Software Update Polo BM: Motormanagement

dhm00

Nieuw lid
131
0
0
Ik ben vandaag na een afspraak gemaakt te hebben bij de dealer langs geweest voor een update van het motormanagement.
Mijn klacht was dat de motor bij koude motor het bekende nagelende geluid gaf.

Er was idd een update beschikbaar ik ging van versie 7250 naar 9720 (als ik het goed onthouden heb).
Na een 1e rit heb ik de volgende ervaringen.
Ik heb nog niet met koude motor kunnen rijden en de temp. is er ook nog niet naar.
Maar ik bemerkte dat de motor over het algemeen stiller klinkt.
En ik heb het idee dat de turbo eerder pakt. het rij een stuk fijner iig.

Ik kan het iedereen aanraden die nog in de garantie zit om dit te laten doen, sleutelwoord is het nagelende geluid :)

Hebben er nog meer hier deze update laten doen?
 
Ik ben in de verwachting dat deze bij mij vrijdag wordt uitgevoerd ;)
maar het belooft dus veel goeds! Big Grin

en nagelen.. had jij dan ook een tikkend geluid erbij?
Ik wel en voor mijn leken kennis lijkt 't een klep :roll:
maar we'll see what it does ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Je moet er wel om vragen bij de dealer anders doen ze het niet.
Ja tikken bij koude motor net als bij zo'n oude fiesta met 1.1 benz. motor van vroeger.

Ik ben benieuwd naar jou bevindingen laat het even weten als je wil.
 
Ik ben van mening dat de update vrij recent is.
De rijeigenschappen zijn zeker anders.
Ik ga nu in de 3e versnelling over de rotonde, dat deed ik voorheen niet.
Het lijkt of het turbogat in de 1e versnelling stukken minder is.
Dus hij pakt hem eerder op.
Voor mij dus geen powerbox voorlopig.
Over de zuinigheid kan ik nog niets melden.
 
Enn ik ben autoloos momenteel;)
De software update werd meteen genoemd toen ik mn motor gerelateerde opmerkingen uitte, dus ben benieuwd wat t wordt:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Jep, maar ik vind het eigenlijk nog niet echt heel bijzonder, heb wel even flink op de details gelet op mogelijke verbeteringen.

De auto heeft door de sw update nog steeds geen 100pk, en soepeler rijden deed ie wel, maar dat doet elke auto die een tijdje heeft staan zonnen;)
Verder merk ik wel dat het nagelen ietsje minder is geworden, maar echt weg is t niet :roll:
En mijn schakelpunt van 2 naar drie en de andere kant op is ook nog steeds 30 km/h, dus ook geen spectaculaire dingen daarop;)
(een box kan dat ook niet veranderen, alleen dat de auto wat minder snel gaat bokken)

Mij viel daarnet echter wel een geruis onder de kap op dat zich met t toerental mee draagt.
Misschien aanzuig geruis of blazende turbo???
Maar dat heb ik met een grote flauwe grijns weer snel mn hoofd uitgezegd, zal namelijk wel mn gti gril zijn die dat geruis veroorzaakt door de stevige wind vandaag;)

Mijn metalen tikje nog wel even kort een seconde gehoord bij t starten, dus ben benieuwd wat een chip dan gaat doen:roll:
Verder waren dit maar 48km's, dus niet echt een lange review.
Zal zondag de rit naar groningen beschrijven of op dat traject de andere sw wel beter te merken is;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dus helaas niet iets extra's opgeleverd tot nu toe dan.... We wachten af.. Is de update ook voor de Polo van 2012 of heeft die de update al?
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Voor mij heeft het iig wel veel opgeleverd ik heb een totale andere auto terug na de update.
En 100pk haha die krijg je er niet door. Maar wel betere rij eigenschappen.

Wie weet Jan had je al een recentere versie dan die ik had.
Ik hen na de update voor het eerst 1:23 gehaald!
 
Hmm.. Kleine bevindings update, het nagelen is zo goed als weg nu, de motor doet het nog een klein beetje maar dat schrijf ik toe aan de levenslustigheid van de dieselmotor.

Verder is mijn metalen tik direct na het koud starten hoorbaar en blijft deze ook hoorbaar (verdwijnt niet na een paar seconden zoals die met de vorige sw wel deed), maar na 5 min rijden is die al niet meer te horen en verdwenen.
Dus wat de metalen tik nou is kan ik helaas nog niks over melden, alleen dat ik me er wel aan stoor dat die nu hoorbaar blijft:roll:

De auto trekt inderdaad nu meteen vanaf de start goed, dus niet zo'n kreng dat eerst niet vooruit te branden is.
Maar dat maakt mij niet zo uit, vind het eerder een lichtelijk bezorgend puntje omdat je dan jezelf er goed aan moet herinneren dat de motor nog koud is en je m eerst rustig warm moet laten worden.
Vond het namelijk altijd wel makkelijk dat de auto het eerste stuk niet vooruit te branden was omdat het blok koud was en dat die dan zo langzaam opgang kwam naarmate die warm werd;)

Enneh 1 op 23 pas gehaald na de update?Stick Out Tongue
Dat kon ik ook wel halen zonder update op 17 inch, door zonder cc 90 te gaan rijden(stel knakkers voor je die niet doorrijden op een 100 weg)Stick Out Tongue
Maar wel mooi dat t voor jou nu gunstige invloed heeft;)

Enneh als je de fabrieksopgave wilt halen, ga dan meteen een 80 weg op en blijf alleen maar op 80 wegen rijden, dan kom je daar zo aan met 15 inch;)
Misschien zelfs nog wel beter dan de fabrieksopgave!

Enneh, mijn auto is in maart 2010 gebouwd, dus denk niet dat er zo heel veel oudere sw is ;)
Weet niet van wanneer jou auto is?
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!