Software Update Polo BM: Motormanagement

ik heb vanavond ook nog even een autoscan gemaakt en ik heb maar 1 verschil kunnen ontdekken, namelijk:
voor:
Shop #: WSC 124697 483 00190
na:
Shop #: WSC 17731 000 1048576

en ter volledigheid nog even het hele schema:
voor:
Address 01: Engine (J0000-CFWA) Labels: None
Part No SW: 03P 906 021 B HW: 03P 906 021 B
Component: R3 1.2 DCM3.7 H03 7260
Revision: 12004001 Serial number:
Coding: 00114014032401080000
Shop #: WSC 124697 483 00190
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021B 001022
ROD: N/A
VCID: 2756F9C2A9B70224
Na:
Address 01: Engine (J0000-CFWA) Labels: None
Part No SW: 03P 906 021 B HW: 03P 906 021 B
Component: R3 1.2 DCM3.7 H03 9707
Revision: 12004001 Serial number:
Coding: 00114014032401080000
Shop #: WSC 17731 000 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021B 001036
ROD: N/A
VCID: 2756F9C2A9B70224

Voor de mensen die het beter begrijpen dan ik, ik hoop dat je wat ermee kunt ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Is Shop # niet het nummer van je dealer ?

Verder is het laatste gedeelte van Component en ASAM Dataset anders bij jouw beide scans, ter vergelijk nog mijn gegevens (Polo BM van januari 2012):

Address 01: Engine (J0000-CFWA) Labels: 03P-906-021-CFW.clb
Part No SW: 03P 906 021 B HW: 03P 907 425
Component: R3 1.2 DCM3.7 H08 9507
Revision: 12006001 Serial number:
Coding: 00114014032401080000
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021B 001035
 
dat vond ik inderdaad ook vreemd dat dat veranderd was, maar dat zal wel Stick Out Tongue
en nu je het zegt, dat is inderdaad anders!
iig de software update werkt wel lekker! Big Grin
 
VW  6R  1.2TDI 
ik heb vanavond ook nog even een autoscan gemaakt en ik heb maar 1 verschil kunnen ontdekken, namelijk:
voor:
Shop #: WSC 124697 483 00190
na:
Shop #: WSC 17731 000 1048576

en ter volledigheid nog even het hele schema:
voor:
Address 01: Engine (J0000-CFWA) Labels: None
Part No SW: 03P 906 021 B HW: 03P 906 021 B
Component: R3 1.2 DCM3.7 H03 7260
Revision: 12004001 Serial number:
Coding: 00114014032401080000
Shop #: WSC 124697 483 00190
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021B 001022
ROD: N/A
VCID: 2756F9C2A9B70224
Na:
Address 01: Engine (J0000-CFWA) Labels: None
Part No SW: 03P 906 021 B HW: 03P 906 021 B
Component: R3 1.2 DCM3.7 H03 9707
Revision: 12004001 Serial number:
Coding: 00114014032401080000
Shop #: WSC 17731 000 1048576
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021B 001036
ROD: N/A
VCID: 2756F9C2A9B70224

Voor de mensen die het beter begrijpen dan ik, ik hoop dat je wat ermee kunt ;)

Beste Gewoonjan,

Hoe / waar heb jij deze gegevens precies achterhaald?? Gebruik je daar een speciaal apparaatje voor?

Ik ben namelijk benieuwd wat het bij mij is geworden na de update. Ik moet wel zeggen, ik vind de auto nu slechter
rijden als dat hij deed. Bij mij was de auto echt veel pittiger dan dat hij nu is. In zn drie kon ik echt heftig optrekken
maar dat is nu niet echt meer zo en als ik 120 rijd in zn 5 en ik geef gas dan komt de auto maar matig op gang
terwijl als ik dat voor de update deed hij lekker weg trok.

Ik denk dat ik de vorige versie van de software laat terug zetten als de auto terug gaat voor het onderhoud mbt de jankende
fluitende gebeuren van de auto.
 
jep, ik maak gebruik van een vcds kabel met software.
daarmee maak ik dan een autoscan en daar haal ik mijn info uit;)
ik heb dus 2 scans gemaakt, 1 voor de beurt en 1 erna.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik ben bang dat je de software niet terug kan laten zetten het is een update en die zijn naar mijn info niet terug te draaien.
Ik heb net als Gewoonjan eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de nieuwe software update.
Vooral het gat voordat de turbo in gang kwam is weg.



Beste Gewoonjan,

Hoe / waar heb jij deze gegevens precies achterhaald?? Gebruik je daar een speciaal apparaatje voor?

Ik ben namelijk benieuwd wat het bij mij is geworden na de update. Ik moet wel zeggen, ik vind de auto nu slechter
rijden als dat hij deed. Bij mij was de auto echt veel pittiger dan dat hij nu is. In zn drie kon ik echt heftig optrekken
maar dat is nu niet echt meer zo en als ik 120 rijd in zn 5 en ik geef gas dan komt de auto maar matig op gang
terwijl als ik dat voor de update deed hij lekker weg trok.

Ik denk dat ik de vorige versie van de software laat terug zetten als de auto terug gaat voor het onderhoud mbt de jankende
fluitende gebeuren van de auto.
 
Ik ben bang dat je de software niet terug kan laten zetten het is een update en die zijn naar mijn info niet terug te draaien.
Ik heb net als Gewoonjan eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de nieuwe software update.
Vooral het gat voordat de turbo in gang kwam is weg.

Beste dhm00,

Volgens mij heb je gelijk, mijn dealer zegt het volgende.

1. Het is niet mogelijk om een update van de fabriek terug te draaien. Een update wordt namelijk vanuit de fabriek gezien als een productverbetering en eventuele voorgaande software instellingen zijn niet terug te plaatsen op het motorregelapparaat

Maaruuu ik heb hier toch mijn twijfels over, het is gewoon een stuk software, en zelfs al zou het iets zijn zoals bvb een bios update van een pc, die kan je altijd terug flashen naar een oudere versie, dus het lijkt mij dat dit ook mogelijk moet zijn?

Hmmm ik wil nu eig wel weten welke versie ik nou precies heb gekregen mbt die software van de motor. Ik ga dat nog effe navragen bij mijn dealer. Hoop dat deze klopt met jullie versies.
 
Beste Gewoon Jan,

Vraag, is het mogelijk om die Motor manangement software terug te zetten naar vorige versies? De VW Dealer geeft aan dat dit niet mogelijk is, zie stukje tekst aan het einde van de mail. Maar het is gewoon een stuk software wat geprogrameerd word waarschijnlijk net zoals een bios van een computer en die kunnen ook gewoon terug gezet worden als er iets niet goed gaat.

Dus ben benieuwd wat jij er van weet.

1. Het is niet mogelijk om een update van de fabriek terug te draaien. Een update wordt namelijk vanuit de fabriek gezien als een productverbetering en eventuele voorgaande software instellingen zijn niet terug te plaatsen op het motorregelapparaat
 
Beste Gewoon Jan,

Vraag, is het mogelijk om die Motor manangement software terug te zetten naar vorige versies? De VW Dealer geeft aan dat dit niet mogelijk is, zie stukje tekst aan het einde van de mail. Maar het is gewoon een stuk software wat geprogrameerd word waarschijnlijk net zoals een bios van een computer en die kunnen ook gewoon terug gezet worden als er iets niet goed gaat.

Dus ben benieuwd wat jij er van weet.

1. Het is niet mogelijk om een update van de fabriek terug te draaien. Een update wordt namelijk vanuit de fabriek gezien als een productverbetering en eventuele voorgaande software instellingen zijn niet terug te plaatsen op het motorregelapparaat

Ik weet hier niks van;)
Ik houd me namelijk vooral bezig met comfort instellingen, het motormanagement is iets waar ik liever niet mee 'klooi';)
 
VW  6R  1.2TDI 
Inderdaad, de dealer kan of mag het niet en een hobbyist kan beter van het Motormanagement af blijven. Updates worden uitvoerig getest, downgrades niet.

De dealer zal een hele procedure hebben welke acties die vooraf moet doen, daarna hoe te flashen en daarna welke instellingen hij voor welke motor moet zetten. Hierover is weinig tot geen informatie te vinden op het internet, en een beetje proberen lijkt me nogal schadelijk voor de motor.
 
Inderdaad, de dealer kan of mag het niet en een hobbyist kan beter van het Motormanagement af blijven. Updates worden uitvoerig getest, downgrades niet.

De dealer zal een hele procedure hebben welke acties die vooraf moet doen, daarna hoe te flashen en daarna welke instellingen hij voor welke motor moet zetten. Hierover is weinig tot geen informatie te vinden op het internet, en een beetje proberen lijkt me nogal schadelijk voor de motor.


Kijk ik begrijp natuurlijk precies wat er gezegd word, maar hoe dan ook moet het altijd mogelijk zijn om terug te gaan naar de factory defaults, want bvb als de update niet goed lukt of er problemen zijn moet het dus mogelijk zijn om terug te gaan.

Maar ik snap het ook wel van de dealer uit hoor, maar goed ik wil echt terug.

Het lijkt wel als of ik amper nog power overheb in de auto. Helemaal als ik in zn vijf zit. Kon ik voorheen met 100km per uur al in zn vijf, dat hoef ik nu niet meer te proberen, ik kom dan amper vooruit. Gisteren bvb, reed ik bij rotterdam over de grote brug heen daar bij afslag capelle aan den Ijsel. Nou das een rit die doe ik elke dag, je gaat dan dus een stukje omhoog, normaal in zn 5 met 120 km pu geen enkel probleem, als ik de gas in douw ga ik gewoon harder en harder en harder zit zo op de 140, als ik nu het zelfde doe, ik kom gewoon niet vooruit, kan voluit me gas in trappen maar er gebeurt echt niks.

Dit zelfde ook in zn 3, normaal als je rond de 40km zit, soms zelfs 30 en je gaat in zn 3 dan is het GASSEN in zn 3 en kom je als een tiet vooruit maar als ik het nu doe.... echt niet meer de power die ik had, fack heb echt spijt dat ik die update heb laten doen, dus ik wil het echt laten terug draaien, heb een totaal andere auto gekregen die geen milimeter pit meer heeft.

Dus ik ga het toch proberen om te zorgen dat ze het terug draaien.
 
Kijk ik begrijp natuurlijk precies wat er gezegd word, maar hoe dan ook moet het altijd mogelijk zijn om terug te gaan naar de factory defaults, want bvb als de update niet goed lukt of er problemen zijn moet het dus mogelijk zijn om terug te gaan.

Maar ik snap het ook wel van de dealer uit hoor, maar goed ik wil echt terug.

...

Dus ik ga het toch proberen om te zorgen dat ze het terug draaien.
Het hoeft niet aan de update zelf te liggen, misschien hebben ze de instellingen niet goed staan.
Factory defaults bestaan waarschijnlijk niet, je moet per motortype andere instellingen doen. Het is zeker geen plug&play.

Ga niet vragen of ze de update willen terugdraaien, meld gewoon je klachten en vraag of ze deze willen oplossen.
Vermeld er gewoon bij dat je ze hebt sinds de update, dan weten ze ook waar ze moeten zoeken.
 
Kon ik voorheen met 100km per uur al in zn vijf, dat hoef ik nu niet meer te proberen, ik kom dan amper vooruit.

Ik rij met 70 al makkelijk in z'n 5 (voor en na de update), dus ik denk dat er wat anders aan de hand is met je auto. Maar als ik je wensen zo zie denk ik dat de Bluemotion niet de beste keuze was.
 
Ik rij met 70 al makkelijk in z'n 5 (voor en na de update), dus ik denk dat er wat anders aan de hand is met je auto. Maar als ik je wensen zo zie denk ik dat de Bluemotion niet de beste keuze was.

Beste 024Polo

WAt bedoel je met als je mijn wensen ziet??? Dat wat ik vertelde zijn geen wensen hoor, dat is hoe mijn Polo reed. Ik omschreef dus dat ik als ik 100 reed in zn 5 gewoon kon doortrekken tot weet ik veel wat, en als ik 120 reed helemaal etc etc etc.

Het enigste wat ik wens is dat ik mijn auto weer terug krijg qua prestaties zoals hij was, want daar was ik UITERMATE tevreden mee. Daarom baal ik ook zo, ik had alles lekker zo moeten laten. Dus ik ga hoe dan ook vragen of het terug gezet kan worden of aangepast kan worden
 
Ik bedoel dit:
" als ik de gas in douw ga ik gewoon harder en harder en harder zit zo op de 140, als ik nu het zelfde doe, ik kom gewoon niet vooruit, kan voluit me gas in trappen maar er gebeurt echt niks."

en

"Dit zelfde ook in zn 3, normaal als je rond de 40km zit, soms zelfs 30 en je gaat in zn 3 dan is het GASSEN in zn 3 en kom je als een tiet vooruit"

Een Bluemotion is geen auto voor hoge prestaties maar is gemaakt om erg zuinig te kunnen rijden. Als je sportief wil rijden had je beter een TSI kunnen kopen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!