Levertijd

Verkoper moest het ook bij de invoerder navragen om een exacte status te krijgen.

Ja dat gaat de mijne ook doen verwacht ik. Wellicht dat ik dan te horen krijg dat ie bijna in NL is. Dacht eerst dat dealers een automatisch bericht kregen o.i.d. als de auto op transport stond.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hallo allemaal,

Ik heb ook een nieuwe Polo besteld en wacht al poosje tot me nieuwe polo aan komt bij de dealer.
Ik zie dat er veel mensen wachten wanneer hun polo binnen is.
Ik heb mijne besteld op 9-2-2020. Is gemaakt op 29-4-2020. Heb op 22-7-2020 van de dealer dat nog wel een paar weken kan duren voordat hij pas bij hun binnen komt verwacht dat het ongeveer de 3e week in juli binnen komt maar dat is geen bevesting van Pon in Leusden waar hij die info heeft gevraagt.

Dus het is in deze tijd met Corona duurt het geen 6 weken met de boot tot dealer maar eerder 3 maand met de boot tot dealer.

Als ik hoor wanneer mijn polo binnen zal ik het jullie mee delen.

Bert
 
Volkswagen  Polo  1.1 
Hallo allemaal,

Ik heb ook een nieuwe Polo besteld en wacht al poosje tot me nieuwe polo aan komt bij de dealer.
Ik zie dat er veel mensen wachten wanneer hun polo binnen is.
Ik heb mijne besteld op 9-2-2020. Is gemaakt op 29-4-2020. Heb op 22-7-2020 van de dealer dat nog wel een paar weken kan duren voordat hij pas bij hun binnen komt verwacht dat het ongeveer de 3e week in juli binnen komt maar dat is geen bevesting van Pon in Leusden waar hij die info heeft gevraagt.

Dus het is in deze tijd met Corona duurt het geen 6 weken met de boot tot dealer maar eerder 3 maand met de boot tot dealer.

Als ik hoor wanneer mijn polo binnen zal ik het jullie mee delen.

Bert

Het lijkt mij sterk dat de polo op 29-04 is geproduceerd. Toen waren alle fabrieken gesloten (of gingen ze net weer open). Mijne is besteld op 17-02. Productiedatun was 27-04 en moest rekening houden met 6 weken vertraging in productieweek door corona. Dus dit werd 08-06.

Volgens mijn dealer had mijn Polo afgelopen week al binnen kunnen zijn, in gunstigste geval. helaas nu nog steeds niets gehoord en is de status van mijn Polo nog onbekend. De 6 weken vertraging zijn al ruim voorbij.

Mijn polo zou in dezelfde week als jouw Polo geproduceerd worden. Ik moest ca. 6 weken vertraging erbij optellen. Dus in de week van 08-06. Als hij dan geproduceerd zou zijn, zou transport nog steeds ca. 5-6 weken zijn.

Alhoewel, ik heb nog steeds geen idee of mijn Polo met een boot of trein komt. Ik spreek zoveel mensen waarvan ze allemaal met de boot komen (min. 6 weken transport), alhoewel ik lijk de enige met een transporttijd van 2 weken (bevestigde dealer).

Wat voor Polo heb je eigenlijk besteld? En welke opties zitten erop?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Polo word in Uitenhage in Zuid Afrika gemaakt en word per boot vervoert. De fabriek is 3 weken dicht geweest en waren al 2 weken weer aan draaien.

Volkswagen Polo Highline 1.0 70/95 ok TSI Hatchback automaat 7 versn.

*Reef Bleu
*XDS sperrdifferentieel
*Panoramaschuif-kanteldak
*Keyless Access
*Zuiruiten getint glas
*Spiegelpakket
* Proactieve inzittendebescherming
* Parkeerassitent
*Digitale instrumentenpaneel
*High-end geluidsysteem
* Telefoon draadloos oplaadbaar
*Achteruitcamera
* Velgen Bonneville bi color 17 inch
* Licht&zichtpakket
*Executive pakket
*R-line ex-intrieur pakket
*Winterpakket
*Waxoyl behandeling

Het word het wachten wel waard maar duurt wel lang.

Bert
 
Volkswagen  Polo  1.1 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Hopen dat die maar snel mag binnen komen dan.

Maar wel vreemd, mijne is eind januari besteld en heb 3 weken geleden gebeld. was nog niet geproduceerd en verwachte levertijd in de week van 10 tot 14 augustus.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 85kW 7-DSG 
Hopen dat die maar snel mag binnen komen dan.

Maar wel vreemd, mijne is eind januari besteld en heb 3 weken geleden gebeld. was nog niet geproduceerd en verwachte levertijd in de week van 10 tot 14 augustus.

Ik zou ook denken dat, hoe eerder je besteld, hoe eerder je 'm krijgt. En dus iedereen die hem op hetzelfde moment besteld, hem ook rond die tijd krijgt. Lijkt erop dat het toch individueel verschillend kan zijn en dat elke dealer anders denkt over de levertijd.

Kan me nog herinneren dat ik private lease bij PON wilde afsluiten. Levertijd zou hier (zonder corona) in half mei leveren zijn. Dat zou dus een levertijd van maar 3 maanden zijn. Echter, bij de dealer waar ik nu zit was het 5 maanden oorspronkelijk. Begrijp niet waar de verschillen vandaan komen want uiteindelijk word het toch in dezelfde fabriek gemaakt, lijkt mij.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
De levertijd is zeer afhankelijk van de gekozen opties, dit verklaart de verschillen in levertijden. Heb hier nog een overzicht van liggen welke combinaties de langste levertermijn hebben, zal even zoeken of ik die terug kan vinden.
Ik heb uiteindelijk zeker 8 maanden gewacht.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
  • Leuk
Waarderingen: BramGS
De levertijd is zeer afhankelijk van de gekozen opties, dit verklaart de verschillen in levertijden. Heb hier nog een overzicht van liggen welke combinaties de langste levertermijn hebben, zal even zoeken of ik die terug kan vinden.
Ik heb uiteindelijk zeker 8 maanden gewacht.
Had ik nog niet bij stilgestaan maar is inderdaad een logische verklaring.

Het kan natuurlijk altijd erger, Duitsers die uit Spanje komen die een levertermijn van een jaar hebben. Zo erg is het gelukkig niet bij ons.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
De levertijd is zeer afhankelijk van de gekozen opties, dit verklaart de verschillen in levertijden. Heb hier nog een overzicht van liggen welke combinaties de langste levertermijn hebben, zal even zoeken of ik die terug kan vinden.
Ik heb uiteindelijk zeker 8 maanden gewacht.

Erg handig dat je die hebt! Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk. Wist wel dat ze sommige modellen 'Op verdenking' bouwen. Zo zijn er standaard modellen snel op voorraad en korte levertijd (bijv. 1.0 tsi Comfortline business zonder extra opties, dacht ik)

Mij lijkt dat de mijne ook niet een hele lange levertijd moet hebben, heb niet superveel extra opties gekozen of vreemde combinaties. Maar misschien dat jij met jouw overzicht iets kan beoordelen?

Comfortline 1.0 TSI 95pk handbak
- PDC
- Getinte Ruiten
- Composition Media
- Energetic Orange
- Velgen Seyne
- Led Achterlichten

Al met al dus een niet heel erg uitgebreid model en vrij standaard, naar mijn mening.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Nog even een mailtje gestuurd of ik namelijk ook ergens online zelf kan bekijken zo vaak ik wil hoe het staat met de levering/productie omdat ik heb gezien dat andere dat ook kunnen zien in een of ander portaal en ik dan de dealer niet lastig hoef te vallen

maar enige reactie was : Week 34 is de verwachte leverweek van uw nieuwe VW Polo.

Dus helaas weeeeer een week naar achter 24 aug-28 aug.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 85kW 7-DSG 
Nog even een mailtje gestuurd of ik namelijk ook ergens online zelf kan bekijken zo vaak ik wil hoe het staat met de levering/productie omdat ik heb gezien dat andere dat ook kunnen zien in een of ander portaal en ik dan de dealer niet lastig hoef te vallen

maar enige reactie was : Week 34 is de verwachte leverweek van uw nieuwe VW Polo.

Dus helaas weeeeer een week naar achter 24 aug-28 aug.

Pff vervelend man.. maar een dealer zou toch eigenlijk een wijziging of vertraging van levertijd moeten melden? Zonder dat de klant hier steeds achteraan hoeft te gaan?

Had ook destijds aan mijn dealer gevraagd voor een portaal en waar mijn Polo geproduceerd werd. Nooit een direct antwoord op deze vragen gehad haha..
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Volkswagen Polo Highline 1.0 70/95 ok TSI Hatchback automaat 7 versn.

*Reef Bleu
*XDS sperrdifferentieel
*Panoramaschuif-kanteldak
*Keyless Access
*Zuiruiten getint glas
*Spiegelpakket
* Proactieve inzittendebescherming
* Parkeerassitent
*Digitale instrumentenpaneel
*High-end geluidsysteem
* Telefoon draadloos oplaadbaar
*Achteruitcamera
* Velgen Bonneville bi color 17 inch
* Licht&zichtpakket
*Executive pakket
*R-line ex-intrieur pakket
*Winterpakket
*Waxoyl behandeling

Het word het wachten wel waard maar duurt wel lang.
Geweldige configuratie man! Bijna 1 op 1 gelijk aan die van mij, alleen de kleur is niet gelijk ;) . Dit is ZEKER het wachten waard!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Polo..
Helaas nog steeds niets gehoord van mijn dealer over een afleverweek. Ook geen verwachtte afleverweek of indicatie, alles lijkt voorlopig nog onbekend. Status productie ook onbekend nog. Ik begin een beetje de hoop te verliezen dat de auto nog in juli opgehaald kan worden.

Het is niet dat ik heel ongeduldig ben, maar al krijg ik maar een berichtje van 'de auto is geproduceerd en word ingepland voor transport'. Een status die al na 10 weken na (oorspronkelijke) productiedatum toch allang geüpdatet had kunnen worden..

Zelfs pakketbezorgers zijn deze coronacrisis al meerdere pakketten, van heel groot tot klein, kwijtgeraakt.. nou een auto mag niet kwijtraken neem ik aan :)

Ik verwacht op zn minst goede communicatie of bevestigingen omtrent de status van de auto. Zeker na 10 weken.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!