RCD upgrade

Ook nog even een kaping van mijn kant in dit topic. Ben zelf nog aan het nadenken over verschillende audio opties, waarbij de RCD330 ook op de lijst staat. Zou graag wat onbeantwoorde vragen stellen aan @dov, zou je mij een PB kunnen sturen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 85 pk 
Ook nog even een kaping van mijn kant in dit topic. Ben zelf nog aan het nadenken over verschillende audio opties, waarbij de RCD330 ook op de lijst staat. Zou graag wat onbeantwoorde vragen stellen aan @dov, zou je mij een PB kunnen sturen?
Stel ze vooral hier haha. Zit de laatste tijd te twijfelen om over te stappen van de rns315 naar de rcd330 (+)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal proberen op te schrijven waar ik mee zit. Op dit moment heb ik een RCD210, wat eigenlijk niks anders is dan een radio, dus echt niet van deze tijd.

Wat ik MOET hebben:
Bluetooth mogelijkheid om handsfree te kunnen bellen.
Muziek afspelen via een usb stick en een telefoon (liefst via bluetooth, anders draad).
Mogelijkheid tot navigeren (zal via Android auto gaan waarschijnlijk).

Wat ik graag als optie zou willen:
Versterker outputs
Integratie met parkeersensoren

Als ik kijk dan zie ik zo 3 opties:
1 Een RCD330(+) met Android auto
+ VW look
+ Goedkoopste optie
+ Integratie parkeersensoren (gok ik, aangezien de RCD210 ze niet weergeeft weet ik niet of de RCD330 dat gaat doen)
- Volgens mij geen versterker outputs
- Microfoon voor handsfree geïntegreerd in radio. Volgens mij beter verstaanbaar met externe microfoon die dichterbij je gezicht kan hangen.
- Volgens mij geen AF (automatisch frequentie wisselen binnen zelfde zender)

2 Een 2 din (Kenwood) radio
+ Over het algemeen iets groter display
+ Versterker outputs
+ DAB en AF (automatisch frequentie wisselen)
+ Externe microfoon meegeleverd
- Geen VW look
- Wat duurder

3 Een "VW" radio als de Zenec Z-E2050 of de Zenec CORE Z-E1010
+ Grootste display (de 1010 zelf een 10")
+ VW look
+ Versterker outputs
+ DAB en AF (automatisch frequentie wisselen)
+ Externe microfoon meegeleverd
- Duurste optie

Op zich voldoet optie drie aan alle opties, maar die is wel erg duur, zeker omdat er nog een losse Android Auto interface bij moet volgens mij. Voor optie twee vind ik voor het non-vw deel jammer. Optie 1 is makkelijk en voldoet aan alle MUST eisen. Exacte prijs met Android Auto weet ik daar echter zo niet van, dat was één van de dingen die ik dov nog wilde vragen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 85 pk 
Ik zal proberen op te schrijven waar ik mee zit. Op dit moment heb ik een RCD210, wat eigenlijk niks anders is dan een radio, dus echt niet van deze tijd.

Wat ik MOET hebben:
Bluetooth mogelijkheid om handsfree te kunnen bellen.
Muziek afspelen via een usb stick en een telefoon (liefst via bluetooth, anders draad).
Mogelijkheid tot navigeren (zal via Android auto gaan waarschijnlijk).

Wat ik graag als optie zou willen:
Versterker outputs
Integratie met parkeersensoren

Als ik kijk dan zie ik zo 3 opties:
1 Een RCD330(+) met Android auto
+ VW look
+ Goedkoopste optie
+ Integratie parkeersensoren (gok ik, aangezien de RCD210 ze niet weergeeft weet ik niet of de RCD330 dat gaat doen)
- Volgens mij geen versterker outputs
- Microfoon voor handsfree geïntegreerd in radio. Volgens mij beter verstaanbaar met externe microfoon die dichterbij je gezicht kan hangen.
- Volgens mij geen AF (automatisch frequentie wisselen binnen zelfde zender)

2 Een 2 din (Kenwood) radio
+ Over het algemeen iets groter display
+ Versterker outputs
+ DAB en AF (automatisch frequentie wisselen)
+ Externe microfoon meegeleverd
- Geen VW look
- Wat duurder

3 Een "VW" radio als de Zenec Z-E2050 of de Zenec CORE Z-E1010
+ Grootste display (de 1010 zelf een 10")
+ VW look
+ Versterker outputs
+ DAB en AF (automatisch frequentie wisselen)
+ Externe microfoon meegeleverd
- Duurste optie

Op zich voldoet optie drie aan alle opties, maar die is wel erg duur, zeker omdat er nog een losse Android Auto interface bij moet volgens mij. Voor optie twee vind ik voor het non-vw deel jammer. Optie 1 is makkelijk en voldoet aan alle MUST eisen. Exacte prijs met Android Auto weet ik daar echter zo niet van, dat was één van de dingen die ik dov nog wilde vragen.
Over de RCD330:
Er is indd geen versterker output, maar dit kun je oplossen met een high low converter van 10 euro, heb ik zelf ook namelijk.
Verder ondersteund de RCD330 wel parkeersensoren, deze kun je dan zien op je scherm.
En de microfoon is ingebouwd in de voorkant van de radio, deze werkt echt goed voor handsfree bellen.
Dus als ik jou was zou ik voor de RCD330 gaan, laat die android radios maar gewoon liggen dat is echt rommel vind ik zelf.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: dov
@Remon446 ik ben het met je eens! android rotzooi is vaak traag en werkt nogal instabiel! die RCD330+ is echt een verademing EN origineel VW! geen tussenstekkers er tussen, maar rechtstreeks op de Quadlock
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Over de RCD330:
Er is indd geen versterker output, maar dit kun je oplossen met een high low converter van 10 euro, heb ik zelf ook namelijk.
Verder ondersteund de RCD330 wel parkeersensoren, deze kun je dan zien op je scherm.
En de microfoon is ingebouwd in de voorkant van de radio, deze werkt echt goed voor handsfree bellen.
Dus als ik jou was zou ik voor de RCD330 gaan, laat die android radios maar gewoon liggen dat is echt rommel vind ik zelf.
Thanks, als de microfoon prima werkt, dan ga ik denk ik toch deze nemen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 85 pk 
Voor de mensen die mijn 'voorstellen' topic nog niet hebben gelezen, mijn naam is Jeroen aangenaam kennis te maken!
Ik volg al een tijdje dit forum en zeker de mogelijke upgrades voor polo's.

Een upgrade waar ik zelf al een tijdje over nadenk is mijn RCD310 vervangen voor een RCD330. Android auto/Bluetooth en je telefoon kunnen aansturen via de knoppen op het stuur is iets wat ik nu erg mis. (Hier ben ik heel erg bewust van geworden toen mijn auto voor een schadeherstel weg moest en ik een leen auto kreeg met deze functies) Ik zag al snel de producten op Autopar maar na het lezen van dit forum weet ik wel wat daar ongeveer de mening over is.

In de bijlage een foto met mijn huidige "setup" Kan ik de RCD330 met deze knoppen aansturen? en waar zou ik rekening mee moeten houden met het aanschaffen van een RCD330?

Ook heb ik natuurlijk de gebruiker @dov genoemd zien worden als de expert op dit gebied, zou jij mij mogelijk kunnen helpen aan deze unit?
 

Bijlagen

  • IMG_20200611_113237.jpg
    IMG_20200611_113237.jpg
    195.6 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Die knoppen op je stuur werken keurig met de rcd330. Dov heeft ze meestal liggen en bouwt ze ook voor je in. Moet je wel voor naar regio Nijmegen
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
  • Leuk
Waarderingen: K'mon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!