Levertijd

Week 24 gaat inderdaad niet gebeuren, dat is immers al over 2 weken. Nu staat het tellertje van de volkswagen pagina op week 31 maar dat is inderdaad slechts een gekozen week in de toekomst en niet gebaseerd op daadwerkelijke gegevens.

Excuses voor als mijn vorige reactie nogal direct over kwam, ik geloof, nu ik je eerdere bericht erbij pak dat ik deze verkeerd begrepen heb.

Met het tellertje naar voren geschoven, bedoelde jij denk ik dat deze nu tijdelijk op week 31 gezet is bij jou, totdat er meer bekend is over productie? Ik dacht eerst dat je met naar voren geschoven bedoelde, dat er bij jou ook plotseling gemeld werd dat de productie juist eerder zou plaatsvinden (week 24). In dat eerste geval begrijp ik het wel.

Bij mij was namelijk de prod. week op moment van bestellen week 28. Toen ik half maart na ging vragen hoe het zat met de coronacrisis en eventuele vertragingen was hierover niets bekend. Wel bleek toen de productiedatum naar week 18 gewijzigd te zijn (10 weken eerder dus). De week hierop volgde dus het bericht dat er 6 weken vertraging zou zijn. Week 18 + 6 = week 24. Blijkbaar was week 18 ook de definitieve prod. week geworden. Nog 2 weken afwachten voor mij of het ook daadwerkelijk doorgaat.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik zal ook even mijn levertijd opgeven van de Polo die in bestelling staat:

Besteldatum: eind januari 2020
Initiële productiedatum: eind april 2020
Initiële leverdatum: eind juni 2020

Verwachte leverdatum 10 Juli.

Volkswagen Polo
  • 1.0TSI 115pk DSG
  • Highline Business R
  • White Silver metallic
  • Bekleding bijpassend
  • Keyless access
  • Achteruitrijcamera
  • 17 inch lichtmetalen velgen ‘Bonneville bi-colour’
  • Spiegelpakket
  • Active info display
  • High-end geluidsysteem ‘Beats’
  • Zonder motor-/typeaanduiding
  • Telefoon draadloos oplaadbaar
  • XDS sperdifferentieel
  • Advance pakket
  • Licht- en zichtpakket
  • R-line interieur- en exterieurpakket
  • Winterpakket
:hearteyes:
Bericht van de dealer gehad.
Helaas verplaatst naar 7 augustus
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 85kW 7-DSG 
Bericht van de dealer gehad.
Helaas verplaatst naar 7 augustus

Jammer.. ben er bang voor dat de mijne ook opgeschoven gaat worden. Maar zou volgens dealer nog steeds volgende week geproduceerd worden (onder voorbehoud). Of het moet zo zijn dat ze mijn dealer pas heel laat informeren over een wijziging in de productie. Mijne komt vermoedelijk uit Spanje, weet niet of daar minder vertraging is als in Zuid Afrika.

Ik las nog dat ze in Spanje in iedergeval de 2e Productieshift nog een paar weken uitgesteld hadden, omdat de autoverkopen te traag waren. Sinds gisteren draaien ze daar ook weer een 2e shift (ruim een maand later na opstart).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Bericht van de dealer gehad.
Helaas verplaatst naar 7 augustus

Aan de andere kant, mij werd verteld ca. 6 weken vertraging. Dus in jouw geval eind juni + 6 weken is inderdaad rond 7 augustus.

Verschil met mij is, dat mijn productie datum plotseling 10 weken eerder zou plaatsvinden dan initieel verwacht. In dat geval + 6 weken zou de mijne alsnog volgende week gemaakt worden. Ben benieuwd of ik volgende week iets hoor.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand nog updates gehad omtrent productieweek of leverweek?

Ik hoop a.s. week te horen dat ie in productie is gegaan, en anders misschien volgende week, of de week erna, of daarna. In iedergeval zou hij vanaf komende week geproduceerd kunnen worden.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand nog updates gehad omtrent productieweek of leverweek?

Ik hoop a.s. week te horen dat ie in productie is gegaan, en anders misschien volgende week, of de week erna, of daarna. In iedergeval zou hij vanaf komende week geproduceerd kunnen worden.
Deze week mijn verkoper nog eens gecontacteerd. Helaas nog geen productie/leverdatum van zijn kant uit maar gaf wel aan dat hij een volgende fase was gegaan na het doorsturen van de order naar de fabriek.

En dan toevallig bij het typen van dit bericht even het VW-portaal gecontroleerd met volgend resultaat:
Schermafbeelding 2020-06-07 om 17.21.00.png

Als de productiedatum effectief 06/06 was zou dit een vertraging van een 6-tal weken betekenen. Verwachtte levering zou dan eind juli zijn, dit is nog altijd sneller dan initieel gedacht.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Deze week mijn verkoper nog eens gecontacteerd. Helaas nog geen productie/leverdatum van zijn kant uit maar gaf wel aan dat hij een volgende fase was gegaan na het doorsturen van de order naar de fabriek.

En dan toevallig bij het typen van dit bericht even het VW-portaal gecontroleerd met volgend resultaat:
Schermafbeelding 2020-06-07 om 17.21.00.png

Als de productiedatum effectief 06/06 was zou dit een vertraging van een 6-tal weken betekenen. Verwachtte levering zou dan eind juli zijn, dit is nog altijd sneller dan initieel gedacht.

Ziet er goed uit, denk ik. Aangezien de productie eerst op april stond bij jou, en inderdaad mij was verteld 6 weken vertraging, dus lijkt me realistisch. Vind ik persoonlijk het antwoord van je dealer een beetje vaag 'een volgende fase in gegaan', terwijl deze volgens de order al in productie is gegaan.

Wist trouwens niet dat ze ook op zaterdagen deden fabriceren, dacht alleen ma-vr.

Mag hopen dat hij snel komt bij jou! Lijkt toch dat die 6 weken haalbaar zijn geweest, dan is de mijne komende week aan de beurt :)

Klopte het trouwens dat van jouw order de productie datum vervroegd werd? In mijn geval 10 weken eerder dan verwacht (excl. vertraging).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Mag hopen dat hij snel komt bij jou! Lijkt toch dat die 6 weken haalbaar zijn geweest, dan is de mijne komende week aan de beurt :)

Klopte het trouwens dat van jouw order de productie datum vervroegd werd? In mijn geval 10 weken eerder dan verwacht (excl. vertraging).

Hoop hetzelfde voor jou! Mijn originele leverdatum was midden augustus, we zitten dus nog steeds ruim voor op die datum.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Heb maar weer eens om een update gevraagd.
Levertijd is nu bijgesteld naar week 29/30 (week 13 juli/20 juli).
Kreeg daarbij te horen dat hij wel al op de boot staat.

Als ik hem heb, zal ik ook maar eens reageren op andere topics dan deze ;).
 
Volkswagen  Polo AW  1.5 TSI 150pk 
Heb maar weer eens om een update gevraagd.
Levertijd is nu bijgesteld naar week 29/30 (week 13 juli/20 juli).
Kreeg daarbij te horen dat hij wel al op de boot staat.

Als ik hem heb, zal ik ook maar eens reageren op andere topics dan deze ;).

Goed om te horen! In principe is er dan qua levertijd niets veranderd ten opzichte van de update kreeg in april? In april verwachtte ze aflevering midden juli, liggen ze dus mooi op schema :). Begint er toch echt op te lijken dat van steeds meer leden de auto al onderweg is naar NL en dat de vaart in de productie zit. Krijg een beetje het gevoel dat de meeste hun auto zelfs sneller hebben dan 'normaal' gesproken.

Heb zelf nog niets vernomen, behalve dat ze al vanaf maart zeggen 6 weken vertraging op productieweek (zie die 6 weken inderdaad ook bij veel leden terug). Hoop volgende week te horen dat ie op transport staat met de trein (of boot).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Mijn polo had volgens planning vorige week geproduceerd kunnen zijn. Helaas nog niets gehoord dat de auto in productie ging of op transport staat. Wellicht dat bij private lease dit soort mededelingen passiever zijn, en je een week of korter van te voren geïnformeerd word een aflever afspraak te maken.

Ik ga volgende week even navragen of er al iets nieuws bekend is.

Iemand anders die de afgelopen maanden een polo besteld had nog (nieuwe) updates over zijn/haar levertijd/productie?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Eind februari besteld. Leverbaar rond 15 september. Duurt lang
Ow dat is zuur, enig idee waar hij ergens zit in de productie?

Maandag ook eens een update vragen, productie was gestart op 06/06/2020 maar of dat betekend dat hij dan effectief gestart werd met bouwen is echter niet duidelijk.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
Eind februari besteld. Leverbaar rond 15 september. Duurt lang

Dat is erg lang.. maar ik zie dat jij denk ik een 1.5 motor hebt besteld? Ik had hier en daar gelezen dat deze nu uit productie gaan (dacht ik), of in iedergeval 'zeldzamer' worden en minder snel op voorraad zijn om te kunnen produceren. Misschien dat dat de lange levertijd verklaart.

Ik hoop dat de productie met 1.0's wel vlot moet gaan.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ow dat is zuur, enig idee waar hij ergens zit in de productie?

Maandag ook eens een update vragen, productie was gestart op 06/06/2020 maar of dat betekend dat hij dan effectief gestart werd met bouwen is echter niet duidelijk.

Lijkt mij dat als de productie is gestart, ze die dag zijn gaan bouwen, zo interpreteer ik het. Neem aan dat ze 'm dan ook die dag klaar hebben en ergens die week of week erna op transport gaat. Geen nieuwe info in je portaal dus?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik krijg maandelijks een update van de dealer in welke week ze hem verwachten te leveren. Geen andere informatie met betrekking tot productieweek e.d. Ook geen idee waar 'ie gebouwd wordt, echter dat zal wel Zuid Afrika zijn. Ik verwacht niet dat de productie langer duurt omdat het een 1.5 betreft
 
Volkswagen  AW  150 
Kleine update: wagen is ondertussen gemaakt en onderweg vanuit Zuid-Afrika. Begin augustus is dus een realistisch levertermijn.

Goed om te horen! Nog altijd sneller dan verwacht dus. Ik ga zometeen eens een mailtje sturen naar mijn dealer. Eens navragen of het nog realistisch of dat mijn Polo deze week/begin volgende week in NL binnenkomt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!