik weet niet hoor maar dat controle heb ik in mijn 13 jaar dat ik rijbewijs heb nog NOOIT gezien...
of heb ik nou zo geluk dat ik die controle nooit heb gehad?

zoals Polodave zegt je moet echt dan een agent aantreffen die weet wat die onder de motorkap ziet...en als ze er moeilijk over gaan doen dan haal je het terplekke eruit...maar kans is klein dat dit toch gebeurt??

Waarom ineens deze discussie eigenlijk? chiptuning is sowieso altijd een risico (niemand geeft je garantie dat je auto betrouwbaarder wordt) Ja oké dat verhaal over dat fiscale voordeel enzo...Helder...alleen de blauwe petten hebben volgens mij wel betere dingen te doen dan Slowmotions eruit pikken op Chiptuning.
 
kvind het een berg aan geld 699 euro...ik heb gewoon besloten om die chiptuning niet te doen

en over de koplampen tsja... het is maar of je het waard vind...je kunt ook voor Osram Nightbreaker H4 lampen gaan (geven meer licht) is een goedkoper alternatief dan weer 200+ euro uit te geven voor een stel nieuwe H7 koplampen
Je zou ook nog eens bij de sloop kunnen kijken of ze nog 2 koplampen over hebben(marktplaats ofzo)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!