Software Update Polo BM: Motormanagement

Hahahahaha 024polo heeft wel een punt!:lol:

Als je daadwerkelijk dat kon met je bm dan echt mijn complimenten, aangezien dat nu meer klinkt qua prestaties als een gechipte auto;)
Ofnouja, dat in de 3 vanaf 30 wegrijden gaat bij mij nog steeds langzaam aangezien de turbo dan nog niet opgang isStick Out Tongue

Maar allicht dat de bluegt dan een optie voor jou is?
Toch zuinig en tegelijkertijd als je het wilt heb je 140pk ter beschikking;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik bedoel dit:
" als ik de gas in douw ga ik gewoon harder en harder en harder zit zo op de 140, als ik nu het zelfde doe, ik kom gewoon niet vooruit, kan voluit me gas in trappen maar er gebeurt echt niks."

en

"Dit zelfde ook in zn 3, normaal als je rond de 40km zit, soms zelfs 30 en je gaat in zn 3 dan is het GASSEN in zn 3 en kom je als een tiet vooruit"

Een Bluemotion is geen auto voor hoge prestaties maar is gemaakt om erg zuinig te kunnen rijden. Als je sportief wil rijden had je beter een TSI kunnen kopen.

Beste 024Polo,

Het gaat er niet om of ik sportief wil rijden.... Nog een keer... Mijn auto reed anders als dat hij NU rijd, hij reed dus veel accurater, hij versnelde VEEL sneller als dat hij nu doet in bepaalde versnellingen. Ik wil mijn auto terug zoals hij reed, ik wil geen GTI, ik wil geen Ferrari ik wil geen Veyron, ik wil gewoon mijn Polo terug zoals hij reed. Dat is toch niet veel om te wensen??
 
Hahahahaha 024polo heeft wel een punt!:lol:

Als je daadwerkelijk dat kon met je bm dan echt mijn complimenten, aangezien dat nu meer klinkt qua prestaties als een gechipte auto;)
Ofnouja, dat in de 3 vanaf 30 wegrijden gaat bij mij nog steeds langzaam aangezien de turbo dan nog niet opgang isStick Out Tongue

Maar allicht dat de bluegt dan een optie voor jou is?
Toch zuinig en tegelijkertijd als je het wilt heb je 140pk ter beschikking;)

Beste Gewoonjan :)

BlueGT?? Hahaha nou ja, kijk, ik heb de bluemotion gekocht voor de zuinigheid, maar ondanks dat ie zo zuinig is vind ik het toch
een pittig autotje, het optrekken etc etc ging harstikke vlot en daar was ik super blij mee, en nu is dat echt een stuk minder,
helemaal als ik in zn 4 en zn 5 zit maar zeker zn 5 dan is ie niet vooruit te branden en dat deed ie wel.

Dus ik blijf zo wie zo proberen om te kijken of ik de boel kan laten terug draaien. En hmmm over een jaar of 2 als ik den
Blue motion gaat inruilen, dan ga ik er ene Golf GTD van maken, EN power en zuinig rijden :) wat wilt een man dan
nog meer... Owww ja, het word dan ook een automaat Stick Out Tongue DSG RULEZ! :) geen gezeur meer met schakelen, heerlijk
als je elke dag op en neer naar rotterdam moet en in die BLIEP fiele moet staan.
 
Heb je je problemen nu al voorgelegd aan de dealer ? Gewoon melden wat er veranderd is, en laat een monteur meerijden.
Je kan ook afspreken met een forumlid en 2 Bluemotions met elkaar vergelijken.

Beste Houz74

Dat ga ik ook doen, me dealer weet er al van dat ik terug wil alleen doen ze zoals verwacht er moeilijk over, maar ik moet wel
nog duidelijker uitleggen wat de problemen zijn dan zal het hopelijk wel goed gaan komen!
 
Beste Houz74

Dat ga ik ook doen, me dealer weet er al van dat ik terug wil alleen doen ze zoals verwacht er moeilijk over, maar ik moet wel
nog duidelijker uitleggen wat de problemen zijn dan zal het hopelijk wel goed gaan komen!
Probleem zal waarschijnlijk niet de softwareversie zijn, maar een foute of niet optimale instelling. Misschien zelfs een defect iets.
 
Vergeet niet dat je een update heb gehad voor iets?
Het zou zo maar kunnen zijn dat je een verkeerde update heb gehad.

Op div. problemen bestaan er updates, aangezien niet iedere BM last heeft van de zelfde problemen zijn er div. updates.
De update bestaat niet als bijvoorbeeld bij een Tv uit geheel nieuwe software maar uit andere instellingen en hoe de ECU de motor aanstuurt.

Herken je jezelf niet het het probleem wat ik had het nagelen van de motor bij een koude motor dan moet je ook niet naar deze update vragen!
Heb je een ander probleem met je motor geef dan jou probleem zo goed mogelijk door aan de dealer dan zal er voor dat probleem vast een fix zijn.

Wat je nu omschrijft is een heel ander probleem.
Bij Jan en mij is de BM soepeler geworden maar bij jou dus niet.

Hou je verbruik goed in de gaten mocht je met voor jou auto verkeerde instellingen rijden dan schiet je verbruik omhoog.
Wat ik al eerder zei ik trek zonder veel moeite een caravan van 780 kg beladen, jij komt niet eens de brug normaal op.
Yvonne80 had ook problemen met een helling wellicht hebben jullie het zelfde probleem.

Geen 1 BM is het zelfde en hoe je de auto inrijd bepaald ook een beetje het verloop.

Beste Houz74

Dat ga ik ook doen, me dealer weet er al van dat ik terug wil alleen doen ze zoals verwacht er moeilijk over, maar ik moet wel
nog duidelijker uitleggen wat de problemen zijn dan zal het hopelijk wel goed gaan komen!
 
Een update van je software verloopt altijd via de fabriek. Een dealer heeft hier weinig invloed op. Op moment dat de pc aan je auto wordt gehangen geeft deze vrijwel direct aan dat er eerst een update gedaan moet worden. Dit kun je niet weigeren en gebeurd dus ook meteen............. :(
 
Niet helemaal waar Bas.

Deze update gebeurd alleen op aanvraag en de monteur moest een bepaalde serie code voor dit probleem invullen om deze update op te zoeken.
Ik stond er naast en keek er naar. Hierna moest hij zijn persoonlijke ID en password invoeren en aangeven welk model het precies betrof.

Zo-ie-zo update een dealer geen ECU zonder reden of zonder verzoek.

Het is niet als Windows update :)
Een update van je software verloopt altijd via de fabriek. Een dealer heeft hier weinig invloed op. Op moment dat de pc aan je auto wordt gehangen geeft deze vrijwel direct aan dat er eerst een update gedaan moet worden. Dit kun je niet weigeren en gebeurd dus ook meteen............. :(
 
Nou ik werk zelf bij de dealer dus ik wel waar ik over praat Stick Out Tongue

Dan heeft hij eerst zo de auto uitgelezen en daarna pas de internetverbinding geactiveerd.
Ik weet iig zeker dat het bij crafter transporter en caddy wel zo gaat. Terugdraaien van een software update is ook niet mogelijk omdat dit alles online in verbinding met de fabriek gebeurd.
 
Vergeet niet dat je een update heb gehad voor iets?
Het zou zo maar kunnen zijn dat je een verkeerde update heb gehad.

Op div. problemen bestaan er updates, aangezien niet iedere BM last heeft van de zelfde problemen zijn er div. updates.
De update bestaat niet als bijvoorbeeld bij een Tv uit geheel nieuwe software maar uit andere instellingen en hoe de ECU de motor aanstuurt.

Herken je jezelf niet het het probleem wat ik had het nagelen van de motor bij een koude motor dan moet je ook niet naar deze update vragen!
Heb je een ander probleem met je motor geef dan jou probleem zo goed mogelijk door aan de dealer dan zal er voor dat probleem vast een fix zijn.

Wat je nu omschrijft is een heel ander probleem.
Bij Jan en mij is de BM soepeler geworden maar bij jou dus niet.

Hou je verbruik goed in de gaten mocht je met voor jou auto verkeerde instellingen rijden dan schiet je verbruik omhoog.
Wat ik al eerder zei ik trek zonder veel moeite een caravan van 780 kg beladen, jij komt niet eens de brug normaal op.
Yvonne80 had ook problemen met een helling wellicht hebben jullie het zelfde probleem.

Geen 1 BM is het zelfde en hoe je de auto inrijd bepaald ook een beetje het verloop.

Beste DHM00,

Nou ik ben mijn verbruik in de gaten aan het houden en het lijkt er op als of hij nu ook veel meer verbruikt
maar k kan het de komende dagen pas goed merken als ik mijn ridjes op en neer naar Rotterdam heb gemaakt.

Ik heb echt het idee dat het indd verkeerde instellingen zijn, of de verkeerde update voor mijn BM waar eig
niks mee aan de hand was. Ik heb nooit problemen gehad met optrekken etc etc terwijl dat ik nu die
problemen wel heb. Dusss effe kijken deze week en dan babbelen met de dealert
 
Een update van je software verloopt altijd via de fabriek. Een dealer heeft hier weinig invloed op. Op moment dat de pc aan je auto wordt gehangen geeft deze vrijwel direct aan dat er eerst een update gedaan moet worden. Dit kun je niet weigeren en gebeurd dus ook meteen............. :(

Beste Bas,

Ik las jouw stukje opnieuw en het ziet er in iedergeval naar uit dat je wel ervaring hebt. Dus vanuit jouw ervaring gezien, wat zeg je dan als je je dit volgende stuk leest? Klopt er wat er staat?

Vergeet niet dat je een update heb gehad voor iets?
Het zou zo maar kunnen zijn dat je een verkeerde update heb gehad.

Op div. problemen bestaan er updates, aangezien niet iedere BM last heeft van de zelfde problemen zijn er div. updates.
De update bestaat niet als bijvoorbeeld bij een Tv uit geheel nieuwe software maar uit andere instellingen en hoe de ECU de motor aanstuurt.

Herken je jezelf niet het het probleem wat ik had het nagelen van de motor bij een koude motor dan moet je ook niet naar deze update vragen!
Heb je een ander probleem met je motor geef dan jou probleem zo goed mogelijk door aan de dealer dan zal er voor dat probleem vast een fix zijn.

Wat je nu omschrijft is een heel ander probleem.
Bij Jan en mij is de BM soepeler geworden maar bij jou dus niet.

Hou je verbruik goed in de gaten mocht je met voor jou auto verkeerde instellingen rijden dan schiet je verbruik omhoog.
Wat ik al eerder zei ik trek zonder veel moeite een caravan van 780 kg beladen, jij komt niet eens de brug normaal op.
Yvonne80 had ook problemen met een helling wellicht hebben jullie het zelfde probleem.

Geen 1 BM is het zelfde en hoe je de auto inrijd bepaald ook een beetje het verloop.
 
Verkeerde software is bij mijn weten niet mogelijk. Alles wordt online bepaalt, de computer leest uit welke auto het is en de specificaties. Dan wordt al dan niet dmv ingevoerde code gekeken of er een software update is. zo ja dan wordt deze uitgevoerd.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!