Polo BM Bak/Koppeling stuk? UPDATE, HELP ?!!

Dat heb ik ook al voorelkaar gekregen, snap niet hoe dat kan....

Stomtoevallig ben ik vandaag met een nieuwe functie begonnen, en een Blauwe BM van 2011 meegekregen met 60k op de teller.
En jawel hoor: trilt al flauw tijdens het remmen. Het ligt dus niet aan mijn rijstijl maar lijkt toch echt op een Polo BM-kwaal!!!

Kijk eens goed onder de voorbumper. Er zitten koelsleuven die rijwind naar de schijven leiden, hier zitten echter de BM-lipjes helemaal voor(?!) en ik weet zeker dat de schijven hierdoor minder lucht krijgen dan bij een standaard Polo 6R.
 
Hmm, eind van de middag werd ik gebeld door de vw garage, ze hebben alles er onder weg gedraaid en nu blijkt er iets afgebroken te zijn en dat is in de versnellingsbak terrecht gekomen en nog iets met de drukgroep?. Wat er is afgebroken is mij (nog) niet duidelijk, hoe het heeft kunnen gebeuren weten ze ook niet, ze hadden dit nog nooit meegemaakt.
Al met al een behoorlijke schade, kosten rond de 1000 euro. :cry:
Gelukkig kwamen ze met een coulanceregeling, ik hoef maar 1/3 van het bedrag te betalen. Of ik hier mee akkoord ging, want dan konden ze de benodigde onderdelen gaan bestellen.
Ik had nog een andere regeling voorgesteld, dat ik m'n Polo zonder bijbetaling kon omruilen voor de Golf 6 cabrio, maar helaas............:lol:
De komende dagen nog maar even genieten dus met het dakkie open, en smeren, smeren met factor 30. :cool:
 
Hmm, eind van de middag werd ik gebeld door de vw garage, ze hebben alles er onder weg gedraaid en nu blijkt er iets afgebroken te zijn en dat is in de versnellingsbak terrecht gekomen en nog iets met de drukgroep?. Wat er is afgebroken is mij (nog) niet duidelijk, hoe het heeft kunnen gebeuren weten ze ook niet, ze hadden dit nog nooit meegemaakt.
Al met al een behoorlijke schade, kosten rond de 1000 euro. :cry:
Gelukkig kwamen ze met een coulanceregeling, ik hoef maar 1/3 van het bedrag te betalen. Of ik hier mee akkoord ging, want dan konden ze de benodigde onderdelen gaan bestellen.
Ik had nog een andere regeling voorgesteld, dat ik m'n Polo zonder bijbetaling kon omruilen voor de Golf 6 cabrio, maar helaas............:lol:
De komende dagen nog maar even genieten dus met het dakkie open, en smeren, smeren met factor 30. :cool:

Ik neem aan dat dit enkel voor het probleem was waarvoor hij daar staat? En niet voor het "kapot maken" van de versnellingsbak? Hier zijn ze namelijk gewoon voor verzekerd en hoef jij zelf dus niet te betalen.
Mocht het enkel het, door jou "veroorzaakte", probleem zijn dan is het een nette regeling!
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik kon vanmorgen mijn Polo weer ophalen, hij is gerepareerd. Wat ik heb gegrepen is dat er een plaat met veren bij de koppelingsplaat zit. Een van die veren is afgebroken en is tussen de koppelingsplaat (en als ik het goed heb begrepen de drukgroep???) gekomen waardoor het bijna onmogelijk werd om nog te kunnen schakelen. Nou ben ik dus echt een leek op het gebied van autotechniek en kan ik me er niets bij voorstellen wat er nou in feite is gebeurd maar ze hebben volgens de rekening dus onder andere een nieuwe 'druckplatte' en een kupplscheibe' gemonteerd, een nieuwe lager, een geleidhuls en een paar bouten.
Voor het lenen van de Golf 6 hoefde ik verder niets te betalen en de reparatiekosten die ik moest betalen waren 335 euro, 1/3 van de totale kosten.

Zoals gezegd snap ik dus echt niks van autotechniek (als het 'ding' maar rijdt :grin:) dus wie er meer verstand van heeft en zich een voorstelling kan maken van wat er nou is gebeurd............. ik hoor het graag. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kunnen ze die dingen niet onverwoestbaar maken? Alles gaat snel stuk tegenwoordig. Lijkt wel alsof men dat expres doet zodat er altijd geld uitgegeven moet worden.

Dat snap ik inderdaad ook niet. Mijn eerste auto, Opel 2.0 GSI uit '95 knalde overal door, ding was amper kapot te krijgen en startte altijd. Wel keer total loss gehad maar dat zal met zon beetje elke auto zijn als je hem met 85 tegen een stoeprand/muur slingert :oops:.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!