Omdat een nieuw stuk flexibel uitlaat bij de dealer laten plaatsen veel te duur is, heb ik zelf het hele stuk uitlaat van aan de katalysator tot na de middendemper zelf vervangen voor 10% van de prijs van wat de dealer vraagt.
Heb deze voor €60 op de kop kunnen tikken, en dan heb ik opeens een heel nieuw stuk.
Bij het deïnstalleren van de oude uitlaat kwam de het flexibele deel zelfs helemaal los, dus dit was zeker aan vervanging toe.
Heb dan ook een nieuwe afdichting tussen de katalysator en de uitlaat geplaatst. Ook de het koppelstuk tussen de 2 stukken uitlaat heb ik vervangen door een nieuw deel. Hierin heb ik ook wat gun gum gedaan zodat alles zeker volledig gasdicht is.
Spijtig genoeg stond na een kort ritje de foutcode er weer in. Dit stuk uitlaat was zeker aan vervanging toe gezien de hoeveelheid roest, maar dit was toch niet de oplossing voor het probleem.
Begin een beetje zonder ideeën te raken van wat nog te doen. De dealer weet het duidelijk ook niet goed
Heb deze voor €60 op de kop kunnen tikken, en dan heb ik opeens een heel nieuw stuk.
Bij het deïnstalleren van de oude uitlaat kwam de het flexibele deel zelfs helemaal los, dus dit was zeker aan vervanging toe.
Heb dan ook een nieuwe afdichting tussen de katalysator en de uitlaat geplaatst. Ook de het koppelstuk tussen de 2 stukken uitlaat heb ik vervangen door een nieuw deel. Hierin heb ik ook wat gun gum gedaan zodat alles zeker volledig gasdicht is.
Spijtig genoeg stond na een kort ritje de foutcode er weer in. Dit stuk uitlaat was zeker aan vervanging toe gezien de hoeveelheid roest, maar dit was toch niet de oplossing voor het probleem.
Begin een beetje zonder ideeën te raken van wat nog te doen. De dealer weet het duidelijk ook niet goed
Bijlagen
Volkswagen
Polo 9N3
1.2 6v 60pk BBM