Klopt, maar daarin vind ik het 'wat wil een jonge doelgroep graag en wat heeft deze te spenderen' argument erg matig. Jongeren leasen of kopen/leasen nou eenmaal niet snel een nieuwe auto.
10 posts en dan al zo'n toon, ik ga er maar even van uit dat je het niet bedoelt zoals je het over laat komen. Anyways, een mening mag men hebben en ik weet echt wel welke mindset mijn mede-'jongelui' hebben in mijn omgeving, maar omdat ik dit niet landelijk kan vaststellen zet ik er netjes een 'ik ...' voor, het is een stelling die ik niet hard kan maken. Lease is meestal niet interessant voor jongeren tot de 25, vanwege de absurd hoge kosten voor o.a. verzekeringen (tenzij van je werkgever) en dan boeit een optielijst met een set speakers voor een minimale meerprijs ook niet. Een nieuw auto bestellen met dezelfde opties is al helemaal niet aantrekkelijk gezien de hoge aanschafkosten en afschrijving eerste jaren. Dat jij er voor kiest betekent nog niet dat er meerdere mensen met je zijn. Jongeren die wat willen en relatief weinig te besteden hebben kopen meestal een tweedehands auto. Geen nieuwe, ongeacht lease of niet. Dat zie je ook op het forum, de mensen die een AW gekocht hebben zitten niet meer in de jongeren-fase van het leven. Maargoed, dat is mijn mening. Daarover kunnen we verschillen.
De tijd dat ik opzoek was naar een lease werd deze me door de leasemaatschappij namelijk sterk afgeraden. Te jong, te duur.