Olie problemen 6r Gti

Jah in ieder geval moet volegnde week efffe wat olie laten aftappen,dat gaan ze onderzoeken.....dan na 1000km moet ik weer heen om het peil weer te bekijken.

Daarna maak ik er een rechtzaak van...zou dat niet werken dan ruil ik hem meteen in...maar nu loop ik wel erg ver vooruit.
 
Ik wens je veel succes toe in ieder geval. Het opnemen tegen een grootmacht zoals VW is lastig maar vaak de enige kans die je hebt.

2 miljoen 1.4TSI motoren wereldwijd hebben last van erg hoog olieverbruik. 2 MILJOEN! Een normaal merk zou al haar getroffen modellen terug roepen, krijgt dan wel veel over zich heen van: Kutmerk dit, slecht dat, maar ze doen er wel wat aan!

VW laat je stikken!
 
Ik ga het proberen,mocht het niet lukken dan neem ik mijn verlies...en ruil ik hem in...maar ik heb ook nog een ander stokje achter de deur...

Met enige regelmaat heb ik bedrijfsbussen nodig....zo heb ik dit jaar weer een volle crafter nodig...snap je hem...
 
Vandaag heeft de Polo een dagje bij de dealert doorgebracht,men heeft de olie daar gewogen (jawel ,gewogen) en bijgevuld....nu moet ik na 1000km wederom terugkomen zodat men weer de olie kan wegen.

Daaruit komt dan een olieverbruiks-cijfer waarmee de dealer naar de importeur kan.....er staat nu 3000km op en er is in totaal 2,5 liter olie in gegaan..

BELACHELIJK!
 
Hey Marc collega van mij heeft hetzelfde probleem, allemaal onderzoekjes met die olie etc, maar ondertussen verbruik van 1L per 1000km.. Hij is inmiddels bezig met de leasemij om er vanaf te komen. Ik zelf heb geen enkel probleem 1 litertje bijgevuld op 26000 km...
Sterkte ermee!
 
Doe ik, begrijp dat jij hem gekocht heb? Dan is het inderdaad wel erg frustrerend, maar volgens mij moeten ze je auto gewoon terug nemen, je hebt immers recht op een deugdelijk product. Denk wel dat je moet aan tonen dat ze de kans hebben gekregen om je probleem op te lossen. Maar goed, beste even overleggen met je rechtsbijstand.

Houd je op de hoogte...
 
Tuurlijk krijgen ze die kans,maar het probleem is dat ik die auto helemaal niet meer wil omdat ik totaal geen vertrouwen meer heb in dat ding...ook heb ik voor de koop uitdrukkelijk gewezen op de olieproblemen...men zei dat dit inmiddels opgelost was...

Daaarop heb ik de koop door laten gaan,nu blijkt dat ie het toch heeft...
 
Ik zal wat betreft mijn verkopende dealer even een tipje van de sluier oplichten:

Zoals jullie weten heb ik voor de koop van mijn Polo via email de dealer erop gewezen dat er problemen waren met TSI motoren en opgemerkt dat ik ABSOLUUT geen auto wilde die eerst gerepareerd moest worden,mij werd verteld dat er geen enkele reden was tot ongerustheid want er zouden modificaties zijn geweest zei de dealer (via email).

Toch auto besteld en geleverd,> auto heeft wel het gevreesde olie probleem.

Ik dring nu aan op teruggave van de auto want ik heb totaal geen tertrouwen meer in het geleverde product zodat de dealer (die zegt het volle vertrouwen heeft in de auto) deze kan repareren en doorverkopen.

Ik heb aangeboden de gereden kilometers te betalen (0,50ct per km) en dat bedrag te verminderen op de aanschafwaarde......simpel zou je zeggen daar het probleem geheel niet mijn schuld is.

De dealer geeft aan mij een nieuwe polo te willen leveren die minimaal 20k moet kosten en mij een inruil wil "geven" van 21000....geen cm toespeling van hun kant.

Onbespreekbaar dus,wel willen ze de auto repareren zeggen ze,maar wat is nou het probleem.....ze moeten wachten tot PON een oplossing heeft en de dealer vermeld dat er een oplossing komt maar dat kan nog wel even duren zoals ze zeggen.

Dus waar zit ik mee?

Een dealer die in feite niets voor mij wil betekenen en aan de andere kant ook geen reparatie op kort termijn aanbied.

Dus ik kan EN de auto niet verkopen want oliegebruik EN reparatie is ver weg,maar de dealer wil ook de auto niet terugnemen,ja voor 18 k als ik niets nieuws koop..maar ik wil de wagen zeker niet meer hebben.

Service / medewerking is dus erg ver te zoeken.

Dus....wat te doen?
 
dat is zeer vervelend om te lezen Marc :(
maar allicht dat je een akkoord kunt opstellen om over te gaan op een diesel?
mits je natuurlijk wel genoeg kilometers ervoor maakt!

verder kun je misschien eens proberen wat andere dealers voor de auto terug geven?

In ieder geval heel veel succes met alles!
 
VW  6R  1.2TDI 
Kan het me helemaal voorstellen. Ik zou ook absoluut van de auto af willen en zeer zeker geen Volkswagen of Audi TSI motor meer willen hebben de komende jaren. Gewoon een drama het hele TSI gebeuren. Wij hebben er ook een in de familie rondrijden. Die Polo is net na 2 jaar TSI-ellende ingeleverd en omgeruild voor een compleet nieuwe (wel uiterst netjes opgelost overigens). Nu maar hopen dat die beter is maar het is helaas wel weer een TSI.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Als het zo doorgaat raak ik er gewoon aan om voor het eerst in mijn leven een auto te verkopen waar ik niet achter sta....maw iemand opzadelen met een probleem(die nog wel garantie heeft).

Gewoon kut maar die wagen MOET weg,en dit allemaal omdat de dealer NIET mee wil werken...
 
Normaal gesproken vind ik dat je de dealer een kans moet geven om het euvel te verhelpen
Maar in jouw geval waar je voor de verkoop is verzekerd dat er geen olie probleem meer zou zijn zou ik de auto ook niet meer willen
De reparatie zal een enorme klus zijn en het is de vraag of dat goed gebeurd Iedergeval zit je daar ook niet op te wachten
Het is jammer dat de dealer niet op jouw aanbod wil ingaan
Er zit denk niks anders op dan ze aansprakelijk te stellen voor een ondeugdelijk product dat niet aan jouw verwachting voldoet
Dus een stevige brief van de advocaat met een cc naar pon
Grt donna
 
Normaal gesproken vind ik dat je de dealer een kans moet geven om het euvel te verhelpen
Maar in jouw geval waar je voor de verkoop is verzekerd dat er geen olie probleem meer zou zijn zou ik de auto ook niet meer willen
De reparatie zal een enorme klus zijn en het is de vraag of dat goed gebeurd Iedergeval zit je daar ook niet op te wachten
Het is jammer dat de dealer niet op jouw aanbod wil ingaan
Er zit denk niks anders op dan ze aansprakelijk te stellen voor een ondeugdelijk product dat niet aan jouw verwachting voldoet
Dus een stevige brief van de advocaat met een cc naar pon
Grt donna

Er is geen reparatie mogelijk, dat is het hele probleem. Het olieverbruik van de TSI motoren is niet op te lossen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!