Dat zeg ik toch ook in mijn post, 100% garantie dat je dit niet op de weg krijgt.Ik heb de Michelin Pilot Sport onder de Polo zitten en ik kan je melden dat met flink optrekken de banden alsnog gaan burnen.
En dan heb ik het niet over launch control. Ook flink op het gas in bochten (zonder traction control) voel je ze lekker glijden.
Maar dan haak ik gelijk in op jullie discussie.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat je met meer Nm en Pk je dit probleem zal verergeren. Natuurlijk is dit probleem en helemaal afhankelijk van je rijstijl.
Vooral na de eerste of tweede versnelling kan hij die extra Pk's wel gebruiken.
Echter heb ik het idee dat de 2.0 in de GTI wel degelijk is geknepen of hoe je het wilt noemen.
De curve schijnt ook afgevlakt te zijn wat kan duiden op een bepaalde begrenzing van zijn vermogen.
Zodra je niet te gek ga doen denk ik dat een dergelijke tuning geen gekke capriolen gaat uithalen met je Polo.
Zelf een beetje aanvoelen waar de grens van grip zit als je wil optrekken of scheuren is de enige optie.
Je traction control krijgt het toch niet onder controle haha
Volkswagen
Polo AW