Polo BM Bak/Koppeling stuk? UPDATE, HELP ?!!

Hallo ik rij een Polo BM bijna 60.000 km oud.

Gisteren kwam ik van mijn werk, onderweg naar de VW dealer om wat spullen op te halen. Begint mijn bak ineens raar te doen.
Laatste 2 stoplichten ging die ineens iets zwaarder in de versnellingen. Eerst dacht ik het zal wel aan mij liggen maar toen ik bij de dealer wou inpakeren ging die bijna niet meer in zijn achteruit.
Tenminste niet zonder "tanden te poetsen".

Gelukkig heb ik nou vakantie en heb de auto dus niet echt nodig. Maar ik ben bang dat het een heel duur geintje word.
Mij is verteld op de bak heb ik garantie maar op de koppeling niet omdat het een slijtagedeel is.
Nou gaan ze dus mijn versnellingsbak eraf halen (alleen dat kost al 500 euro). Als het dan mijn koppeling is moet ik die 500 euro dus betalen + Koppeling en montage + bak er weer op.
Als het iets anders is valt het onder garantie.

Ook kwam de 60.000 km beurt eraan dus die laat ik ook meteen doen dan. Hopen dat het niet me koppeling is anders ben ik in totaal aardig wat centjes kwijt denk ik. En dat van een nieuwe auto.
Zo snel had ik er eigenlijk geen problemen mee verwacht.

Komt iemand dit probleem misschien bekend voor?

Groetjes Hauke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had precies hetzelfde met mijn 9N. De garage zei dat het de koppeling was, en dus een nieuwe besteld etc. Uiteindelijk bleek het een 'hydraulische stang' (gaffel?) te zijn die het koppelen makkelijker maakt die het had begeven.
 
Nou volgens mij kan ik tog wel redelijk auto rijden haha.
Ik hoop echt dat het niet me koppeling is anders mag ik mooi betalen.
Vind het ook niet kunnen maja wat kan ik doen als het tog de koppeling is?
Daaar doet de fabriek altjd moelijk over zei de dealer.
 
wat je kan doen: rechtsbijstand. Je hebt misschien geen fabrieksgerantie maar er bestaat nog altijd zoiets als een realistisch te verwachte levensduur van een onderdeel, en dat dient de dealer dan ook te leveren. Dus als aangetoond kan worden dat het niet door misbruik/verwaarlozing etc komt sta je alsnog in je recht
 
Klopt polodave. Dat was ik sowieso al van plan. Daar heb ik de rechtsbijstandverzekering voor he haha. Maar eerst even afwachten wat ze zeggen. Als het goed is beginnen ze er morgen aan. Dus als ze morgen bellen ga ik er heen om het zelf is te bekijken.
 
Nou hier even een update. Ongelofelijk wat de dealer aan het doen is.
Word ik vrijdag middag opgebeld door Avenu Almere, waar me auto staat.
"We hebben de versnellingsbak eraf gehaald. De koppelingsplaat is helemaal op."
Dus ik zeg hoe kan dat nou mijn auto is nog geen 60000 km oud dat mag toch niet.
Ik ga contact opnemen met de importeur en vragen hoe dit te regelen is.
Zeggen ze dat hebben wij al voor u gedaan. We hebben foto's gemaakt van de verrotte koppelingsplaat en opgestuurd naar de fabriek.
De fabriek heeft de foto's bekeken en gelijk gezegd nee dat valt niet onder garantie. Reparatiekosten 1260 euro (uit me hoofd).
Dus ik zeg tja het moet dan maar he wanneer kan ik de auto op komen halen?
Die zou aankomende maandag al klaar zijn.

2 uur later dacht ik bij me zelf ik ga toch even langs om te kijken wat ze precies hebben gedaan en ik kom daar ik zeg ik wil graag me auto even zien.
Ja dat kan loop maar mee. Koppelingsplaat en drukgroep etc lagen op een karretje en ik vraag aan de monteur die met mijn auto bezig is: Hoe hoort met koppelingsplaat er normaal uit te zien dan? De monteur kijkt me aan en zegt: Zo als deze koppeling, die is gewoon goed hoor. Ik zeg dat kan toch niet ik ben 2 uur geleden opgebeld dat me hele koppelingsplaat verrot is en nou kom ik kijken is alles gewoon goed. De monteur zegt dan moet er iets fout gegaan zijn. Dat moet je bij de receptie even navragen. Toevallig kwam de receptionist net aanlopen en ik zeg tegen hem dit hele verhaal klopt niet wat jullie mij vertellen en ik leg alles aan hem uit. Zegt die man nee dan is er inderdaad iets fout gegaan misschien de verkeerde auto ofzo maar in ieder geval is je drukgroep stuk. Wil je dat we daarover nou een keer contact op nemen met de fabriek of dat wel onder garantie valt? Ik zeg ja natuurlijk wil ik dat.
Toen heb ik nog wat foto's gemaakt van koppelingsplaat en drukgroep en ben weg gegaan.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze gisteren weer contact met mij op zouden nemen maar heb niks meer van ze gehoord.

Wat vinden jullie van dit verhaal?
Dat ze de verkeerde auto hadden doorgegeven lijkt me sterk. Er stond maar een polo in de werkplaats. Dat zou betekenen dat het verhaal met de foto’s opsturen enzo allemaal verzonnen is?

Ik denk dat ik een klacht ga indienen bij Pon. Dan mogen die het verder uitzoeken.

mvg Hauke
 
Heel merkwaardig dit! Echter is er sprake van telefonisch contact en heb je helaas niets op papier. Ik zou zeker melding maken van dit voorval echter verwacht ik dat er niets zal gebeuren daar de dealer zal zeggen dat het niet heeft plaats gevonden.

Wat je wel kan doen is de werkplaats notities opvragen. Deze heb ik laatst ook opgevraagd en daar hield de monteur exact bij hoe wat en hoelang hij er mee bezig is geweest.

je kan in elk geval reparatie van de druk groep kostenloos eisen bij de dealer. Is wel het minst wat ze kunnen doen en anders geef je ze de keus. Of korting of melding...
 
Ja ik hoop ook dat het toch uitkomt op garantie.
Ik weet zelf niet precies hoe het zit met drukgroep. Slijtagedeel?
Ik ga eerst nog even afwachten op het belletje.
Maar ik ga er sowiezo melding van maken. Wie weet heeft Pon wel al meer van dit soort klachten bij die dealer gehad dus hoe meer hoe beter dat ze er iets aan kunnen doen.
Thanks voor de reacties.
 
Is er wel wat te zien aan de. Druk groep? Dit zou haast wel moeten omdat de klacht zich zo opeens voor doet.
Is er een soms een stuk(je) van een druk vinger afgebroken .?
In dit geval is het zeker een garantie geval
Grt Donna
 
Nee er is niet echt wat te zien als ik de foto's zo bekijk.
Hier de foto's die ik heb gemaakt:

FotoTGX8CN3D-1.jpg

FotoTMKYRELA-1.jpg
 
Lijkt zo op de foto niet zo veel mis mee maar vanaf een foto beoordelen is lastig
Eigenlijk zou je druk groep omgedraaid moeten bekijken dan kun je hem beter beoordelen
Staan de druk vingers op de zelfde hoogte dan geloof ik niet dat er iets mis mee is
Grt donna
 
Inderdaad wel een vreemd verhaal. Dat foto maken en dit neer leggen bij de fabriek/importeur klopt wel. Alleen is het wel vreemd dat ze eerst zeggen koppeling vervangen en dan blijkt dat deze niet vervangen hoeft te worden. Nou kost de plaat niet veel geld. Dus vaak word deze wel vervangen omdat de bak er toch achterweg is.



Het kan idd een fout zijn van de receptionist. Maar wel erg toevallig allemaal.


Je kan het bij pon indienen als klacht maar tot op heden is er nog niets teveel in rekening gebracht of uitgevoerd. Dan blijft het een wellesnietus verhaal of er een verwisseling van auto is geweest.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!