Levertijd

Ik heb de mijne besteld in Juni. 3 weken geleden bericht gehad. Productie week 40. Chassis-nummer is inmiddels ook bekend kreeg ik gisteren te horen toen ik tussendoor heel even bij de dealer was. Yup, uitlevering zal zijn week 1 (denk ik)....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
Goedemorgen!

Mijn naam is Dennis en ik ben nieuw hier, maar even een account aangemaakt omdat mijn eerste VW polo over 2 weken wordt besteldBig Grin
Zoals ik in dit topic lees kan het nog wel een half jaar of zelfs langer duren dus.. De volgende polo wordt besteld:

1568185229262.png

Edit: het gaat om een zakelijke lease bij een Pon dealer


Te horen gekregen dat ik in de eerste twee weken van januari m'n polo kan verwachten.
16 september besteld
half januari verwachte levering
 
Volkswagen  Polo Highline  1.0 DSG 115 PK 
Te horen gekregen dat ik in de eerste twee weken van januari m'n polo kan verwachten.
16 september besteld
half januari verwachte levering
Zó, de tweede week van januari zou ik ook geen problemen mee hebben!
Heb zelf deze week mijn handtekening gezet voor een Highline Business R 1.5 DSG, met heel wat opties.

Wordt een zakelijke leasebak, dus weet niet zeker wanneer ie daadwerkelijk besteld gaat worden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Zó, de tweede week van januari zou ik ook geen problemen mee hebben!
Heb zelf deze week mijn handtekening gezet voor een Highline Business R 1.5 DSG, met heel wat opties.

Wordt een zakelijke leasebak, dus weet niet zeker wanneer ie daadwerkelijk besteld gaat worden.

Verbaasde mij ook na het zien van de berichten met een half jaar+ levertijd! Goed nieuws dus, maar eerst nog even afwachten of het ook daadwerkelijk januari wordt. Heb verder ook geen idee of zakelijke lease prio heeft.
 
Volkswagen  Polo Highline  1.0 DSG 115 PK 
Nee dit zijn zijn niet de Sebring velgen.
Het zijn de 17” Pamplona Adamantium Dark velgen.
Op een officiële PON antwoord wacht ik nog maar wie weet dit? Ik wilde vandaag eigenlijk mijn order tekenen voor een complete Polo Highline. Ik dacht aan Pamplona 17 inch adamantium dark velgen. Maar nu zag ik bij de dealer een half jaar oude Polo staan met deze af-fabriek Sebring 16 inch velgen en overduidelijk donkergrijs (geen zwart en ook niet zilver). Volgens de prijslijst zijn de R-Line ext- en interieurpakket velgen 'Sebring', 16 inch zwart of “lichtmetaal”.

Concreet: welke kleur krijg ik als af-fabriek Sebring “lichtmetaal” bestel ? Tot op heden niemand die het weet... en ik wil de alleen als ze donkergrijs/adamantium dark zijn.
 

Bijlagen

  • 146499FC-4A55-4C6F-AFCD-3333509E27F2.jpeg
    146499FC-4A55-4C6F-AFCD-3333509E27F2.jpeg
    1 MB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Op een officiële PON antwoord wacht ik nog maar wie weet dit? Ik wilde vandaag eigenlijk mijn order tekenen voor een complete Polo Highline. Ik dacht aan Pamplona 17 inch adamantium dark velgen. Maar nu zag ik bij de dealer een half jaar oude Polo staan met deze af-fabriek Sebring 16 inch velgen en overduidelijk donkergrijs (geen zwart en ook niet zilver). Volgens de prijslijst zijn de R-Line ext- en interieurpakket velgen 'Sebring', 16 inch zwart of “lichtmetaal”.

Concreet: welke kleur krijg ik als af-fabriek Sebring “lichtmetaal” bestel ? Tot op heden niemand die het weet... en ik wil de alleen als ze donkergrijs/adamantium dark zijn.

De Sebring worden gemaakt in 2 kleuren. Zwart en een soort antraciet (lichtmetaal). Op de Pamplona noemen ze deze kleur Adamantium Dark. Fabrieks-af lichtmetalen Sebring zal dus grijzig zijn. Ik vind ze niet donkergrijs. Ik heb dezelfde vraag namelijk gesteld aan de verkoper waar ik mijn Polo heb besteld.

Op onderstaande foto's zie je beide varianten van de Sebring.
 

Bijlagen

  • $_86.JPG
    $_86.JPG
    55 KB · Weergaven: 44
  • 2017-VW-Polo-TGI-R-Line-rear-three-quarters-at-the-IAA-2017.jpg
    2017-VW-Polo-TGI-R-Line-rear-three-quarters-at-the-IAA-2017.jpg
    129.6 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Verbaasde mij ook na het zien van de berichten met een half jaar+ levertijd! Goed nieuws dus, maar eerst nog even afwachten of het ook daadwerkelijk januari wordt. Heb verder ook geen idee of zakelijke lease prio heeft.

Het merendeel dat al meer dan een halfjaar wacht (ik nu 9 maanden), heeft een bestelling geplaatst op het moment dat de productie van Spanje naar Zuid-Afrika werd verhuisd.

Daarna was er ook nog eens wat vertraging doordat de motoren niet op voorraad waren :rolleyes:

Fijn om te horen dat ze hun zaakjes nu op orde lijken te hebben. 9 maanden wachten op een massa productie auto is namelijk wel erg lang Stick Out Tongue
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
De Sebring worden gemaakt in 2 kleuren. Zwart en een soort antraciet (lichtmetaal). Op de Pamplona noemen ze deze kleur Adamantium Dark. Fabrieks-af lichtmetalen Sebring zal dus grijzig zijn. Ik vind ze niet donkergrijs. Ik heb dezelfde vraag namelijk gesteld aan de verkoper waar ik mijn Polo heb besteld.
Dankjewel nog voor je info. PON zelf bevestigde vanmiddag per mail ook inderdaad dat ze licht grijs zijn en in ieder geval niet zilver. Nu kan ik tenminste de order gaan plaatsen ;) Voor welke velgen heb jij overigens gekozen en is verschil in rijcomfort tussen 16- en 17 inch goed merkbaar?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Dankjewel nog voor je info. PON zelf bevestigde vanmiddag per mail ook inderdaad dat ze licht grijs zijn en in ieder geval niet zilver. Nu kan ik tenminste de order gaan plaatsen ;) Voor welke velgen heb jij overigens gekozen en is verschil in rijcomfort tussen 16- en 17 inch goed merkbaar?

Ik vond het een aanzienlijk verschil.
Op 17 inch Bonnevile en 16 inch Las Minas gereden. Vond het een groot verschil, comfort op 16inch is echt beter.
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Welke heb je nu besteld?
Toch voor de 16 inch Sebring gekozen in de kleur “Galvanograu”. Complete opties lijst als onderstaand en levertijd kreeg ik gisteren 2020 week 09 te horen... :rolleyes: ;

1.0 TSI 70kW 95pk 7versn. DSG
Kleur: Pure White
Velgen: Velgen 'Sebring', 16 inch lichtmetaal
Bekleding: Stoelbekledingen stof - titaanzwart
Advance pakket
Executive pakket
LED pakket
R-line ex- interieur pakket
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Reservewiel,plaatsbesparend
Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Achteruitrijcamera (Rear View)
Digitaal intrumentenpaneel (Active Info Display)
Parkeersensoren (Park Distance Control)
Digitale radio-ontvangst (DAB+)
Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie (alleen bestelbaar i.c.m. Executive Pakket)
Mobiele online diensten (Cat-Net): 'Guide & Inform Basis' abonnement voor 36 maanden
Navigatiesysteem 'Discover Media'
Radio- en multimediasysteem 'Composition Media' incl. 'App-Connect'
Telefoon draadloos oplaadbaar
Usb-aansluiting
Diefstalalarm
Panoramaschuif-kanteldak, elektrisch bedienbaar
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Toch voor de 16 inch Sebring gekozen in de kleur “Galvanograu”. Complete opties lijst als onderstaand en levertijd kreeg ik gisteren 2020 week 09 te horen... :rolleyes: ;

1.0 TSI 70kW 95pk 7versn. DSG
Kleur: Pure White
Velgen: Velgen 'Sebring', 16 inch lichtmetaal
Bekleding: Stoelbekledingen stof - titaanzwart
Advance pakket
Executive pakket
LED pakket
R-line ex- interieur pakket
Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
Reservewiel,plaatsbesparend
Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend
Achteruitrijcamera (Rear View)
Digitaal intrumentenpaneel (Active Info Display)
Parkeersensoren (Park Distance Control)
Digitale radio-ontvangst (DAB+)
Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie (alleen bestelbaar i.c.m. Executive Pakket)
Mobiele online diensten (Cat-Net): 'Guide & Inform Basis' abonnement voor 36 maanden
Navigatiesysteem 'Discover Media'
Radio- en multimediasysteem 'Composition Media' incl. 'App-Connect'
Telefoon draadloos oplaadbaar
Usb-aansluiting
Diefstalalarm
Panoramaschuif-kanteldak, elektrisch bedienbaar

Super mooi!
Wanneer heb je besteld?
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Dankjewel nog voor je info. PON zelf bevestigde vanmiddag per mail ook inderdaad dat ze licht grijs zijn en in ieder geval niet zilver. Nu kan ik tenminste de order gaan plaatsen ;) Voor welke velgen heb jij overigens gekozen en is verschil in rijcomfort tussen 16- en 17 inch goed merkbaar?
Ik moet mijn Polo nog in ontvangst nemen. Maar ik zelf heb alvast de Pamplona velgen in lichtmetaal aangeschaft. Helaas kon ik deze in combinatie met de Highline Business R niet kiezen. Ik denk niet dat het verschil ook heel erg merkbaar zal zijn tussen 16 en 17 inch. Het visuele plaatje is wel veel beter naar mijn mening. Ik vind de 16 inch Sebring te klein voor hoe sportief de auto er zelf uit ziet. De Pamplona velgen daarentegen ogen een stuk sportiever.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Ik denk niet dat het verschil ook heel erg merkbaar zal zijn tussen 16 en 17 inch. Het visuele plaatje is wel veel beter naar mijn mening.
Tja, nu begin ik toch weer te twijfelen ;) Wel eens mbt visuele plaatje en wanneer je R-Line exterieur icm Style pakket koopt zijn de Pamplona velgen wel keuze optie mist men alleen R-Line stuur, alu pedalen en R-Line bekleding.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Tja, nu begin ik toch weer te twijfelen ;) Wel eens mbt visuele plaatje en wanneer je R-Line exterieur icm Style pakket koopt zijn de Pamplona velgen wel keuze optie mist men alleen R-Line stuur, alu pedalen en R-Line bekleding.

Dit is ook precies de reden dat ik alleen het R-Line exterieur heb i.c.m Style.. Ik vind die Pamplona velgen qua uitstraling een stuk mooier dan de kleinere Sebring. Het niet hebben van een R-Line stuur heb ik maar voor lief genomen ;)
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI - 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!