Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou kunnen! zou raar zijn want mijne werd toen als 1 van de laatste in Spanje gemaakt en dat is meer dan een jaar terug.Dan komt de mijne misschien niet met de boot denk ik? Aangezien volgens VW de Polo zowel in Spanje als in Afrika word geproduceerd.
Dealer zei:
Prod week. 28 (dus rond 10 juli)
Afleverdatum: 25 juli
Zou kunnen! zou raar zijn want mijne werd toen als 1 van de laatste in Spanje gemaakt en dat is meer dan een jaar terug.
Wie weet, wat voor uitvoering krijg je?
Naar mijn weten komen ze uit Zuid-Afrika, maar er zijn er hier meer die je dat beter kunnen vertellenIk heb deze informatie verkregen via https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-navarra-sa-3733
Cijfers zijn van 2018 kan me voorstellen dat het niet up to date is. Daar kun je overigens van elke fabriek zien wat ze produceren en waar. Leuke weetjes.
Uitvoering die Ik krijg:
Polo 1.0 tsi 95pk Comfortline schakelbak
Extra's:
Getinte Ruiten
Led achterlichten
PDC
Composition Media
Energetic Orange lak
Velgen 'Seyne'
Ik zal ook even mijn levertijd opgeven van de Polo die in bestelling staat:
Besteldatum: eind januari 2020
Initiële productiedatum:
Besteldatum: eind januari 2020
Initiële productiedatum: eind april 2020
Initiële leverdatum: eind juni 2020
Verwachte leverdatum 10 Juli.
Volkswagen Polo
- 1.0TSI 115pk DSG
- Highline Business R
- White Silver metallic
- Bekleding bijpassend
- Keyless access
- Achteruitrijcamera
- 17 inch lichtmetalen velgen ‘Bonneville bi-colour’
- Spiegelpakket
- Active info display
- High-end geluidsysteem ‘Beats’
- Zonder motor-/typeaanduiding
- Telefoon draadloos oplaadbaar
- XDS sperdifferentieel
- Advance pakket
- Licht- en zichtpakket
- R-line interieur- en exterieurpakket
- Winterpakket
![]()
Zit in een gelijkaardige situatie:Zojuist heeft de dealer de levertijd (onder voorbehoud) bevestigd.
Levertijd bij mij is nu gewijzigd met de volgende berekening:
Definitieve productie week: 18
Verwachtte vertraging coronacrisis: 6 weken.
Productieweek: 18+6 = week 24
Leverweek ong.: week 26/27.
Blijkbaar duurt transport maar 2 weken, bevestigde de dealer en max. 1 week rijklaarmaak tijd.
Dit is het gunstigste scenario.
Dat zou betekenen dat mijn auto ongeveer een maand eerder geleverd word, dan mij in eerste instantie werd vermeld bij bestelling.
Besteld in Februari.
Zit in een gelijkaardige situatie:
Besteld: 17/02 (week 7) uiterste leverdatum midden augustus
Voorziene productie: 22/04 (week 16)
Voorziene levering: midden juni (week 25)
Momenteel ook nog geen bevestigde productiedatum maar met een 6-7 weken vertragen zou hij nog altijd sneller aankomen dan initieel was verwacht. Nu las ik wel op Duitse fora wel wat andere verhalen (besteld november, levering september) maar daar gaan we ons voorlopig nog niet teveel zorgen over maken.
Waar wordt de Polo Gti nu eigenlijk gemaakt? Ik zie zowel Spanje als Zuid-Afrika verschijnen of hangt dit af van het land waarin je de wagen besteld?
Vooralsnog is er voor transport van ZA altijd 7 weken gepland. Zo ook bij mijn Polo die in week 07-2020 geproduceerd was en week 15-2020 bij mijn dealer is afgeleverd.Transport vanuit Zuid Afrika is vast niet sneller.
Zit in een gelijkaardige situatie:
Besteld: 17/02 (week 7) uiterste leverdatum midden augustus
Voorziene productie: 22/04 (week 16)
Voorziene levering: midden juni (week 25)
Momenteel ook nog geen bevestigde productiedatum maar met een 6-7 weken vertragen zou hij nog altijd sneller aankomen dan initieel was verwacht. Nu las ik wel op Duitse fora wel wat andere verhalen (besteld november, levering september) maar daar gaan we ons voorlopig nog niet teveel zorgen over maken.
Waar wordt de Polo Gti nu eigenlijk gemaakt? Ik zie zowel Spanje als Zuid-Afrika verschijnen of hangt dit af van het land waarin je de wagen besteld?
Ook hier wacht ik geduldig op een berichtje wanneer de auto geproduceerd dan wel afgeleverd kan worden. Hier betreft het een Polo 1.0 TSI, blijkbaar duurt dat langer als ik jullie bestel en (verwachte) leverdata zie?
Besteld: 20/12 (week 51)
Voorziene productie: week 16
Voorziene levering: week 24 (bij de bestelling werd week 29 aangegeven, daarna bericht gekregen dat het week 24 werd)
Begin april bericht gekregen over de corona situatie en dat het tellertje naar voren werd geschoven tot er meer bekend is over productie en transport. Tot op heden nog niks gehoord dus ben bang dat ik nog wel even moet wachten.
Ik heb ook een 1.0 TSI besteld. Dat hoeft dus niet perse langer te duren. Ik in Februari besteld, en bij elke dealer was toen een levertijd van 5-6 maanden. Bij mij dus ook eerst week 29 productie en leveren week 31.
Inderdaad ook naar voren geschoven dus naar week 24 en 26 leveren.
Maar als ik jouw verhaal goed begrijp is die week 24 bij jou ook geen verwachtte nieuwe afleverdatum? Die is als ik jouw begrijp nog niet bekend, en hebben ze 'gewoon' het tellertje naar voren geschoven?
Mij lijkt namelijk niet dat ze een datum eerder noemen als ze dit niet waar kunnen gaan maken. Er zal wel een reden achter zitten lijkt mij (minder verkoop, voorrang geven o.i.d.)
Ik neem dus aan dat jouw week 24 is inclusief de meegenomen vertraging door corona virus? In mijn geval wel, maar er kan altijd nog een paar weken bij komen, in het slechtste geval.
Week 24 gaat inderdaad niet gebeuren, dat is immers al over 2 weken. Nu staat het tellertje van de volkswagen pagina op week 31 maar dat is inderdaad slechts een gekozen week in de toekomst en niet gebaseerd op daadwerkelijke gegevens.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.