Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Dat draaiding eruit halen of de koplampen?

Ik heb geen andere koplampen namelijk.

Wil eerst kijken of het zo opgelost kan worden.

Anders moet ik weer een setje koplampen halen en mijn koplampen gaan demonteren en weer afstellen en bla :D

Je kan de schakelaar halen zoals Michel aangeeft.
De VW-dealer vraagt er €28 voor, heb het gister tijdens de wintercheck nagevraagd.
Ik heb zelf al een adapterkabel waarbij grootlicht seinen bij 0-stand werkt, dus ik ga ook overstappen op OEM-bixenon :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Hahaha ja het kan.. iichel heeft toen een how to gemaakt..
Relais is een magnetische schakelaar met een spoel en maak en verbreek punten.. En diode is een ehmmm ff vergeten, weerstand, condensator of iets die alleen stroom doorlaat maar niet laat terug keren.. Ik heb elektrotechniek gedaan maar paar dingen vergeten.. Ach als je niet meer in het vaak zit verleer je dingen..
 
Ik weet eigenlijk niet of het kunnen seinen van grootlicht bij de 0-stand een apk eis is. Ik heb ooit de RDW keuringseisen over verlichting bekeken en kon het niet zo snel hierin terugvinden. Afgezien hiervan vind ik het wel belangrijk om grootlicht te kunnen seinen in de 0-stand naar bijvoorbeeld mede weggebruikers.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
hey ff vraagje..
bij een auto met turbo: moet je na het starten gelijk langzaam gaan rijden of moet je eerst wachten tot hij beetje warm word?
Vooral nu met de lage temperaturen, gelijk gaan rijden of eerst stationair laten draaien.. iemand enig idee?

Eventjes olie laten rondgaan door stationair te laten draaien (10s-15s) en dan direct gaan warmrijden. Doe ik altijd. Bij een tdi heeft het geen zin om stationair warm te draaien.
 
Eventjes olie laten rondgaan door stationair te laten draaien (10s-15s) en dan direct gaan warmrijden. Doe ik altijd. Bij een tdi heeft het geen zin om stationair warm te draaien.
Oke en bij een benzine motor: is het wel raadzaam om ff warm te laten draaien of mag je ook gelijk gaan rijden?
Als je een Tdi stationair laat draaien tot hij warm word, heeft dat consequenties voor de turbo?
 
Oke en bij een benzine motor: is het wel raadzaam om ff warm te laten draaien of mag je ook gelijk gaan rijden?
Als je een Tdi stationair laat draaien tot hij warm word, heeft dat consequenties voor de turbo?

Ook niet, gewoon gaan rijden is het beste. Bij temperaturen rond het vriespunt gaat een tdi na half uur draaien nog niet warm zijn (zeker diegene met een verwijderde egr functie). Enkel als je gas gaat geven maar waar ben je dan mee bezig... Niet op temperatuur wil dus zeggen niet optimale smering voor de lagers van de turbo. De turbo zal zeker niet defect gaan als je dit een paar keer gaat doen. Of dit effect heeft op lange termijn? geen idee maar wss wel, een motor is nu eenmaal gemaakt om bedrijfstemperatuur te draaien. Een tdi moet kms te maken, niet stationair gaan draaien en rond de kerkentoren gaan rondtuffen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!