Software Update Polo BM: Motormanagement

Allemaal zo verschillend ja?:roll:
Echter waar zaten de verschillen ong op als ik vragen mag?

De ene polo trekt veel sneller op alsde andere, en verschil in geluid.
De ene bromt bij een bepaalde snelheid,de ander polo lijkt veel stiller.
Ik heb er laats een bij een dealer meegenomen,deze stond tegen een klein verhoginkje aangeparkeerd en kwam niet van de plek.
 
Kun jij met VCDS uitlezen welke versie je nu hebt ? En heb je nog een Autoscan liggen met de versie die je voorheen had ?

Volgens mij heb ik nog wel een autoscan van voor de beurt, de autoscan erna zal ik nog maken;)
Heb zo alleen even geen idee waar ik moet kijken, maar dat wordt denk ik wel duidelijk als ik er daadwerkelijk naar ga kijken.
 
VW  6R  1.2TDI 
Volgens mij heb ik nog wel een autoscan van voor de beurt, de autoscan erna zal ik nog maken;)
Heb zo alleen even geen idee waar ik moet kijken, maar dat wordt denk ik wel duidelijk als ik er daadwerkelijk naar ga kijken.
Zoek de verschillen, waarschijnlijk controller 01

Dit is mijn huidige:
Address 01: Engine (J0000-CFWA) Labels: 03P-906-021-CFW.clb
Part No SW: 03P 906 021 B HW: 03P 907 425
Component: R3 1.2 DCM3.7 H08 9507
Revision: 12006001 Serial number:
Coding: 00114014032401080000
 
Jan, ik hoor dus niet bij de club van 90 :)
Ik rij altijd sportief zeg maar.....
Ik ga niet het overige verkeer hinderen omdat ik de fabrieksopgave wil halen :)

Ik heb zelf nog nooit een metalen tik van de motor gehoord, het nagelen is dat de motor bij koud weer klonk als een traktor zeg maar.

Mijn auto is van Oktober 2010, en heeft nu 46.000 gereden.
Ik heb mijn BM dan ook nooit als traag ervaren, ik rijd altijd al in diesels en dat rijd nou eenmaal anders.
Veel mensen die de BM traag vinden hebben voor het eerst een diesel.
Met mijn caravan er achter rij ik ook met gemak 100 in z'n 5.


Hmm.. Kleine bevindings update, het nagelen is zo goed als weg nu, de motor doet het nog een klein beetje maar dat schrijf ik toe aan de levenslustigheid van de dieselmotor.

Verder is mijn metalen tik direct na het koud starten hoorbaar en blijft deze ook hoorbaar (verdwijnt niet na een paar seconden zoals die met de vorige sw wel deed), maar na 5 min rijden is die al niet meer te horen en verdwenen.
Dus wat de metalen tik nou is kan ik helaas nog niks over melden, alleen dat ik me er wel aan stoor dat die nu hoorbaar blijft:roll:

De auto trekt inderdaad nu meteen vanaf de start goed, dus niet zo'n kreng dat eerst niet vooruit te branden is.
Maar dat maakt mij niet zo uit, vind het eerder een lichtelijk bezorgend puntje omdat je dan jezelf er goed aan moet herinneren dat de motor nog koud is en je m eerst rustig warm moet laten worden.
Vond het namelijk altijd wel makkelijk dat de auto het eerste stuk niet vooruit te branden was omdat het blok koud was en dat die dan zo langzaam opgang kwam naarmate die warm werd;)

Enneh 1 op 23 pas gehaald na de update?Stick Out Tongue
Dat kon ik ook wel halen zonder update op 17 inch, door zonder cc 90 te gaan rijden(stel knakkers voor je die niet doorrijden op een 100 weg)Stick Out Tongue
Maar wel mooi dat t voor jou nu gunstige invloed heeft;)

Enneh als je de fabrieksopgave wilt halen, ga dan meteen een 80 weg op en blijf alleen maar op 80 wegen rijden, dan kom je daar zo aan met 15 inch;)
Misschien zelfs nog wel beter dan de fabrieksopgave!

Enneh, mijn auto is in maart 2010 gebouwd, dus denk niet dat er zo heel veel oudere sw is ;)
Weet niet van wanneer jou auto is?
 
Jan, ik hoor dus niet bij de club van 90 :)
Ik rij altijd sportief zeg maar.....
Ik ga niet het overige verkeer hinderen omdat ik de fabrieksopgave wil halen :)

Ik heb zelf nog nooit een metalen tik van de motor gehoord, het nagelen is dat de motor bij koud weer klonk als een traktor zeg maar.

Mijn auto is van Oktober 2010, en heeft nu 46.000 gereden.
Ik heb mijn BM dan ook nooit als traag ervaren, ik rijd altijd al in diesels en dat rijd nou eenmaal anders.
Veel mensen die de BM traag vinden hebben voor het eerst een diesel.
Met mijn caravan er achter rij ik ook met gemak 100 in z'n 5.

Ghehe than that makes two of us:mrgreen:
Alhoewel.. Ik houd me de laatste tijd meer aan de snelheid uit economisch belang (de diesel wordt me een beetje duur de laatste tijd);)
Voordat ik mn portemonnee zag was t zeg maar 140 op de snelweg en 110/115 op een 100 weg;)
Scheelt nog aardig wat in t verbruik als je dan gewoon 120 en 100 gaat rijdenStick Out Tongue

Hmm.. Metalen tik ben ik dus alleen in:roll:
Maar traktor geluiden had ik alleen op een koude motor, ongeacht het weer.
Nouja, dat bepaalde hoelang ik een traktor rijbewijs nodig zou hebben voor de polo;)

Maargoed, vanavond weer naar groningen, dus zal wel even laten weten of me nog wat is opgevallen tijdens de rit;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ok, het beloofde berichtje.

Ik ben net een kwartier terug van alles weer omzetten naar hoe t was en weer omcoderen;)

De auto rijdt inderdaad wel soepeler!
Aanvankelijk dacht ik van niet, maar de ritjes bleken dus te kort daarvoor;)
Ook is de motor qua geluid beter in balans en lijkt het zelfs alsof mijn motor weer moet 'wennen' aan de nieuwe software (dus een beetje inslijten).

De motor is soepeler geworden, geen genagel meer alleen nog de lekkere levenslust van de diesel, de motor pakt goed op, lijkt qua standaard zelfs een beetje sneller geworden, maar dat kan ook tussen mn oren zitten.
(ik miste de chip echter nog wel aangezien dat extra stukje vermogen echt heel erg verslavend is)
Qua zuinigheid heb ik op 1 rit nog niks gemerkt, dat is tot nu toe nog gewoon hetzelfde gebleven;)

Het getik wat ik heb wordt ook weer minder, dat verdwijnt weer na een seconde of ietsje meer of minder.

Als conclusie kan ik jullie geven dat vw wel puik werk af heeft geleverd met deze software update!
De auto is nu ook wel wat vlotter met oppakken als je weg wilt trekken vij rotondes, echter moet je dan nog wel op de juiste manier spelen met de koppeling en het gas (iig bij mijn 17 inchers wel) anders dan komt de auto als vanouds pruttelend opgangStick Out Tongue
Maar ik kan dit echt iedereen aanraden!Big Grin

@Houz74, de software versies houd je nog van mij te goed aangezien ik geen zin meer had om een autoscan te maken;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hi Jan,

Mooi dat je toch de.zelfde ervaringen heb als mij.

Wat moest je omcdereren?
Alle instellingen van mij waren door Vw van te voren gebackuped en daarna weer terug gezet ;)

Ok, het beloofde berichtje.

Ik ben net een kwartier terug van alles weer omzetten naar hoe t was en weer omcoderen;)

De auto rijdt inderdaad wel soepeler!
Aanvankelijk dacht ik van niet, maar de ritjes bleken dus te kort daarvoor;)
Ook is de motor qua geluid beter in balans en lijkt het zelfs alsof mijn motor weer moet 'wennen' aan de nieuwe software (dus een beetje inslijten).

De motor is soepeler geworden, geen genagel meer alleen nog de lekkere levenslust van de diesel, de motor pakt goed op, lijkt qua standaard zelfs een beetje sneller geworden, maar dat kan ook tussen mn oren zitten.
(ik miste de chip echter nog wel aangezien dat extra stukje vermogen echt heel erg verslavend is)
Qua zuinigheid heb ik op 1 rit nog niks gemerkt, dat is tot nu toe nog gewoon hetzelfde gebleven;)

Het getik wat ik heb wordt ook weer minder, dat verdwijnt weer na een seconde of ietsje meer of minder.

Als conclusie kan ik jullie geven dat vw wel puik werk af heeft geleverd met deze software update!
De auto is nu ook wel wat vlotter met oppakken als je weg wilt trekken vij rotondes, echter moet je dan nog wel op de juiste manier spelen met de koppeling en het gas (iig bij mijn 17 inchers wel) anders dan komt de auto als vanouds pruttelend opgangStick Out Tongue
Maar ik kan dit echt iedereen aanraden!Big Grin

@Houz74, de software versies houd je nog van mij te goed aangezien ik geen zin meer had om een autoscan te maken;)
 
Wat moest je omcdereren?
Alle instellingen van mij waren door Vw van te voren gebackuped en daarna weer terug gezet ;)

Dat is niet van belang voor dit topic;)

Zojuist terug van de garage, voor die van mij was helaas geen update beschikbaar.. :(

Hmm.. Das balen!
Als jij jouw auto nu al slecht vindt lopen, kun je nagaan hoe slecht die van ons dan wel niet liepenStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Mijn Egr koeler is met 15000 vervangen is het voor jou voor het eerst dat de Egr vervangen word?
Brand je motormanagementlampje?

Ja eerste keer. Al vorig jaar laten controleren,maar toen was de 'schade" net groot genoeg. Mijn lampje brand trouwens nu niet, maar dit is eerste keer verholpen door een software update
 
Nou Heren,

Mijn auto gaat morgen naar den Dealert voor de 30000KM beurt. Nu lees ik net van die software update. Nou is mijn auto wel van Juli 2011 maar goed
ik ga wel vragen of ze willen kijken of de auto up to date is of niet en zo niet of ze die motor management update er overheen kunnen doen.

Il keep u posted!
 
Mijn Polo is van 07-2010, nu na 33.000km geen enkel probleem met de EGR. Wel altijd V-power getankt, dat voorkomt de roet- en vuilvorming waardoor de EGR vast gaat zitten.
 
Nou vandaag heeft den Polo zn longlife beurt gehad.

Ik heb toen ik de auto afleverde nog gevraagd of er gekeken worden of de Motor Management software geupdated kon worden.
Dit hebben ze zonder enig mikken of morren gedaan helemaal in de garantie.

Ik weet alleen niet welke versie het is geworden. Op mijn bon staat Interactieve funktie 15/6 12:22 93te maar of dat iets
betekend ala versie nr geen idee.

Hoe kan ik hier achter komen??

Ik moet zeggen dat ik nog geen verschil heb gemerkt maar ik heb er ook maar een klein stukkie mee gereden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!