VAG 6R!! NO DEALER!!

@allemaal ;)

Leaving home zou alleen mogelijk zijn met een regen/licht sensor, omdat de sensor bij het ontgrendelen het aantal LUX (lichtsterkte) meet.
Bij mij zijn er ook aardig wat dingen aangepast, zaken als bochtenverlichting (wellke ik niet had besteld maar nu wel heb :mrgreen: ) zitten er nu standaard op, ook heb ik het aantal keer richting aangeven van 3 naar 4 laten zetten omdat er bij mij nogal veel rotondes zijn. Al met al echt de moeite waard !!!

Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Barry zei:
@allemaal ;)

Leaving home zou alleen mogelijk zijn met een regen/licht sensor, omdat de sensor bij het ontgrendelen het aantal LUX (lichtsterkte) meet.
Bij mij zijn er ook aardig wat dingen aangepast, zaken als bochtenverlichting (wellke ik niet had besteld maar nu wel heb :mrgreen: ) zitten er nu standaard op, ook heb ik het aantal keer richting aangeven van 3 naar 4 laten zetten omdat er bij mij nogal veel rotondes zijn. Al met al echt de moeite waard !!!

Hallo Barry,

werkt leaving home bij jouw wel dan?
Of heb je geen regen/licht sensor?

@PoloBM

Nee ik heb deze sensoren niet helaas, bij mij werkt nu alleen de coming home functie (doordat ik verder geen sensoren heb). Deze werkt zoals sharky eerder omschreef als volgt: als je de auto parkeert en je haalt de sleutel uit het contact en je tikt even het groot licht aan, vervolgens schakelt de stadsverlichting/mistlampen/kentekenverlichting en achterlichten aan voor 30sec. Hierna gaat alles weer uit. Je kunt bij die meneer van marktplaats zelfs kiezen uit de mistlampen of je koplampen die dan gaan branden Stick Out Tongue

Barry zei:
@PoloBM

Nee ik heb deze sensoren niet helaas, bij mij werkt nu alleen de coming home functie (doordat ik verder geen sensoren heb). Deze werkt zoals sharky eerder omschreef als volgt: als je de auto parkeert en je haalt de sleutel uit het contact en je tikt even het groot licht aan, vervolgens schakelt de stadsverlichting/mistlampen/kentekenverlichting en achterlichten aan voor 30sec. Hierna gaat alles weer uit. Je kunt bij die meneer van marktplaats zelfs kiezen uit de mistlampen of je koplampen die dan gaan branden Stick Out Tongue

Thanks Barry,

Ik heb de sensoren wel, maar Bodegraven is voor mij 200KM.
Nu rijd de BM wel zuinig maar dat is mij toch iets te ver.
Dan wacht ik wel even op een aanbieder dichter in de buurt.
Of het bekent worden van de betreffende codes en doe ik het zelf.

@PoloBM
200km is even sturen ;) ik weet niet waar je precies vandaan moet komen maar misschien kun je er meteen een dagje uit van maken ;) lekker dagritje :roll:
Gezien de opties was het voor mij de moeite waard:
-Tearwiping (na het ruitenwissen, wist de installatie na ongeveer 6sec de restanten weg)

-Deuren gaan automatisch op slot bij het wegrijden

-Bochtenverlichting (mits dit natuurlijk al bij aflevering erop zat)

-Bij het aantikken van de richting aanwijzer het aantal malen knipperen naar 4x laten zetten

- Coming home verlichting

- Hill hold control naar 5sec laten zetten

Ik heb trouwens geen alarm en stelde hier een tijdje terug de vraag of ik dan ook het signaal aan kon laten zetten wanneer de auto wordt vergrendeld (1x piepen is op slot, 2x piepen is ontgrendelen). Nou het is dus mogelijk en we hebben dit gister getest maar persoonlijk vindt ik de toon te hard (hij gebruikt wanneer je geen alarm hebt de originele claxon van de auto).

@sjonniedeluxe
klopt, ik heb een polo6r Bluemotion. Ik heb de dagrij verlichting naast mijn mistlampen zitten. Die meneer van marktplaats had het erover (staat ook in zijn advertentie) dat wanneer je de optie met de bochtenverlichting wil, de juiste computer in de auto moet zitten (gaat op code reeksen), maar staat duidelijk uitgelegd. Ik had bij het bestellen dus de bochten verlichting niet aangevinkt, gister dus zelf aangevinkt en VOILA BOCHTENVERLICHTING AANWEZIG !! Stick Out Tongue Stick Out Tongue Stick Out Tongue

Ben zelf ook langsgeweest eind van de middag en ook bij mij helaas geen bochtenverlichting en coming home/leaving home te activeren. Had gehoopt dat het wel of niet aanwezig zijn van de juiste module (en dus potentiele extra functionaliteit) ook te maken had met het uitrustingsniveau (Highline) of bouwjaar (eind 2010), was dus niet het geval. Wel een aantal andere dingetjes laten doen:

• - één druk op de afstandsbediening voor openen bestuurdersportier, twee keer voor de rest
    - ruitenwisser één extra veeg 5 sec. na gebruik wis/was
    - automatisch vergrendelen portieren bij >15km
    - automatisch vergrendelen portieren 30 seconden na verwijderen contactsleutel (handig als je zoals ik nogal eens wil vergeten je auto af te sluiten)
    - automatisch openen alle portieren bij verwijderen contactsleutel of openen deur bestuurder
    - knipperlicht naar standaard 4 ipv 3 signalen

Van wat ik ervan begreep is het niet zozeer de regensensor/alarm maar het feit dat je een andere aansturingsmodule in je 6R hebt als je (één van) die opties vanaf fabriek hebt laten inbouwen.
Had inderdaad geen van beide dus ik had beter kunnen weten, hoopte niettemin op een klein wondertje :mrgreen:

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!