Voorstellen Steve AW R-Line

Zoals sommige hier op het forum weten had ik al enige tijd problemen met mijn DSG. Er was een vreemd geluid hoorbaar wanneer ik in M stand schakelde van 2>3 rond de 6000 toeren onder veel vermogen. De motor was gechipt en de DSG ook en ik had het idee dat het geluid hierna was ontstaan. Ik ben destijds terug gegaan naar de chipper en in overleg met hun heb ik de tuning er weer af laten halen, omdat ik nog volop in de garantie zat. Ik ben toen terug gegaan naar een Volkswagen dealer en zij hebben tot 2 keer toe geprobeerd te onderzoeken waardoor het geluid werd veroorzaakt. Zij gaven toen aan het geluid wel te horen, maar niet duidelijk genoeg om te kunnen zeggen wat het precies was. Zij adviseerde mij gewoon door te rijden en wanneer het geluid vaker en harder zou worden dat ik dan weer terug kwam. Dit is zo'n 6 maanden geleden.

3 weken geleden heb ik weer contact opgenomen met de lease-maatschappij met het voorstel om de auto naar een DSG specialist te brengen. In dit geval de DSG Dokter. Ik was bereid de kosten van een diepgaande diagnose op mij te nemen, maar dan wilde ik er wel zeker van zijn dat als zij het probleem zouden vinden en een rapport op zouden maken waarin stond wat de oplossing was, dat de dealer aan de hand van dit rapport ook daadwerkelijk de reparatie uit mocht voeren. De lease-maatschappij adviseerde mij om eerst naar een andere dealer te gaan met mijn probleem. Dit heb ik dus ook gedaan.

De dealer heeft een test rondje met de auto gereden en mijn instructie's opgevolgd over hoe zij het geluid het beste konden opwekken. Dit is hun gelukkig direct gelukt. Zij hoorde het geluid overduidelijk en wisten meteen dat er iets niet goed was. Wat ging er nu gebeuren?

De dealer vertelde mij dat zij de mechatronic open moesten maken om te controleren of hier slijpsel in zou zitten. Wanneer dit het geval was dan zou de versnellingsbak open gaan om het een en ander te controleren, hier foto's van te maken en naar de fabriek te sturen. De fabriek zou vervolgens bepalen of een reparatie genoeg zou zijn of dat de gehele DSG vervangen moest worden onder garantie. De fabriek heeft gekozen voor de laatste optie.

De versnellingsbak is door de dealer besteld en naar verwachting krijg ik mijn auto aankomende week terug. Ik ben erg benieuwd of ik verschil zal merken tijdens het rijden. Vanaf dag 1 dat ik de auto heb vond ik namelijk al dat de manier hoe de DSG functioneerde niet helemaal was wat ik er van verwachtte. Daarnaast rijden vrienden van mij in een zelfde Polo en die van hun vond ik beduidend anders rijden dan de mijne, maar wel (redelijk) hetzelfde als die van elkaar. In hun auto functioneert de DSG wel zoals ik van een DSG had verwacht.

Nog even geduld.... :oops:

To be continued.
 
Laatst bewerkt:
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Kijk mooi dat de andere dealer het goed en duidelijk onderzocht heeft en tot de juiste conclusie gekomen is.
Blij voor je dat het probleem straks met de nieuwe bak voorbij is, kan je weer lekker gaan touren met je mooie R-Line.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Zoals sommige hier op het forum weten had ik al enige tijd problemen met mijn DSG. Er was een vreemd geluid hoorbaar wanneer ik in M stand schakelde van 2>3 rond de 6000 toeren onder veel vermogen. De motor was gechipt en de DSG ook en ik had het idee dat het geluid hierna was ontstaan. Ik ben destijds terug gegaan naar de chipper en in overleg met hun heb ik de tuning er weer af laten halen, omdat ik nog volop in de garantie zat. Ik ben toen terug gegaan naar een Volkswagen dealer en zij hebben tot 2 keer toe geprobeerd te onderzoeken waardoor het geluid werd veroorzaakt. Zij gaven toen aan het geluid wel te horen, maar niet duidelijk genoeg om te kunnen zeggen wat het precies was. Zij adviseerde mij gewoon door te rijden en wanneer het geluid vaker en harder zou worden dat ik dan weer terug kwam. Dit is zo'n 6 maanden geleden.

3 weken geleden heb ik weer contact opgenomen met de lease-maatschappij met het voorstel om de auto naar een DSG specialist te brengen. In dit geval de DSG Dokter. Ik was bereid de kosten van een diepgaande diagnose op mij te nemen, maar dan wilde ik er wel zeker van zijn dat als zij het probleem zouden vinden en een rapport op zouden maken waarin stond wat de oplossing was, dat de dealer aan de hand van dit rapport ook daadwerkelijk de reparatie uit mocht voeren. De lease-maatschappij adviseerde mij om eerst naar een andere dealer te gaan met mijn probleem. Dit heb ik dus ook gedaan.

De dealer heeft een test rondje met de auto gereden en mijn instructie's opgevolgd over hoe zij het geluid het beste konden opwekken. Dit is hun gelukkig direct gelukt. Zij hoorde het geluid overduidelijk en wisten meteen dat er iets niet goed was. Wat ging er nu gebeuren?

De dealer vertelde mij dat zij de mechatronic open moesten maken om te controleren of hier slijpsel in zou zitten. Wanneer dit het geval was dan zou de versnellingsbak open gaan om het een en ander te controleren, hier foto's van te maken en naar de fabriek te sturen. De fabriek zou vervolgens bepalen of een reparatie genoeg zou zijn of dat de gehele DSG vervangen moest worden onder garantie. De fabriek heeft gekozen voor de laatste optie.

De versnellingsbak is door de dealer besteld en naar verwachting krijg ik mijn auto aankomende week terug. Ik ben erg benieuwd of ik verschil zal merken tijdens het rijden. Vanaf dag 1 dat ik de auto heb vond ik namelijk al dat de manier hoe de DSG functioneerde niet helemaal was wat ik er van verwachtte. Daarnaast rijden vrienden van mij in een zelfde Polo en die van hun vond ik beduidend anders rijden dan de mijne, maar wel (redelijk) hetzelfde als die van elkaar. In hun auto functioneert de DSG wel zoals ik van een DSG had verwacht.

Nog even geduld.... :oops:

To be continued.
Eindelijk!! Ben benieuwd.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 TSI 85 kw 116 pk dsg R-Line 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!