JD Engineering 1.2 TDI

kvind het een berg aan geld 699 euro...ik heb gewoon besloten om die chiptuning niet te doen

Ik vind het ook een hoop geld maar zit er wel aan te denken :idea:

en over de koplampen tsja... het is maar of je het waard vind...je kunt ook voor Osram Nightbreaker H4 lampen gaan (geven meer licht) is een goedkoper alternatief dan weer 200+ euro uit te geven voor een stel nieuwe H7 koplampen
Je zou ook nog eens bij de sloop kunnen kijken of ze nog 2 koplampen over hebben(marktplaats ofzo)

Ik zat meer te denken aan de dayline koplampen en ik kreeg nog best wat korting ivm vorige aankoop dus vandaar dat ik ze toch aan wil schaffen want originele GTI koplampen zijn niet plug&play
 
hee ik ben al heel lang lid hier maar zit er nooit op maar mijn polo bm is ook bij jd geweest andere intercooler en chip op maat en is echt super hoor had niet beter gewild

Huh? Heeft de BM een intercooler dan?
Ik meende alleen een radiatorStick Out Tongue

Zit zelf met het oog op de toekomst te kijken of er evt een intercooler in zou kunnen, maar als deze erin zit is dat niet meer nodig :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Zal wel aan mij liggen dat ik m niet zie Stick Out Tongue

Kun je m eens markeren op de bijgevoegde foto?;)
Is trouwens niet mijn bm, maar een foto zonder voorbumper die snel gevonden was;)

Btw wat kost dat nou zo'n grotere ic?:)


Edit: na even wat zoek werk dat ding gevonden en die is idd erg klein :lol:
Vraag me nu alleen af wat een goede vervangende zou zijn zonder 800e voor een nieuwe forge neer te leggenStick Out Tongue
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1346234726168.jpg
    uploadfromtaptalk1346234726168.jpg
    6.7 KB · Weergaven: 138
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Holyshit! 20/25pk meer door de ic is wel heerlijk zeg! Big Grin
Hoeveel koppel levert je auto nu als ik vragen mag? :mrgreen:

Kriebelt het bij mij nu nog meer door :lol:
Ik rijdt nu al met een std chip van JD rond en dat is al heerlijk, maar kan nog veel beter als ik het zo hoor Big Grin

Maar heb je er een aftermarket ic ingezet of een grotere van een ander model?;)
Enneh was bij jou het runen via obd gebeurd?

Had mark namelijk gevraagd of daar al wat over bekend was en hij hoopte dat dat snel beschikbaar zou worden.
Maar ik wil hun niet belasten met telkens hetzelfde te vragen, dus vandaar mijn vraag;)
 
VW  6R  1.2TDI 
is wel van een ander merk van een iveco dus die kun je niet zomaar ff kopen ik ben er wel echt zoek voor geweest maar hij is maar heel iets groter maar de lucht inlaat is gewoon een stuk meer en eerst gaf die telkens fout meldingen aan op boodcomp maar naardat die een middag bij jd was geweest kon ik hem op halen en klaar loopt als een trijn haha alleen je verbruik is wel iets minder maar dat maakt niet uit
 
is wel van een ander merk van een iveco dus die kun je niet zomaar ff kopen ik ben er wel echt zoek voor geweest maar hij is maar heel iets groter maar de lucht inlaat is gewoon een stuk meer en eerst gaf die telkens fout meldingen aan op boodcomp maar naardat die een middag bij jd was geweest kon ik hem op halen en klaar loopt als een trijn haha alleen je verbruik is wel iets minder maar dat maakt niet uit

Aaah kijk, dat is goede info!Big Grin
Maar zal me daar dan wel eens in gaan verdiepen;)
Leuk spul iig :mrgreen:

Verder heb je dus geen idee of je auto is getuned via obd of via een externe ecu?;)

En dat verbruik kan ik me voorstellen, natuurlijk even goed proberen of alles werkt en wat de auto nou kan :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Nou, moet je maar eens opletten op deze vraag: Zit er een intercooler op de turbo benzine uitvoeringen en zo ja, heeft het dan ook nut om een grotere erop te zetten?
De 1.2 TSI 90 en 105pk hebben allebei een intercooler. Als je auto standaard is, heb je weinig aan een intercooler. Maar als je hem laat chippen en je vervangt daarna je intercooler, dan kun je er wel pk's uithalen. Stel hij is gechipt en je hebt de standaard intercooler er nog inzitten verliest de motor vermogen als je een paar keer vol gaat accelereren.
 
Dank je voor de info. De mijne is gechipt door JD, dus misschien is het een ideetje. Gaat het verbruik erg achteruit of valt het mee?

Verbruik blijft volgens mij gewoon het zelfde.

Kan idd hetzelfde blijven, maar wat vaker gezien wordt is dat het verbruik daalt door de rijstijl die hetzelfde blijft;)
Alles qua verbruik staat of valt met je rechter voetje;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!