Goeie keus, tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van. Aantal weken terug nog langs geweest voor diagnose en wederom weer een top service
Ik heb er (nu nog) 0 verstand van maar ik hoor over het chippen dat het niet goed is voor je blok (?) of is dat bullshit. Op brandstof ga je er op vooruit heb ik ook wel ns gehoord? Klopt dit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gewoon met gezond verstand er mee om blijven gaan. Denk hierbij aan fatsoenlijk warm rijden, motor even laten lopen als je op bestemming bent, enz enz. Als je normaal blijft rijden wat je altijd doet en wat ik ook gedaan heb, dan is het brandstof verbruik verbeterd!Ik heb er (nu nog) 0 verstand van maar ik hoor over het chippen dat het niet goed is voor je blok (?) of is dat bullshit. Op brandstof ga je er op vooruit heb ik ook wel ns gehoord? Klopt dit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gewoon normaal doen, wel verplicht ethanol bijvoegen of euro 98 tanken. Verschil is goed merkbaar. Rij ondertussen al een goede 100.000 km met de chip.
Waarom? 98 heeft een hogere octaan rating, dus beter bestand tegen pingelen. Dat pingelen (detonatie) slecht is voor je blok, oke. Maar iedere Polo 6R heeft een klopsensor. Als je motor tegen pingelen aanzit, regelt hij gewoon de ontsteking terug. Dan verlies je wat vermogen, maar slechter/beter voor je blok?Uiteraard is altijd 98 tanken beter voor je blok.
Ja, inderdaad. Ik kreeg de vraag of ik van plan was minimaal 98 te tanken, of op iedere tankbeurt 95, 10% ethanol toe te voegen. Ik merk dat na het tanken van 95, het blok aanzienlijk minder soepel en fel reageert.JD raadde mij aan bij voornamelijk snelweg rijden gewoon 95 te tanken en voor de leuke stukken 98 te pakken. En zo nu en dan even vlot door een tankje 98 heen jagen.
Uiteraard is altijd 98 tanken beter voor je blok.
Nu tank ik z’n beetje de helft van de tijd 98.
Waarom? 98 heeft een hogere octaan rating, dus beter bestand tegen pingelen. Dat pingelen (detonatie) slecht is voor je blok, oke. Maar iedere Polo 6R heeft een klopsensor. Als je motor tegen pingelen aanzit, regelt hij gewoon de ontsteking terug. Dan verlies je wat vermogen, maar slechter/beter voor je blok?
Tja.. Ik merk wel verschil tussen Shell en een goedkope firezone of iets dergelijks.
Bij mij stotterde het blok af en toe met "goedkope" benzine, mij werd toen aangeraden om shell te tanken.
Sindsdien loopt het blokje prima, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit door de Shell komt.
Maar om nou iedere keer 98 te tanken.. Zo dik is me portemoniks ook weer niet!
Netjes! De pookknop kan je bij de dealer bestellen, deze kost een paar euro
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.