Iemand hier toevallig ervaring met marinetraffic (of andere sites) om het transport per boot te kunnen tracken? Vind het namelijk wel leuk dat dit zou kunnen, en beetje te speculeren.
Heb zelf al wat research gedaan. Ik heb via VesselFinder en Marinetraffic vermoedelijk 'de boot' gevonden voor wie de Polo afgelopen week/weken op transport is gegaan. Ik kon hier zien dat deze boot op, uit mijn hoofd, 17 juni in Port Elizabeth (gelegen nabij Uitenhage fabriek) is geweest, richting andere havens in ZA is gevaren, en op 1 juli nogmaals in Port Elizabeth is geweest.
Het is nu onderweg naar Spanje. Gezien de datum van laden/lossen in Port Elizabeth (week nadat polo geproduceerd zou worden), en dit de enige 'vehicle carrier' is welke recentelijk is vertrokken uit Port Elizabeth, vermoed ik dat dit hem is.
Volgens planning komt deze rond 17 juli aan in Spanje. Mogelijk dat het daarna de weg (water) richting NL volgt. Dan zou eind juli/begin augustus Polo in NL, misschien haalbaar zijn. Al weet ik niet wat de volgende bestemming is.
Naam van het schip: Glovis Spirit.
Dit is puur een vermoeden, door het uitsluiten van overige 'vehicle carriers'.
Mocht iemand hier meer ervaring mee hebben en ooit de boot met zijn/haar auto succesvol heeft kunnen tracken hoor ik het graag.