Levertijd

Ik ga de Polo 13 juli ophalen eindelijk

Jouw productiedatum was eind april toch geloof ik? Mijne ook. En als iedere bestelling +6 weken vertraging heeft zou die van jou en mij dus 2e week juni zijn gemaakt, en hopelijk op hetzelfde transport staan (ookal heb ik niks gehoord). Mits de mijne ook uit ZA komt.

Wél een snelle boot dan trouwens, met een transporttijd van 4-5 weken. Of de vertraging is minder lang geweest.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Waren er hier trouwens nog meer leden bij wie de productiedatum ook ineens met 2,5 maand vervroegd werd?

In februari toen besteld, te horen gekregen productieweek 28 (6 juli). In maart (ten tijde van lockdowns) te horen gekregen actuele productieweek 18 (27 april). Ik nam aan dat de levertijd daar ook mee aanzienlijk verkleint werd.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Zojuist een update gekregen van de dealer. Zou nu in het systeem staan dat zij mijn Polo in week 32 verwachten binnen te krijgen. Hierna nog een week rijklaarmaak dus zal rond week 33 ophalen worden.

Eindelijk een datum gehoord :)
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Iemand hier toevallig ervaring met marinetraffic (of andere sites) om het transport per boot te kunnen tracken? Vind het namelijk wel leuk dat dit zou kunnen, en beetje te speculeren.

Heb zelf al wat research gedaan. Ik heb via VesselFinder en Marinetraffic vermoedelijk 'de boot' gevonden voor wie de Polo afgelopen week/weken op transport is gegaan. Ik kon hier zien dat deze boot op, uit mijn hoofd, 17 juni in Port Elizabeth (gelegen nabij Uitenhage fabriek) is geweest, richting andere havens in ZA is gevaren, en op 1 juli nogmaals in Port Elizabeth is geweest.

Het is nu onderweg naar Spanje. Gezien de datum van laden/lossen in Port Elizabeth (week nadat polo geproduceerd zou worden), en dit de enige 'vehicle carrier' is welke recentelijk is vertrokken uit Port Elizabeth, vermoed ik dat dit hem is.

Volgens planning komt deze rond 17 juli aan in Spanje. Mogelijk dat het daarna de weg (water) richting NL volgt. Dan zou eind juli/begin augustus Polo in NL, misschien haalbaar zijn. Al weet ik niet wat de volgende bestemming is.

Naam van het schip: Glovis Spirit.

Dit is puur een vermoeden, door het uitsluiten van overige 'vehicle carriers'.

Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben en ooit de boot met zijn/haar auto succesvol heeft kunnen tracken hoor ik het graag.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand hier toevallig ervaring met marinetraffic (of andere sites) om het transport per boot te kunnen tracken? Vind het namelijk wel leuk dat dit zou kunnen, en beetje te speculeren.

Heb zelf al wat research gedaan. Ik heb via VesselFinder en Marinetraffic vermoedelijk 'de boot' gevonden voor wie de Polo afgelopen week/weken op transport is gegaan. Ik kon hier zien dat deze boot op, uit mijn hoofd, 17 juni in Port Elizabeth (gelegen nabij Uitenhage fabriek) is geweest, richting andere havens in ZA is gevaren, en op 1 juli nogmaals in Port Elizabeth is geweest.

Het is nu onderweg naar Spanje. Gezien de datum van laden/lossen in Port Elizabeth (week nadat polo geproduceerd zou worden), en dit de enige 'vehicle carrier' is welke recentelijk is vertrokken uit Port Elizabeth, vermoed ik dat dit hem is.

Volgens planning komt deze rond 17 juli aan in Spanje. Mogelijk dat het daarna de weg (water) richting NL volgt. Dan zou eind juli/begin augustus Polo in NL, misschien haalbaar zijn. Al weet ik niet wat de volgende bestemming is.

Naam van het schip: Glovis Spirit.

Dit is puur een vermoeden, door het uitsluiten van overige 'vehicle carriers'.

Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben en ooit de boot met zijn/haar auto succesvol heeft kunnen tracken hoor ik het graag.
Ik heb precies dat dus gedaan de afgelopen tijd!
De Glovis Challenge is sinds kort vanuit Zuid-Afrika, Spanje en andere tussenstops aangekomen in Duitsland en dus hoopte ik dat de mijne daar op zou staan. Had alleen nog niks gehoord van de dealer en dus vervloog die hoop al snel.
Die Glovis Spirit leek me toen de betere kandidaat en inderdaad, de dealer heeft me laten weten dat ie in week 30 bij hun verwacht wordt en ik 'm in week 31 zou kunnen ophalen, overeenkomend met de verwachte reisduur van de Spirit. Ben er dus vrij zeker van dat dat inderdaad de boot is!
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI 
Ik heb precies dat dus gedaan de afgelopen tijd!
De Glovis Challenge is sinds kort vanuit Zuid-Afrika, Spanje en andere tussenstops aangekomen in Duitsland en dus hoopte ik dat de mijne daar op zou staan. Had alleen nog niks gehoord van de dealer en dus vervloog die hoop al snel.
Die Glovis Spirit leek me toen de betere kandidaat en inderdaad, de dealer heeft me laten weten dat ie in week 30 bij hun verwacht wordt en ik 'm in week 31 zou kunnen ophalen, overeenkomend met de verwachte reisduur van de Spirit. Ben er dus vrij zeker van dat dat inderdaad de boot is!

Ik dus ook! Echter, mijn dealer verwacht hem 2 weken later binnen te hebben dan de jouwe, mijne word week 32 binnenkomst in NL verwacht. Lijkt me sterk dat er nog een schip voorop vaart.

Ik hou die Spirit nog eens in de gaten, nadat deze Spanje bereikt heeft.

Gaan die boten dan naar Duitsland? Ik dacht dat deze naar NL (rotterdam of zo) gingen. Nooit geweten eigenlijk.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik dus ook! Echter, mijn dealer verwacht hem 2 weken later binnen te hebben dan de jouwe, mijne word week 32 binnenkomst in NL verwacht. Lijkt me sterk dat er nog een schip voorop vaart.

Ik hou die Spirit nog eens in de gaten, nadat deze Spanje bereikt heeft.

Gaan die boten dan naar Duitsland? Ik dacht dat deze naar NL (rotterdam of zo) gingen. Nooit geweten eigenlijk.
je moet niet vergeten als er straks 10.000 polo's aankomen ze niet gelijk het transport van daar naar de dealer direct doen, ook dat vergt planning dus die van jou zal later op transport naar de dealer gaan
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb weer een update ontvangen.. ..:disappointed:

De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 28 augustus 2020. De productie van uw voertuig is nameljk vertraagd.
Beetje off-topic misschien maar mijn ouders zouden volgende week ook hun VW T-roc ontvangen en hebben afgelopen vrijdag ook te horen gekregen dat het midden/eind augustus wordt. Vreemde was dat het chassisnummer wel al bekend was(?).
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-line  1.0 TSI 115pk 
Beetje off-topic misschien maar mijn ouders zouden volgende week ook hun VW T-roc ontvangen en hebben afgelopen vrijdag ook te horen gekregen dat het midden/eind augustus wordt. Vreemde was dat het chassisnummer wel al bekend was(?).
Dat kan, staat die misschien een bootje later, hij komt vanzelf!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Deze ochtend is de boot met (vermoedelijk) Polo's aangekomen in Spanje. Zover ik nu kan zien is de volgende bestemming Emden (DE), op de grens met NL. Tijd van aankomst is nog niet bepaald.

Als ik YouTube mag geloven worden in o.a. Emden Polo's geleverd.

Iemand nog meer ervaring hiermee? Worden Polo's altijd eerst naar Duitsland gebracht alvorens deze NL inkomen?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Bij mij is inmiddels ook de datum van binnenkomst bij dealer verzet naar week 31. Zal'm dan wel in week 32 kunnen gaan ophalen. Denk dus inderdaad dat die op de Glovis Spirit staat en zo vanuit Vigo via Emden naar NL zal komen in de week of 2.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Bij mij is inmiddels ook de datum van binnenkomst bij dealer verzet naar week 31. Zal'm dan wel in week 32 kunnen gaan ophalen. Denk dus inderdaad dat die op de Glovis Spirit staat en zo vanuit Vigo via Emden naar NL zal komen in de week of 2.

Ik nog geen nieuwe update gehad. Laatst bekend was week 32 binnenkomst, aantal weken geleden gehoord.

Zie dat de boot inmiddels naar Emden vaart, aankomst rond 22 juli.

Mijn dealer sprak over een transporttijd van 2 weken. Zou hij daar misschien enkel transport vanaf de boot rekenen? 22 juli + 2 weken is inderdaad week 32.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb gister een update gehad van de dealer.
Mijn polo is op 12 juni de boot opgegaan en word in week 32 naar de dealer getransporteerd.
ik ga er van uit dat ik dan in week 33 op zaterdag mag halen en als het eerder is is het mooi meegenomen.

laat weten wanneer ik hem mag halen en zal dan ook een paar foto’s van me polo hier op zetten.
 
Volkswagen  Polo  1.1 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Bij mij is inmiddels ook de datum van binnenkomst bij dealer verzet naar week 31. Zal'm dan wel in week 32 kunnen gaan ophalen. Denk dus inderdaad dat die op de Glovis Spirit staat en zo vanuit Vigo via Emden naar NL zal komen in de week of 2.

Misschien dat Glovis Star ook een geschikte kandidaat is? Deze is een week later vertrokken vanuit ZA, ook onderweg naar Vigo. Wat denk jij?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!