Vandaag de schade, die een buurvrouw had gereden, laten taxeren.
Werd ze niet blij van.
Alleen het zeer gemene deukje kost ca. € 500,- en het deukje plus bumper ca. € 800,-. Ze wil het buiten de verzekering om doen omdat ze anders 5 schadevrije jaren verliest maar ze gaan binnenkort ook trouwen wat krankzinnig veel geld kost. Ik heb de bumper laten zitten.
Daarna de wagen aangeboden voor de APK en (drumroll please) glansrijk geslaagd!!
Ook staan er totaal geen aantekeningen op wat mij nogal verbaasde gezien mijn remschijven en hitteschild. Kosten, en dit gaan jullie nooit geloven, € 5,- incl. afmeldkosten en dat bij de dealer.
Omdat ik altijd wacht tijdens de APK heb ik maar een proefrit aangevraagd. Zou eigenlijk gebeuren in een DSG maar daar was iets raars mee in het systeem. Later bleek dat de collega die daar in reed een cursus had. Maar oke, heb dus in een 1.0 70kW./95PK. schakelbak gereden. Voor een 3-cyl. rijd dat helemaal niet verkeerd. En hier ook weer een (adaptieve) Cruise Controle die doorgaat nadat je hebt geschakeld. Is zéér fijn als je geen DSG hebt. Had die ook in die leenwagen Opel Mokka X die ik had na dat pechgeval echter had die geen ACC. Het is even wennen maar als je het eenmaal weet is het echt een fijn systeem.
Na afloop werd ik gebeld dat ze twee krasjes hadden gevonden op de achterbumper. Ik zei, dat is vreemd want ik heb alleen maar gereden op dit fotomoment na en niemand heeft mij onderweg een kusje op mijn kontje gegeven. Ze hebben het laten zitten.
Wel stom want door mijn werk in de autoverhuur weet ik dat je altijd een wagen moet controleren, vooraf en achteraf maar dat had ik nu niet gedaan. Gelukkig wordt het niet doorberekend want dat zou echt zuur zijn als je iemand anders zijn/haar schade moet betalen.
Had mijn Polo wel willen inruilen op deze maar ze wilde mij geen € 24.000,- inruil geven voor mijn 9N.
Flauw hoor.