Hoi ik rij een Polo BM bijna 90.000 km oud.
Heb dezelfde symptomen als Hauke.. 's ochtend geen problemen met schakelen, wil ik in de middag wegrijden.. Gaat de versnelling met een knarsend geluid in de achteruit stand. 1e en overige versnellingen gaan met moeite.. Als de auto uit is, gaat de versnelling soepel.
Naar de dealer (A-Point Amsterdam ZO) gebracht en te horen gekregen dat het 500euro gaat kosten alleen voor het uit/inbouwen van de koppelingsbak om te kijken wat het probleem kan zijn.
Inmiddels te horen gekregen dat het probleem de koppeling is en mij 1360 euro gaat kosten.
Mocht het geen gebruikers/slijtage schuld zijn dan kunnen ze een coulance regeling aanvragen bij PON en zal ik 30% wellicht van dat bedrag vergoed krijgen..
Maar dat kunnen ze pas beslissen als ze de koppeling in in handen hebben...
Vind dit natuurlijk zo vaag als het maar kan, hiervoor 8 jaar een auto gehad en nooit problemen met schakelen gehad.. En zo snel kan een koppeling toch niet stuk gaan.. Anders zou ik het toch dagen ervoor hebben kunnen aanvoelen tijdens het schakelen..
Morgen of vrijdag krijg ik de auto terug en krijg ik te horen wat het werkelijke probleem was.
Heb vandaag nog ff voor de zekerheid gebeld met de vraag dat ik de defecte onderdelen terug wilt.
Wordt vervolgd!
--
Krishen