VAG 6R!! NO DEALER!!

kuyp166 zei:
Waar kun je zien welke module je hebt?
Die vraag heb ik ook gesteld aan Jela (de man van Marktplaats) maar hij gaf aan dat dit lastig is vast te stellen, hij had iig geen idee waar je daarvoor zou moeten kijken (mogelijk is die module ergens weggewerkt achter het dashboard en niet zonder meer toegankelijk). Wel kan ie dit vaststellen door het uitlezen van de module als ie z'n laptop aansluit op de auto.

Sjakie zei:
Wat is dat dan?
Volgens mij heet het officieel servicemodule, deze zorgt voor de aansturing van de electronica van de auto. Afhankelijk van de opties die je af fabriek hebt laten installeren is dit een eenvoudig model (entry-level), een middenmodel of een uitgebreid model. Hoe geavanceerder deze module hoe meer er mogelijk is qua te activeren extra functies. Het hoogste model wordt zoals ik het begreep ingebouwd als je één van de meer geavanceerdere opties af-fabriek hebt zoals alarm of een regensensor

Aanvulling op m'n bovenstaande post, kreeg vandaag een mail van Jela met de volgende uitleg:
Zag je berichtje op MyPolo. Voor jou te laat maar heb even uitgezocht waar de module is en is met behulp van een camera wel te zien wat het type is.
Hij zit onder de dashboard achter de zekeringen. Als je van onderen kijkt kan je deze zien. Sticker met type zit achterop dus met een camera met flash kan je wel een foto maken. Zie mijn zelf gemaakte foto's en een foto van de module los om een idee te krijgen waar de sticker zit.

Groet, Jela
Hieronder de foto's die hij meestuurde, (niet van al te beste kwaliteit, schat doordat er weinig ruimte is daaronder), heb zelf even met rood de locatie van de modulecode gemarkeerd:

jela2.jpg

jela1.jpg

Plaatje van de module als geheel met locatie code:
jela3.jpg

Voor de volledigheid:

- 6R0 937 087 (entry-level)
Niet alle instellingen mogelijk, geen coming home, geen bochtenverlichting mogelijk

- 6R0 937 088 (mid-level)
Alle in de Marktplaatsadvertentie genoemde instellingen mogelijk, zit in alle Bluemotions die hij tot nu toe gedaan heeft

- 7H0 937 089 (high-end)
Alle in de Marktplaatsadvertentie genoemde instellingen mogelijk, zit o.a. in de GTI of indien Xenon is besteld.

Ik denk dat dit alleen belangrijk is voor de Niet-Bluemotion rijders...
Aangezien iedereen die een BM rijdt een Comfortline uitvoering heeft en dan standaard onder de mid-level valt...
Maar welke vallen dan onder de entry-level? Trend, Comfort, High??? Of is het afhankelijk van welke opties je er in hebt geknalt?

ik was ok bij Jela geweest had ook de 87 at the end nep Stick Out Tongue wat wel grappig was is het geluidje van de toeter bij het vergrendelen en ontrgrendelen van de auto. Heb et maar uitgezet vond het te veel lawaai maken Big Grin

Sjakie zei:
Volgens het schema hier boven zou jouw module dit niet moeten kunnen??

Idd, maar het werkt wel gewoon. Ik had op z'n minst de '088' op het eind verwacht gezien de af fabrieks opties.

@Sjakie, nee.. even diep door de knietjes, met je hoofd zowat tegen de pedalen aan, dan zie je de module boven je hangen. De code kun je dan nog niet zien, dus met gevoel een aantal foto's maken tot de code er op staat.

- 6R0 937 087 (entry-level)
Niet alle instellingen mogelijk, geen coming home, geen bochtenverlichting mogelijk

- 6R0 937 088 (mid-level)
Alle in de Marktplaatsadvertentie genoemde instellingen mogelijk, zit in alle Bluemotions die hij tot nu toe gedaan heeft

- 7H0 937 089 (high-end)
Alle in de Marktplaatsadvertentie genoemde instellingen mogelijk, zit o.a. in de GTI of indien Xenon is besteld.

Ik heb zojuist een fotootje gemaakt. Ik heb de volgende module: 6R0 937 087 D.
Ik heb een 6R 1.4 Higline, alle opties. Vreemd verhaal dus....
Klik voor de foto

Na wat zoeken op het internet, blijkt dat er meedere modules zijn met dit nummer, ik ben er ook al één tegen gekomen met een B op het eind.

Na wat zoeken op het internet, blijkt dat er meedere modules zijn met dit nummer, ik ben er ook al één tegen gekomen met een B op het eind.[/quote]
Heb de informatie ook maar uit tweede hand, blijkbaar is het verhaal rond de versie van de servicemodule complexer dan gedacht.

Ik heb vanmiddag ook even gecheckt en ik heb een 088D module..

Ik heb dus een Polo BM met alle optie's..

Alarm, licht en zicht, regensensor, multifunctioneel stuur enz..

Met deze module zou dus redelijk wat mogelijk moeten zijn. Ik maak eerste een afspraak met de dealer. Deze zou voor mij nog vanalles instellen, had alleen bij de aflevering geen tijd meer helaas! Ben benieuwd of hij dit kostenloos gaat doen...

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!