Polo BM Bak/Koppeling stuk? UPDATE, HELP ?!!

Zeer apart, ALS de plaat zelf versleten was geweest was dat uiteraard geen garantie, het is immers een slijtage deel! (als je die koppeling al op krijgt binnen 60.000 mag je wel een paar rijlessen aanvragen Stick Out Tongue ) Maar in dit geval is je drukgroep stuk volgens hun, dit zou de importeur echt wel moeten vergoeden als je het mij vraagt, eventueel voor de zekerheid zelf de koppeling betalen en meteen nieuw erin voor de zekerheid.

Zou er toch wel een melding van maken bij de importeur, vind het echt NIET netjes, als jij gewoon 1200euro neer had gelegd verdienen ze het wel heel makkelijk!
 
Idd een raar verhaal maar maak jezelf/jullie alsjeblieft geen illusies over de invloed van een klacht of melding bij PON. PON is de meest hufterige en arrogante importeur van NL. Het gaat ze simpelweg te goed. Voor goede service en garantie ben je echt afhankelijk van de kwaliteit van je dealer en de daar werkzame Aftersalesmanager.
 
Het klinkt misschien een beetje bot, maar lees je eens in in het consumentenrecht! Je staat echt sterker dan je denkt! Je mag van een auto als consument een bepaalde verwachting hebben qua levensduur, mocht de importeur tegenwerken kun je het voor de rechter gooien. Vaak doen mensen dit niet omdat ze het niet weten, niet durven of de gok niet willen nemen i.v.m. kosten van de rechtszaak mocht je verliezen.

In dit geval zou ik ook niet weten of ik een rechtszaak aan zou spannen, gezien het toch om "slijtage delen" gaat, weet niet in hoe verre je dan in je recht staat. Dit zou je even na moeten vragen bij een juridisch adviseur.
 
Beste wensen allemaal.

Ik vond het al een beetje vreemd dat het zo lang duurde. Ze zouden de fabriek bellen om te vragen of het nou wel onder garantie gerepareerd mocht worden.
Kreeg ik gisteren ineens een smsje van de dealer.
"Beste relatie, de auto is gereed en kan worden opgehaald."
Ik heb de auto lekker nog een dagje laten staan. Die staat bij de dealer veiliger met oud en nieuw dan bij mij voor de deur haha.
Zal mij benieuwen wat ze morgen zeggen als ik de auto ga ophalen.
 
zo das toch best een oplichterij wat die dealer probeert...NIET netjes idd...1200 euro proberen af te troggelen en dan de monteur die doodleuk zegt nee hoor niks aan de hand met die koppelingsplaat...ruikt echt naar oplichterij
maar goed je hebt niks op papier als ze bijvoorbeeld een factuur opsturen en alsnog je 1200 euro chargen dan heb je tegenbewijs met die foto's denk ik...
was het nou echt zo'n pipo die niks wist aan de telefoon...kan toch haast niet dat ze een verkeerde auto bellen >_<
 
@Johan; als je verwijst naar consumentenrecht bedenk dan dat de importeur GEEN partij is. Je hebt een koopovereenkomst met de dealer. Die dealer mag/kan zich ook niet verschuilen achter de importeur en diens conclusies en uitspraken.
 
Nou de auto is opgehaald.
Alles is onder garantie gerepareerd.
Er was tog iets stuk aan de drukgroep. Allemaal pech en niet mijn schuld zeggen ze nou.
Ook de koppelingsplaat en nog wat kleine dingen zijn vervangen. Standard procedure als de bak eraf gaat heeft ie mij uitgelegd.
Dus ik rij weer blij rond in mijn mooie polotje.

FotoA6GQSPYC-1.jpg
 
Vraag me af wat ze gezegd zouden hebben als je niet langs geweest en doorgevraagd zou hebben. Nu moet je ze maar het voordeel van de twijfel geven, omdat ze het uiteindelijk wel goed afgehandeld hebben.

Ik heb toch zo'n vermoeden dat die dan genaaid zou worden voor 1200 euro...
HaukePBM ik denk dat je maar op zoek moet gaan naar een andere dealer om je onderhoudsbeurten te doen...ik zou (als mij zo iets zou overkomen) niet meer zaken willen doen met zo'n dealer.
 
Dat vermoeden heb ik ook ja.
Ja denk dat ik volgende keer is bij de dealer in Naarden ga kijken.
Die zit ook nog redelijk dicht bij.

Ik heb ook van begin af aan al een probleem met geratel onder me motorkap bij hogere toeren. Dit alleen als de motor warm is.
Daarvoor is ie al een keer terug geweest toen hebben ze onder garantie iets met het kachelhuis gedaan maar het geratel is nog gewoon het zelfde.
Dus ik denk dat ik het nou een keer in Naarden ga proberen kijken of ze daar wel achter het probleem kunnen komen.
 
Bijzonder, ik heb de auto vandaag weer moeten achterlaten bij de dealer, omdat ik ook problemen heb met schakelen. De pook wil 'ineens' niet meer uit of in de versnelling, alsof de koppelingsplaten niet van elkaar af willen ofzo.

Saillant detail: het is nu al de 2e keer bij mijn auto dat dit is gebeurt, en er staat nu 92.000 km op de teller... Ben benieuwd wat volgens de dealer de oorzaak is, want 2x je bak kapot hebben in 90dkm is echt niet normaal...
 
Hoi ik rij een Polo BM bijna 90.000 km oud.

Heb dezelfde symptomen als Hauke.. 's ochtend geen problemen met schakelen, wil ik in de middag wegrijden.. Gaat de versnelling met een knarsend geluid in de achteruit stand. 1e en overige versnellingen gaan met moeite.. Als de auto uit is, gaat de versnelling soepel.

Naar de dealer (A-Point Amsterdam ZO) gebracht en te horen gekregen dat het 500euro gaat kosten alleen voor het uit/inbouwen van de koppelingsbak om te kijken wat het probleem kan zijn.
Inmiddels te horen gekregen dat het probleem de koppeling is en mij 1360 euro gaat kosten. :(

Mocht het geen gebruikers/slijtage schuld zijn dan kunnen ze een coulance regeling aanvragen bij PON en zal ik 30% wellicht van dat bedrag vergoed krijgen..
Maar dat kunnen ze pas beslissen als ze de koppeling in in handen hebben...

Vind dit natuurlijk zo vaag als het maar kan, hiervoor 8 jaar een auto gehad en nooit problemen met schakelen gehad.. En zo snel kan een koppeling toch niet stuk gaan.. Anders zou ik het toch dagen ervoor hebben kunnen aanvoelen tijdens het schakelen..

Morgen of vrijdag krijg ik de auto terug en krijg ik te horen wat het werkelijke probleem was.
Heb vandaag nog ff voor de zekerheid gebeld met de vraag dat ik de defecte onderdelen terug wilt.

Wordt vervolgd!

--
Krishen
 
je zou minimaal een verhaal en visuele uitleg kunnen vragen wat er aan mankeert, cq is dit te zien?? kun je foto's maken ! uiteindelijk gaat alles in rook op maar zou wel willen weten hoe en waarom. succes en ...sterkte
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Klinkt idd net zo als bij mij. Bij mij viel het onder garantie omdat mijn auto nog geen 2 jaar oud was. Dat is die van jouw wel al neem ik aan? Zou idd alsnog niet mogen zo snel al problemen met de koppeling. Blijft een raar verhaal. Sterkte en we zijn benieuwd naar het vervolg.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!