Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou zeggen ritten waarbij de motorolie niet of nauwelijks op temperatuur komt. Ik denk dat dat geldt voor ritten korter dan 15 km of zoiets.Wat verstaat men eigenlijk onder een korte rit? Is dat 3km. of 5km. of wat?
Dag mede-purmerender
Deze ook al een keer gezien inderdaad, leuke Polo!!
Gezellig ! Beide overigens nog nooit gespotDie moet ik nog een keer tegenkomen! Ik kom ook uit Purmerend
Dat soort ritten maak ik dagelijks voor werk. maar olie is na enkele minuten wel al op/rond 90 graden. Maar langere stukken rijden = inderdaad beter. Voorlopig hoef ik dat niet ivm gedetacheerd in de buurt.Ik zou zeggen ritten waarbij de motorolie niet of nauwelijks op temperatuur komt. Ik denk dat dat geldt voor ritten korter dan 15 km of zoiets.
Ben je niet in de war met de watertemperatuur? Olie duurt echt langer dan een paar minutenDat soort ritten maak ik dagelijks voor werk. maar olie is na enkele minuten wel al op/rond 90 graden. Maar langere stukken rijden = inderdaad beter. Voorlopig hoef ik dat niet ivm gedetacheerd in de buurt.
Olie met dit weer idd zo'n 10km + voor die op temperatuur is, omdat het buiten zo koud is komt er vocht in de olie op de koude stukjes als je dit maar vaak genoeg doet dan krijg je de zogenaamde mayonaise in de motor vocht en olie gemengd en dat word wit.Ben je niet in de war met de watertemperatuur? Olie duurt echt langer dan een paar minuten
Oja, crap, dat is hetBen je niet in de war met de watertemperatuur? Olie duurt echt langer dan een paar minuten
Dat is echt heel apart hoor; had je al eerder gereden misschien? Binnen enkele minuten heb ik echt nog nooit gezien of van gehoordOja, crap, dat is het
Olietemp ook richting de 90 graden overigens binnen enkele minuten. Vanochtend gecheckt
inderdaad, bij mij komt er ergens tussen de 5 en de 10 minuten net een olie temperatuur van 50 graden in beeld.Dat is echt heel apart hoor; had je al eerder gereden misschien? Binnen enkele minuten heb ik echt nog nooit gezien of van gehoord
Ja bij mij ook en dan moet ie dus nog even verder stijgeninderdaad, bij mij komt er ergens tussen de 5 en de 10 minuten net een olie temperatuur van 50 graden in beeld.
Mayonaise is toch olie met koelvloeistof?Olie met dit weer idd zo'n 10km + voor die op temperatuur is, omdat het buiten zo koud is komt er vocht in de olie op de koude stukjes als je dit maar vaak genoeg doet dan krijg je de zogenaamde mayonaise in de motor vocht en olie gemengd en dat word wit.
haha toch maar yogonaise volgende keer danIk heb helaas geen olietemperatuurmeter maar minimaal 15km.? Das meer dan ik dacht.
Mayonaise is toch olie met koelvloeistof?
Ik heb precies t zelfde. Vanmiddag getestJa bij mij ook en dan moet ie dus nog even verder stijgen
Die moet ik nog een keer tegenkomen! Ik kom ook uit Purmerend
Gezellig ! Beide overigens nog nooit gespot![]()
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.