Petje af
Ho ho het is geen gtiAls je een WRC rijdt dan is het petje op
Hoor ik hier een jaloerse R(line) rijdert!Als je een WRC rijdt dan is het petje op
Heb er 3, op de hoedenplank, telt dat ook?Hoor ik hier een jaloerse R(line) rijdert!
Heeft niet iedereen met een Volkswagen een petje?
Nee dank je wel.Heeft niet iedereen met een Volkswagen een petje?
Speciale reden?Te koop gezet. Er is een tijd van komen en gaan en de tijd om te gaan is nu gekomen.
Van 192 naar 240 pk? Ja dat ga je zeker merken!Ben zeer benieuwd of ik veel verschil ga merken mbt snelheid.
240pk klopt inderdaad, ik kijk er al 2 weken naar uit en kan niet meer wachten haha.Van 192 naar 240 pk? Ja dat ga je zeker merken!
Dat is 25% meer vermogen dan je nu hebt.
Leuk feitje
Vanaf 20% of meer vermogen, dan dat op het kentekenbewijs staat, moet je technisch gezien de auto herkeuren op het vermogen.
Nadeel is dat je verzekeringspremie een stuk omhoog gaat en je 'm sowieso lastiger verzekerd krijgt.
Bedankt voor je antwoord, dit wist ik helemaal niet!Heel zwart-wit zou dit een situatie kunnen zijn.:
Jij rijdt met 240pk waar er 192pk op je kentekenbewijs staat.
Je rijdt om wat voor reden dan ook tegen iets of iemand aan, en veroorzaakt daarmee een ernstig ongeluk.
Dan kan de verzekering/politie een onderzoek starten waar ze bepaalde factoren testen, waaronder vermogen van de auto.
In zo'n geval als er dan blijkt dat je niet aan de eisen voldoet, kan de verzekering zich terugtrekken.
Daarnaast kan je ook hebben dat door tuning je auto meer uitstoot krijgt.
Dit kan tijdens een APK keuring gemeten worden en daarmee je auto afgekeurd worden.
Maar dit zal echt niet zomaar voorkomen.
Ik weet dat er mensen in Polo WRC's rijden die een herkeuring hebben gedaan, omdat het vermogen zo ver van origineel liep, dat het wel moest.
Maar dan praat je over bijna of meer dan 100% extra vermogen.
Het helpt ook dat alles origineel oogt in de motorruimte.
Als je een overdreven inlaat behuizing, rode bobines (hebt) en goude hitte bestendige stickers onder je motorkap plakt, dan hebben ze wel eerder vermoedens dat er iets 'niet klopt'.
Moraal van het verhaal, je moet gewoon normaal rijden en niemand zal het merken of iets zich afvragen.
Dit kan je niet testen als een auto in de prak is gereden. Simuleren gaat ook niet. ECU uitlezen en files op een andere identieke auto plaatsen om het te simuleren gaat ook niet gebeuren.Dan kan de verzekering/politie een onderzoek starten waar ze bepaalde factoren testen, waaronder vermogen van de auto.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.