Polo 6C 1.2tsi eigenaren opgelet

Ik heb hetzelfde probleem met m'n Polo VI. Bouwjaar 2017/2018. Zijn er meer mensen die hier last van hebben uit die (nieuwe) partij? Ik lees namelijk enkel over de 6R en 6C. Bij mij begaf ie het bij 139.000km
Ik hb de vraag neergelegd bij VW. Waarom eerdere modellen wel onder de terugroepactie vallen en latere niet (ondanks dat latere modellen dus ook een ouder type versteller hebben). Ik wacht nog op het mailtje.

Hoe heeft die van jou ht begeven dan? Als ie het begeeft loopt je hele motor in de soep toch?
 
Volkswagen  Polo 6c 2017 
Ik hb de vraag neergelegd bij VW. Waarom eerdere modellen wel onder de terugroepactie vallen en latere niet (ondanks dat latere modellen dus ook een ouder type versteller hebben). Ik wacht nog op het mailtje.

Hoe heeft die van jou ht begeven dan? Als ie het begeeft loopt je hele motor in de soep toch?
Thanks voor de info . Het exacte weet ik niet, daar mijn garage mij niet de binnenkant van de nokkenasversteller heeft en wil laten zien. Wel weet ik dat de bouten van de nokkenasversteller los zijn geraakt en hierdoor dus alle olie is weggelopen waardoor ook de band vervangen moet worden. Volgens mijn garage hebben zij dit nog nooit eerder meegemaakt (officiele VW garage). Ondertussen lees ik op het internet / Facebook dat zelfs een VW T-ROC uit bouwjaar 2019 hetzelfde probleem heeft. Zie bijlage. De reacties op die post geeft wederom weer dat dit een bekend probleem is, wat blijkbaar dus niet beperkt is tot de terugroepactie van 2013 t/m 2017.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20250206_111223_Facebook.jpg
    Screenshot_20250206_111223_Facebook.jpg
    556.6 KB · Weergaven: 20
Volkswagen  Polo 
Thanks voor de info . Het exacte weet ik niet, daar mijn garage mij niet de binnenkant van de nokkenasversteller heeft en wil laten zien. Wel weet ik dat de bouten van de nokkenasversteller los zijn geraakt en hierdoor dus alle olie is weggelopen waardoor ook de band vervangen moet worden. Volgens mijn garage hebben zij dit nog nooit eerder meegemaakt (officiele VW garage). Ondertussen lees ik op het internet / Facebook dat zelfs een VW T-ROC uit bouwjaar 2019 hetzelfde probleem heeft. Zie bijlage. De reacties op die post geeft wederom weer dat dit een bekend probleem is, wat blijkbaar dus niet beperkt is tot de terugroepactie van 2013 t/m 2017.
Ik ben een leek, maar dan zal die versteller niet compleet gebroken zijn, heb je geluk anders mocht er een compleet nieuwe motor in...
Overigens, autos van 2016 en 2017 vallen ook niet onder de terugroep actie. Ik ben bij de dealer Wittebrugh geweest en die wisten van niks. Ik heb ze daar echt zitten grillen, met fotos van kapotte nokkenassen en de terugroeproepactie uitgeprint.

Ze ging eerst in overleg met hoofd van de werkplaats, die had dit al wel eens eerder gezien (fotos die ik uitgeprint had uit dit topic van Andries). Monteur kon er even naar kijken, half uurtje werk voor het schamele bedrag van 100,- per half uur, en daarna eventueel vervangen mocht het t oude model zijn.

Daarna heb ik haar gevraagd om waarom mijn auto niet onder de terugroep actie valt? Ze ging toen overleggen met de manager en vertelde toen dat er wss te weinig autos uit andere bouwjaren hetzelfde euvel hebben, dat er iets van 40-50 duizend polos van bouwjaar 2014-2020 op de Nederlandse weg rijden en het niet haalbaar is om al die auto's terug te roepen...alleen de problematische bouwjaren vermoedde hij. Ik heb haar daarna gevraagd bij wie ik wel terecht kan die antwoord kan geven op mijn vraag en toen een nummer van VW gekregen. Daar het hele gedoe uitgelegd en gevraagd waarom mijn polo niet onder die terugroepactie valt, terwijl er WEL een oud model nokkenasversteller inzit...Waarom heeft vw die oude nokkenasversteller in de productie gehouden en niet overgestapt op die nieuwe verstevigde modellen nadat ze wisten er dat er gezeik mee was in 2015 al.

Ze zou erop terugkomen en mailen omdat het wss langs meerdere afdelingen moet omdat het zo specifiek is, ik laat het weten als ik een mail heb ontvangen maar ik verwacht er niet al te veel van. Wordt weer een dure duit in het zakje om het te laten vervangen, Andries zei dat de verstevigde versteller zelf alleen al bijna 400,- is exclusief montage, diepe zucht....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c 2017 
Thanks voor de info . Het exacte weet ik niet, daar mijn garage mij niet de binnenkant van de nokkenasversteller heeft en wil laten zien. Wel weet ik dat de bouten van de nokkenasversteller los zijn geraakt en hierdoor dus alle olie is weggelopen waardoor ook de band vervangen moet worden. Volgens mijn garage hebben zij dit nog nooit eerder meegemaakt (officiele VW garage). Ondertussen lees ik op het internet / Facebook dat zelfs een VW T-ROC uit bouwjaar 2019 hetzelfde probleem heeft. Zie bijlage. De reacties op die post geeft wederom weer dat dit een bekend probleem is, wat blijkbaar dus niet beperkt is tot de terugroepactie van 2013 t/m 2017.
Ook bij mijn AW 1.0tsi zaten deze boutjes los.
 
Volkswagen  Polo AW Highline 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!