Polo('s) Gespot!

Rit waarbij de motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Als hij dat gehaald heeft zou het niet moeten uitmaken hoelang je daarna rijdt. Uiteraard is af en toe even goed door toerenbereik halen bevorderlijk.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ligt er denk ik ook aan wat je gewent bent maar ik vind alles onder de 15 km een korte rit. Je auto moet op temperatuur komen en dan ook nog even rijden. Het is sowieso nooit goed om je motor alleen maar koud te rijden, wordt ie ook dorstig van
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik zou zeggen ritten waarbij de motorolie niet of nauwelijks op temperatuur komt. Ik denk dat dat geldt voor ritten korter dan 15 km of zoiets.
Dat soort ritten maak ik dagelijks voor werk. maar olie is na enkele minuten wel al op/rond 90 graden. Maar langere stukken rijden = inderdaad beter. Voorlopig hoef ik dat niet ivm gedetacheerd in de buurt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200pk 
ik merk aan mijn auto (1.2TDI) als ik enkele weken vanuit kantoor (4/5min rijden) werk dat deze behoorlijk begint te zuipen. (1:15 is dan heel netjes) gelukkig gebruik ik de auto niet alleen voor woon/werk verkeer maar toer ik ook voor de fun veel door de omgeving. er is dus altijd wel een dag dat de motor echt goed warm word!

Overigens wat @expor zegt, trek ik mn dieseltje regelmatig door tot ca 4500rpm (dit ben ik ook vaak nodig om bij een bepaalde oprit in te kunnen voegen op een N-weg. Bij normaal rijden schakel ik bij 2500/3000rpm. hier heeft de auto zn meeste vermogen en rijd, naar mijn inzien, ook lekker zuinig!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dat soort ritten maak ik dagelijks voor werk. maar olie is na enkele minuten wel al op/rond 90 graden. Maar langere stukken rijden = inderdaad beter. Voorlopig hoef ik dat niet ivm gedetacheerd in de buurt.
Ben je niet in de war met de watertemperatuur? Olie duurt echt langer dan een paar minuten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ben je niet in de war met de watertemperatuur? Olie duurt echt langer dan een paar minuten
Olie met dit weer idd zo'n 10km + voor die op temperatuur is, omdat het buiten zo koud is komt er vocht in de olie op de koude stukjes als je dit maar vaak genoeg doet dan krijg je de zogenaamde mayonaise in de motor vocht en olie gemengd en dat word wit.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb helaas geen olietemperatuurmeter maar minimaal 15km.? Das meer dan ik dacht. :(

Olie met dit weer idd zo'n 10km + voor die op temperatuur is, omdat het buiten zo koud is komt er vocht in de olie op de koude stukjes als je dit maar vaak genoeg doet dan krijg je de zogenaamde mayonaise in de motor vocht en olie gemengd en dat word wit.
Mayonaise is toch olie met koelvloeistof?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Velen hebben idd geen idee en denken dat als de water temperatuur op peil is, de motor wel warm is gereden. Niet dus, het gaat om de olietemperatuur en dat duurt beduidend langer
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Bij mijn woonwerk rit is de auto al bij 7km op temperatuur. Stukje 30, grotendeels 50 en stukje 70 en gewoon rustig rijden. Zitten wel flink wat rotondes en verkeerslichten tussen, en optrekken helpt wel met opwarmen.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!