Kijk uit omg Rotterdam dieven gilde aktief.

Vandaag onderweg naar huis viel mij op dat ik werd achtervolgt door een Audi A3 e-tron. Hij zat al filmend / foto's makend achter mij aan te sturen. Om zeker te weten dat ik werd achtervolgt heb ik een heel onlogische route vervolgt naar huis, overal volgde die mij, zelfs als ik op het allerlaatste moment een straat in stuurde. Omdat hij zelf denk ook wel door had dat de route niet klopte, parkeerde hij waar ik parkeerde en benaderde mij met de opmerking : "Mooie auto heb jij". Hij vroeg mij een aantal vragen over de auto zoals de naam van de kleur, hij zei dat hij zelf binnenkort ook een Polo kreeg. Hij vroeg aan mij of hij een foto van de auto mocht maken, en omdat nee zeggen geen nut heeft, gaf ik hem toestemming. Anders was ie hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer terug gekomen. Wat mij meteen opviel is dat hij een foto van mijn LED koplamp maakte. Ik vertelde hem direct dat ik zijn kenteken heb genoteerd, aangezien de koplampen regelmatig worden gestolen uit soortgelijke Polo's. Na een babbel vervolgde hij zijn weg weer. Ik heb zijn kenteken hierna nagetrokken en kwam tot de ontdekking dat hij voor het laatst is tenaamgesteld op 05-03-2020, dat is 11 dagen geleden. Vreemd verhaal als je binnenkort een Polo krijgt, dan schaf je naar mijn idee niet eerst ff een Audi A3 e-tron aan. Dit alles heeft mij doen besluiten om een melding van verdachte situatie te doen op de website van de politie. Niet dat dit heel veel nut heeft, maar het heeft minder nut om het helemaal niet te doen.

Wat denken jullie hiervan?

Dit gebeurde in Delft.

De man was van buitenlandse afkomst, ik gok Turks, en reed dus met een Audi A3 e-tron met kenteken 1-ZNB-**.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Vandaag onderweg naar huis viel mij op dat ik werd achtervolgt door een Audi A3 e-tron. Hij zat al filmend / foto's makend achter mij aan te sturen. Om zeker te weten dat ik werd achtervolgt heb ik een heel onlogische route vervolgt naar huis, overal volgde die mij, zelfs als ik op het allerlaatste moment een straat in stuurde. Omdat hij zelf denk ook wel door had dat de route niet klopte, parkeerde hij waar ik parkeerde en benaderde mij met de opmerking : "Mooie auto heb jij". Hij vroeg mij een aantal vragen over de auto zoals de naam van de kleur, hij zei dat hij zelf binnenkort ook een Polo kreeg. Hij vroeg aan mij of hij een foto van de auto mocht maken, en omdat nee zeggen geen nut heeft, gaf ik hem toestemming. Anders was ie hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer terug gekomen. Wat mij meteen opviel is dat hij een foto van mijn LED koplamp maakte. Ik vertelde hem direct dat ik zijn kenteken heb genoteerd, aangezien de koplampen regelmatig worden gestolen uit soortgelijke Polo's. Na een babbel vervolgde hij zijn weg weer. Ik heb zijn kenteken hierna nagetrokken en kwam tot de ontdekking dat hij voor het laatst is tenaamgesteld op 05-03-2020, dat is 11 dagen geleden. Vreemd verhaal als je binnenkort een Polo krijgt, dan schaf je naar mijn idee niet eerst ff een Audi A3 e-tron aan. Dit alles heeft mij doen besluiten om een melding van verdachte situatie te doen op de website van de politie. Niet dat dit heel veel nut heeft, maar het heeft minder nut om het helemaal niet te doen.

Wat denken jullie hiervan?

Dit gebeurde in Delft.

De man was van buitenlandse afkomst, ik gok Turks, en reed dus met een Audi A3 e-tron met kenteken 1-ZNB-**.
Zou zeker even een camera of in ieder geval maatregelen treffen, voor het geval dat.. Vandaag al zelfs aangezien ze zo'n klus in een halfuurtje geklaard hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  X  X 
Zou zeker even een camera of in ieder geval maatregelen treffen, voor het geval dat.. Vandaag al zelfs aangezien ze zo'n klus in een halfuurtje geklaard hebben.
Ik heb vlak erna zelf 1 koplamp eruit gehaald om te kijken of ik ze ergens extra kan zekeren. Het zijn 3 schroefjes en de stekker, daarna trek je hem er zo uit. Als je dit vaker hebt gedaan, dan heb je 1 koplamp er binnen 1 minuut uit.

Daarnaast woon ik 100 meter bij de parkeerplaats vandaan dus een camera is geen optie, bij mij in de straat is er een parkeerverbod.

Goede actie van je!
Ik zou me niet fijn hebben gevoeld als iemand mij zou volgen en dan ook nog uit zou stappen om wat te zeggen.
Ik voel me er ook zeker niet fijn bij en ga de auto voortaan op de zaak parkeren, dit is beveiligd met een hek en een waakhond. Big Grin
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Vreemd verhaal ja, klopt zeker niet. Goed dat je een melding hebt gemaakt en kenteken gecontroleerd hebt. Zou zelf ook ongezien een foto van de persoon hebben gemaakt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik heb vlak erna zelf 1 koplamp eruit gehaald om te kijken of ik ze ergens extra kan zekeren. Het zijn 3 schroefjes en de stekker, daarna trek je hem er zo uit. Als je dit vaker hebt gedaan, dan heb je 1 koplamp er binnen 1 minuut uit.

Daarnaast woon ik 100 meter bij de parkeerplaats vandaan dus een camera is geen optie, bij mij in de straat is er een parkeerverbod.


Ik voel me er ook zeker niet fijn bij en ga de auto voortaan op de zaak parkeren, dit is beveiligd met een hek en een waakhond. Big Grin
Enigste maatregel is helaas halogeen koplampen..
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Vandaag onderweg naar huis viel mij op dat ik werd achtervolgt door een Audi A3 e-tron. Hij zat al filmend / foto's makend achter mij aan te sturen. Om zeker te weten dat ik werd achtervolgt heb ik een heel onlogische route vervolgt naar huis, overal volgde die mij, zelfs als ik op het allerlaatste moment een straat in stuurde. Omdat hij zelf denk ook wel door had dat de route niet klopte, parkeerde hij waar ik parkeerde en benaderde mij met de opmerking : "Mooie auto heb jij". Hij vroeg mij een aantal vragen over de auto zoals de naam van de kleur, hij zei dat hij zelf binnenkort ook een Polo kreeg. Hij vroeg aan mij of hij een foto van de auto mocht maken, en omdat nee zeggen geen nut heeft, gaf ik hem toestemming. Anders was ie hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer terug gekomen. Wat mij meteen opviel is dat hij een foto van mijn LED koplamp maakte. Ik vertelde hem direct dat ik zijn kenteken heb genoteerd, aangezien de koplampen regelmatig worden gestolen uit soortgelijke Polo's. Na een babbel vervolgde hij zijn weg weer. Ik heb zijn kenteken hierna nagetrokken en kwam tot de ontdekking dat hij voor het laatst is tenaamgesteld op 05-03-2020, dat is 11 dagen geleden. Vreemd verhaal als je binnenkort een Polo krijgt, dan schaf je naar mijn idee niet eerst ff een Audi A3 e-tron aan. Dit alles heeft mij doen besluiten om een melding van verdachte situatie te doen op de website van de politie. Niet dat dit heel veel nut heeft, maar het heeft minder nut om het helemaal niet te doen.

Wat denken jullie hiervan?

Dit gebeurde in Delft.

De man was van buitenlandse afkomst, ik gok Turks, en reed dus met een Audi A3 e-tron met kenteken 1-ZNB-**.

naja vind dat je je een beetje aanstelt, je hebt geen limited edition classic porsche ofzo waar er 4 van zijn op de wereld, kan best dat het een enthausiaste toekomstige polo eigenaar is die er een van dichtbij wou zien... ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand die een Audi a3 e-tron rijdt stiekem in de nacht polo koplampjes meeneemt, en als die dat zou doen zou die al helemaal niet zichzelf "voorstellen" aan jou met alle risico's van dien. Ook heb je slecht gehandeld naar mijn mening, zou "verstandiger" zijn om naar een openbare parkeerplaats rijden (denk aan mcdonals/supermarkt) en daar te dealen met de situatie.. nu (HOOGSTWAARSCHIJNLIJK onterecht) nagel je die persoon openbaar aan de schandpaal op internet (een simpele zoekresultaat en je kan m vinden..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Wow
Waarderingen: Ruud9N
Zijn jullie Polo’s nou zo slecht verzekerd dat jullie je zo druk maken om gestolen koplampen of andere onderdelen/hele auto?

tuurlijk het is zuur, maar zoals ze er makkelijk uitgaan, zet de dealer ze er ook weer makkelijk er in
Na een paar keer zullen ze ipv je mooie ledlampen gewoon halogeen monteren
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Na een paar keer zullen ze ipv je mooie ledlampen gewoon halogeen monteren
Als je bij een budgetmaatschappij zit misschien, daarom ook de vraag of je slecht verzekerd bent dat je daar bang voor moet zijn.
Het sportstuur van een audi a3 was bij een kennis 5 keer gestolen, welke gewoon steeds werd vervangen bij de dealer op kosten van de verzekering. (Zoals eerder werd gezegd, ze komen steeds terug omdat ze weten dat er weer wat nieuws in zit) Tuurlijk gaan ze piepen, maar dat is wel precies waar je iedere maand premie voor betaald

Voorkomen is beter dan genezen, dat snap ik. Maar een goede verzekering geeft meer rust denk ik als je er zo druk om maakt
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Zijn jullie Polo’s nou zo slecht verzekerd dat jullie je zo druk maken om gestolen koplampen of andere onderdelen/hele auto?

tuurlijk het is zuur, maar zoals ze er makkelijk uitgaan, zet de dealer ze er ook weer makkelijk er in
Mijn auto is private lease. Per schade geval betaal ik 500 euro eigen risico. Meld ik 2 keer schade in 12 maanden, dan kost het me de 2e keer 1000 eigen risico. Dus ja, ik maak me er druk om dat het gestolen wordt! :tearsofjoy: Daarnaast sprak ik laatst iemand uit Delft, waarvan zijn buurman ook in een Polo rijdt met LED's. Deze zijn al 3 keer gestolen.

naja vind dat je je een beetje aanstelt, je hebt geen limited edition classic porsche ofzo waar er 4 van zijn op de wereld, kan best dat het een enthausiaste toekomstige polo eigenaar is die er een van dichtbij wou zien... ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand die een Audi a3 e-tron rijdt stiekem in de nacht polo koplampjes meeneemt, en als die dat zou doen zou die al helemaal niet zichzelf "voorstellen" aan jou met alle risico's van dien. Ook heb je slecht gehandeld naar mijn mening, zou "verstandiger" zijn om naar een openbare parkeerplaats rijden (denk aan mcdonals/supermarkt) en daar te dealen met de situatie.. nu (HOOGSTWAARSCHIJNLIJK onterecht) nagel je die persoon openbaar aan de schandpaal op internet (een simpele zoekresultaat en je kan m vinden..
Ieder mens is gelukkig anders en handelt anders.

Maar goed, jij staat op dit forum bekend om dit soort kut reactie's en ik zal dan ook verder niet op jou ingaan.

Als hij iets kwaads in de zin zou hebben, lijkt het me volstrekt onlogisch dat hij je opvallend volgt en een praatje met je maakt. Dan ga je anders te werk.
Ik denk dat iemand opvallend volgen een ander iets is. Het ligt eraan wat je opvallend vind, ik gok dat de helft van de mensen het niet eens door heeft wanneer zij gevolgt worden. Geen reden dus om super goed je best te doen als je iemand volgt. Buiten dat volgde hij mij niet opvallend. Ik weet niet waar sommige van jullie dat gelezen hebben?
 
Laatst bewerkt:
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Hij volgde kennelijk uiterst opmerkelijk, volgens de gevolgde zelf en ging vervolgens ook nog eens een vriendelijk praatje aan. Waarom zou je dat zo doen als het stelen van lampen oid je bedoeling is.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Hij volgde kennelijk uiterst opmerkelijk, volgens de gevolgde zelf en ging vervolgens ook nog eens een vriendelijk praatje aan. Waarom zou je dat zo doen als het stelen van lampen oid je bedoeling is.
Het kon zo zijn dat hij zag dat ik hem doorhad? Weg rijden in dit geval zou een veel opvallendere en vreemdere actie geweest zijn als stoppen en doen alsof je interesse hebt. Maar dat is mijn mening.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!