Soms 'klapperend' geluid bij optrekken, koude motor

Hmm maar goed in de gaten houden dan inderdaad. Leg toch een behoorlijke smak geld extra neer om van het gedonder met de auto af te zijn, hoop niet dat die A3 me dan ook zoveel problemen gaat geven. Garantie is heel leuk natuurlijk, maar moet niet weer geregeld iets kapot hebben...

--- EDIT ---

Als ik die audi zou kopen, dan krijgt hij vooraf een grote beurt. Was het binnen VAG inmiddels niet een service bulletin om, wanneer dit nog niet gedaan is, de ketting etc. te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
Jaaa het is hem geworden! Ketting is nog niet vervangen, maar wordt binnenkort kosteloos gedaan. Zit sowieso een jaar garantie op, dus zelfs als er iets gebeurt zou het goed moeten komen.
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Ik heb een Audi A3 1.4 TFSI bj 2010 als lease auto gehad. Erg fijne auto en ook redelijk zuinig. Helaas heb ik alle mankementen waar de 1.4 TFSI om bekend stond gehad.
  • Bij 120.000 is de versnellingsbak gereviseerd.
  • De turbo viel af en toe weg/hield in en is vervangen.
  • Bij 160.000 is een van de injectoren stuk gegaan.
  • Op het eind ratelde de ketting ook, echter was het bijna einde contract en heeft de leasemaatschappij dit zo gelaten.
Een jaar garantie lijkt me in ieder geval een fijne gedachte en ook verstandig bij dit type Audi A3.
 
Ik heb een Audi A3 1.4 TFSI bj 2010 als lease auto gehad. Erg fijne auto en ook redelijk zuinig. Helaas heb ik alle mankementen waar de 1.4 TFSI om bekend stond gehad.
  • Bij 120.000 is de versnellingsbak gereviseerd.
  • De turbo viel af en toe weg/hield in en is vervangen.
  • Bij 160.000 is een van de injectoren stuk gegaan.
  • Op het eind ratelde de ketting ook, echter was het bijna einde contract en heeft de leasemaatschappij dit zo gelaten.
Een jaar garantie lijkt me in ieder geval een fijne gedachte en ook verstandig bij dit type Audi A3.

Tja, alle auto's hebben zo hun problemen. De ene keer tref je een beter model dan de andere keer. De VAG T(F)SI motoren zijn zeker niet de besten en dingen als de oprekkende kettingen zijn dan ook vervelend. Ik hoor af en toe inderdaad ook wat over de turbo's van die motoren, maar ik vraag me dan altijd af of de volledige schuld wel bij VAG gelegd kan worden (ik zeg hiermee overigens niet dat jij, @Ascari , niet goed met je turbo bent omgegaan). Hoeveel mensen wel niet weten dat ze na een eind 'blazen' even de motor moeten laten nadraaien zodat de turbo af kan koelen... Ik zou niet gek staan te kijken als het gros van de turboproblemen direct veroorzaakt wordt door de gebruiker van de auto.

We zullen zien hoe mijn A3 het gaat houden. Heb een jaar garantie, als het ding een hoop gedonder geeft gaat ie met hetzelfde tempo als ie gekomen is de deur weer uit. Ik kan in ieder geval niet wachten tot ie er is Big Grin
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!