wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Jelle is een beetje een doomdenker. In praktijk zal dit nooit gebeuren voor een Polo. En ik denk ook niet voor een andere auto. Het is ook onpraktisch.


Dit kan je niet testen als een auto in de prak is gereden. Simuleren gaat ook niet. ECU uitlezen en files op een andere identieke auto plaatsen om het te simuleren gaat ook niet gebeuren.

Het enige wat wel realistisch is:

Een "remtest" van de politie:

"Voor de berekeningen, zullen de leerlingen ook een waarde nodig hebben voor de afname van de versnelling van de auto wanneer de chauffeur op de rem gaat staan. Om dit te vinden, wordt een remtest uitgevoerd door de politie: ze rijden met de auto van het ongeval (of een nagenoeg gelijke auto) over dezelfde strook van de baan in gelijke weersomstandigheden en voeren een noodstop uit. Een versnellingsmeter aan boord van het voertuig geeft waarden voor de versnelling, en de testen gaan door tot twee resultaten bekomen worden die hoogstens 10% van elkaar verschillen. Het laagste resultaat wordt gebruikt voor de bijhorende berekening van de snelheid van de chauffeur: dit is in het voordeel van de chauffeur, hem het voordeel gevend van enige onzekerheid."

Bron: https://www.scienceinschool.org/nl/article/2018/look-out-physics-road-safety-nl/#:~:text=Om dit te vinden, wordt,en voeren een noodstop uit.

En op basis hiervan kan je nooit een conclusie trekken of een auto gechipt is of niet, alleen dat een bestuurder wellicht overmatig hard heeft gereden, maar dat ligt niet aan de tune maar aan de bestuurder.
Ja ik dacht al zoiets en was ook niet bang voor een controle daar op, maar bedankt voor de helderheid!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Jelle is een beetje een doomdenker.
Beetje kort door de bocht, niet? Ik geef een voorbeeld waar het van toepassing zou zijn. Om het punt duidelijk te maken.
Als ik een 'doomdenker' of pessimist was, dan reed ik niet in mijn Polo met het huidige vermogen :) .

Maar goed, het is wel belangrijk dat iemand zich realiseert dat er specifieke regels zijn bij de verzekering die bepaalde limieten stellen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jur6CGTI
Zeg dit niet te hard, ik heb al anders gehoord en wel dat wat Jelle schrijft.
Ik denk dat jij wel meer hoort dat niet hoort.

Beetje kort door de bocht, niet? Ik geef een voorbeeld waar het van toepassing zou zijn. Om het punt duidelijk te maken.
Als ik een 'doomdenker' of pessimist was, dan reed ik niet in mijn Polo met het huidige vermogen :) .

Maar goed, het is wel belangrijk dat iemand zich realiseert dat er specifieke regels zijn bij de verzekering die bepaalde limieten stellen.
Geheel fictief voorbeeld waar geen basis voor is, en praktisch onmogelijk om te realiseren voor de betrokken partijen voor het geval dat zoiets plaats zou kunnen vinden. Slechte counter ook.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!