Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Welke data ben je kwijt dan?

Ik synchroniseer al mijn foto's en filmpjes met Google+ en met dropbox, mijn contacten gaan via Gmail.
Voor de rest hoef ik geen backup te hebben.
Vooral foto's en al mijn gespotte kentekens. En de mail instellingen etc. Baal er gewoon van. Zou toch niet mogen gebeuren bij een simpele systeem update?!!!

En verder heb ik echt een hekel aan Google+ dus dat ontwijk ik. Opgedrongen rotzooi.

Verder inderdaad prima dat alles aan je gmail hangt. Want hij heeft wel alle apps weer geinstalleerd en de contacten heb je dan altijd gelijk weer.

Daarom heb ik een apple
101.gif

Trolololol Stick Out Tongue :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vroeg in de ochtend werd ik gebeld door de schade-expert. Mijn voertuig mag en gaat gemaakt worden.

Ik heb nu dus weer recht op een leenauto, en nu rij ik in een UP, tot mijn auto gerepareerd is.

Ik ben all-risk verzekerd dus de verzekering regelt alles verder met het schadebedrijf.

Ik moet degene die mij aan heeft gereden wel voor 1 januari 2015 aansprakelijk kunnen stellen.

Zo niet, dan gaat mijn premie per 1 januari 2015 omhoog.

Ik ga er vanuit dat voor die datum voldoende voortgang is geboekt en dat degene die mij aan heeft gereden lekker uit eigen zak mag gaan betalen gezien hij niet was verzekerd tijdens de aanrijding.

Hoppa!

De persoon is toch bekend al? Vind het dan raar dat JIJ hem aansprakelijk moet stellen. Ik heb dit op mijn opleiding toch wel wat anders geleerd en heb de afgelopen drie jaar niet vernomen dat dit veranderd is.
Zoals geleerd met all risk;

Situatie 1: alles bekend en meneer is verzekerd; Jij krijgt je geld van jou eigen verzekering gestort die dit heeft verhaald of gaat verhalen op de tegenpartij.
Situatie 2: niet verzekerd; Jij krijgt het geld van jou verzekering welke dit gaat verhalen op de persoon (dit zal de rechtsbijstand doen van je verzekering) of die gaan dit verhalen op het waarborgfonds. Geen eigen risico.
Situatie 3: onbekend persoon; Jij krijgt het geld van jou verzekering welke dit verhalen op het waarborgfonds echter gezien de persoon niet bekend is, is er wel een eigen risico.

Als jij all risk verzekerd ben hoef je helemaal niets te doen en krijg je meestal ook direct geld uitgekeerd (één van de voordelen van all risk). Daarnaast heeft het GEEN effect op de opgebouwde korting/schade vrije jaren als er verhaald wordt op het waarborgfonds.

Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
De persoon is toch bekend al? Vind het dan raar dat JIJ hem aansprakelijk moet stellen. Ik heb dit op mijn opleiding toch wel wat anders geleerd en heb de afgelopen drie jaar niet vernomen dat dit veranderd is.
Zoals geleerd met all risk;

Situatie 1: alles bekend en meneer is verzekerd; Jij krijgt je geld van jou eigen verzekering gestort die dit heeft verhaald of gaat verhalen op de tegenpartij.
Situatie 2: niet verzekerd; Jij krijgt het geld van jou verzekering welke dit gaat verhalen op de persoon (dit zal de rechtsbijstand doen van je verzekering) of die gaan dit verhalen op het waarborgfonds. Geen eigen risico.
Situatie 3: onbekend persoon; Jij krijgt het geld van jou verzekering welke dit verhalen op het waarborgfonds echter gezien de persoon niet bekend is, is er wel een eigen risico.

Als jij all risk verzekerd ben hoef je helemaal niets te doen en krijg je meestal ook direct geld uitgekeerd (één van de voordelen van all risk). Daarnaast heeft het GEEN effect op de opgebouwde korting/schade vrije jaren als er verhaald wordt op het waarborgfonds.

In dit geval is er letsel en moet je de schade verdelen onder materiele en letselschade.

Materiele schade doet de verzekering. Maar de politie moet een dossier maken waarin duidelijk vermeld staat dat dat daadwerkelijk het voertuig is dat betrokken is geweest bij de aanrijding.

De veroorzaker is namelijk gevlucht, dus is het bewijzen van de veroorzaker wat lastiger. Al ligt er een kenteken, is dat nog geen voldoende bewijs, gezien een kenteken ook gestolen kan zijn zonder dat de veroorzaker dit heeft aangegeven omdat het misschien pas is gebeurd.

Mijn letselschade advocaat die moet diegene aansprakelijk stellen gezien hij niet is verzekerd. Dit gaat dan via het waarborgfonds, maar er moet nog wel goed bewezen worden wie de veroorzaker is en welk voertuig dat betrof.

Mijn premie gaat niet omhoog als er iemand aansprakelijk kan worden gesteld en dat is nu het probleem nog gezien de politie door drukte nog niets heeft gedaan.

Onnodig moeilijk doen dus van de politie? Ze konden direct naar meneer/mevrouw zijn/haar huis gaan om te kijken of de auto (welke op kenteken staat) ook daadwerkelijk schade heeft maar ik zou dit wel verkeerd zien..

De materiële schade staat vast en kan je verzekeraar dus ook direct uitkeren. Dit kan of aan jou of aan het schade herstel bedrijf (ligt eraan wat in de voorwaarden staat).
Letsel kan je sowieso niet meteen verhalen en hier gaan ook wel (tenminste bij mij) enkele gesprekken overheen. Ze moeten immers kijken hoe het nu is maar ook hoe het in de toekomst zal gaan met je.

Onnodig moeilijk doen dus van de politie? Ze konden direct naar meneer/mevrouw zijn/haar huis gaan om te kijken of de auto (welke op kenteken staat) ook daadwerkelijk schade heeft maar ik zou dit wel verkeerd zien..

De materiële schade staat vast en kan je verzekeraar dus ook direct uitkeren. Dit kan of aan jou of aan het schade herstel bedrijf (ligt eraan wat in de voorwaarden staat).
Letsel kan je sowieso niet meteen verhalen en hier gaan ook wel (tenminste bij mij) enkele gesprekken overheen. Ze moeten immers kijken hoe het nu is maar ook hoe het in de toekomst zal gaan met je.

Mijn voertuig is op dezelfde dag naar een schadegarantbedrijf gestuurd. Dit is een voorwaarde van mijn verzekering.

Dit betekent dat ik het geld niet krijg maar dat de schadeherstelbedrijf geld krijgt om mijn voertuig te herstellen.

Enkel was de onafhankelijke schade-expert ziek om vast te stellen wat de schade is, wat de waarde van mijn voertuig is en de lopende bediedingen op het wrak.

Het was op dat moment 2 weken door de ziekte van de expert, onduidelijk of ik mijn auto kwijt zou raken of niet.

Nu heb ik de sein gekregen dat mijn auto wel gemaakt mag worden, waardoor ik weer een leenauto heb gekregen in de tijden van reparatie.

De politie heeft niets gedaan omdat ze te druk waren met andere zaken hebben ze mij verteld.

Mijn voertuig is op dezelfde dag naar een schadegarantbedrijf gestuurd. Dit is een voorwaarde van mijn verzekering.

Dit betekent dat ik het geld niet krijg maar dat de schadeherstelbedrijf geld krijgt om mijn voertuig te herstellen.

Enkel was de onafhankelijke schade-expert ziek om vast te stellen wat de schade is, wat de waarde van mijn voertuig is en de lopende bediedingen op het wrak.

Het was op dat moment 2 weken door de ziekte van de expert, onduidelijk of ik mijn auto kwijt zou raken of niet.

Nu heb ik de sein gekregen dat mijn auto wel gemaakt mag worden, waardoor ik weer een leenauto heb gekregen in de tijden van reparatie.

De politie heeft niets gedaan omdat ze te druk waren met andere zaken hebben ze mij verteld.

En dat is onder andere wat er mis gaat in dit land. Zeker omdat er letsel bij komt kijken is dit gewoon een ernstige zaak waar gewoon duidelijkheid moet komen. Je hebt helemaal geen zin om zoveel moeite te doen gezien je ook al met het letsel zit (nu weet ik niet hoe erg dit is maar bij mij was het erg hinderlijk). Vraag mijzelf dan ook af waarom er geen andere schade expert rond loopt want die zijn er meer dan genoeg.

In elk geval beter dat je de auto mag houden en alles gemaakt wordt :) Succes met de verdere afhandeling zowel het letsel als met de tegenpartij.

En dat is onder andere wat er mis gaat in dit land. Zeker omdat er letsel bij komt kijken is dit gewoon een ernstige zaak waar gewoon duidelijkheid moet komen. Je hebt helemaal geen zin om zoveel moeite te doen gezien je ook al met het letsel zit (nu weet ik niet hoe erg dit is maar bij mij was het erg hinderlijk). Vraag mijzelf dan ook af waarom er geen andere schade expert rond loopt want die zijn er meer dan genoeg.

In elk geval beter dat je de auto mag houden en alles gemaakt wordt :) Succes met de verdere afhandeling zowel het letsel als met de tegenpartij.
Ja bedankt. Big Grin

Tja, Nederland he. Bekeuringen uitdelen zijn ze wel goed in.

Vooral foto's en al mijn gespotte kentekens. En de mail instellingen etc. Baal er gewoon van. Zou toch niet mogen gebeuren bij een simpele systeem update?!!!

En verder heb ik echt een hekel aan Google+ dus dat ontwijk ik. Opgedrongen rotzooi.

Verder inderdaad prima dat alles aan je gmail hangt. Want hij heeft wel alle apps weer geinstalleerd en de contacten heb je dan altijd gelijk weer.

Contacten en mail kan je best met gmail doen idd, staan dan online.
Foto's gebruik ik ook dropbox voor, automatisch uploaden zodat je dit nooit zelf moet doen

Idd, dat is echt ideaal hoor. Dan maakt het niet uit of je telefoon stuk gaat, dan heb je het online nog.
Documenten kan je opslaan via Google Drive ;)

Google+ is niets opgedrongen aan imo Stick Out Tongue
Nou je kunt niet meer reageren etc op youtube zonder Google+. Ik hoef niet ALLES aan elkaar geconnect te hebben. En hoef ook zeker niet AL mijn foto's op het web.. (ook al kun je ze 'private' maken). Google Drive gebruik ik wel, maar dan kies ik nog steeds ZELF wat ik erop zet. Als je serieus alle services benut zoals ze aangeboden worden dan help je partijen als Google (en wellicht ook kwaadhebbende ooit..) om een profiel van jou op te stellen. Prima als je daarvoor bewust kiest, maar ik hou het liever zelf allemaal in de hand (voor zover dat tegenwoordig nog mogelijk is..).

Plus is now so important to Google that the company requires people to sign up to use some Google services, like commenting on YouTube. The push is being done so forcefully that it has alienated some users and raised privacy and antitrust concerns, including at the Federal Trade Commission.
Bron: http://www.nytimes.com/2014/02/15/technology/the-plus-in-google-plus-its-mostly-for-google.html?_r=0

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf SlimROM op mijn Nexus 4, je kan zelf bepalen welke Google onderdelen je wel wil en welke niet.
Ik neem pas een custom ROM als de N4 niet meer gesupport wordt (lees geupdate). Dat zou nu ongeveer moeten zijn (18 maanden). Echter is mijn ervaring dat de custom ROMS vaak bugs bevatten en dus niet super stabiel zijn. Nou moet ik wel zeggen dat dit mn eerste Nexus toestel is en dat daarvoor de drivers beschikbaar zijn. Bij andere toestellen die ik heb gehad wou de fabrikant deze namelijk vaak niet vrij geven. Dat resulteerde in extra buggie ROMs, omdat devs dan zelf een HAL moesten maken.

Hoop dat de N4 in ieder geval nog een update krijgt naar Android L, maar ik vrees het ergste :(

Ik neem pas een custom ROM als de N4 niet meer gesupport wordt (lees geupdate). Dat zou nu ongeveer moeten zijn (18 maanden). Echter is mijn ervaring dat de custom ROMS vaak bugs bevatten en dus niet super stabiel zijn. Nou moet ik wel zeggen dat dit mn eerste Nexus toestel is en dat daarvoor de drivers beschikbaar zijn. Bij andere toestellen die ik heb gehad wou de fabrikant deze namelijk vaak niet vrij geven. Dat resulteerde in extra buggie ROMs, omdat devs dan zelf een HAL moesten maken.

Hoop dat de N4 in ieder geval nog een update krijgt naar Android L, maar ik vrees het ergste :(

Voor de N4 is alles beschikbaar, gewoon CyanogenMod installeren! Big Grin

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!