Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Amien, amien, iPolo

Thanks voor je advies. Toevallig heb ik precies gedaan wat jij zei. Ik heb een externe advocaat de zaak in behandeling laten nemen.
Rechtshulp heb ik in kennis gesteld, zij doen hun ding, en mijn advocaat doet zijn ding.

Ik heb vandaag mijn onderbuurman gesproken en hij vertelde mij dat er mensen waren ter plaatse die de inzittenden herkenden. Hij weet alleen niet of die mensen ook durfden om te getuigen toen de politie ter plaatse was.

Mijn onderbuurman heeft mij ook verteld dat er wel andere mensen ter plaatse waren die alles van begin tot eind hebben gezien en dat zij allemaal gehoord werden door de politie,

Ook mijn onderbuurman heeft alles gezien en is bereid om als getuige op te treden in mijn zaak.

Mooi vooruitgang. Nu nog de status van mijn voertuig weten en weten of de tegenpartij al bekend en verzekerd is.

Wie is je rechtsbijstand want recentelijk heeft mijn vrouw onderzoek gedaan naar vrije advocaatkeuze. Ik weet dat je soms te maken hebt met een bepaald budget wat je kan 'uitgeven' aan een externe advocaat en ook rekenen soms een eigen bijdrage. Vraag even hoe dat allemaal in elkaar zit.

Volkswagen  Polo  1.2 TSi 
Wie is je rechtsbijstand want recentelijk heeft mijn vrouw onderzoek gedaan naar vrije advocaatkeuze. Ik weet dat je soms te maken hebt met een bepaald budget wat je kan 'uitgeven' aan een externe advocaat en ook rekenen soms een eigen bijdrage. Vraag even hoe dat allemaal in elkaar zit.

In het contract staat dat mijn externe advocaat alle kosten op de tegenpartij gaat verhalen.

Mijn rechtshulp is van Rechtsbijstand DAS - Rechtsbijstandverzekering, Rechtshulp, Incasso

Kom net van DAGO af hier in de buurt. Ik was er even naar toe gereden om een afspraak te maken voor de gratis APK. Gezien mijn vader een eigen auto bedrijf heeft vul ik van te voren eerst alle vloeistoffen bij etc. Ben benieuwd wat ze kunnen vinden om de kosten eruit te halen Stick Out Tongue Dit vooral gezien ik pas nog de filters heb vervangen.

Tevens direct even gevraagd wat ik ongeveer voor mijn Polo krijg als ik hem inruil gezien ik mijn auto wil gaan verkopen. Dit kwam waarschijnlijk boven de 10.000 gezien de opties en de extra's die bij de Polo zitten. Dit geloofde ik niet echt omdat ik het best veel vind/vond. Verkoper liet mij een factuur zien dat ze vorige week nog een BM hadden ingekocht voor 9250 euro (zelfde bouwjaar alleen stuk minder opties). Ze hadden momenteel geen Polo of Golf GTI dus vroeg naar de normale inkoopprijs zonder inruil, niets terug kopen dus. Dit moest eerst overlegt worden met de supervisor en de auto moest getaxeerd worden.
Aangegeven dat ik aanstaande donderdag toch voor APK kwam en of het dan mogelijk was, dit was prima.

Ben benieuwd wat de losse inkoop zou zijn, denk zelf rond de €8.500, wat denken jullie?
Twee setjes velgen met beide nieuwe banden, full options (enkel geen PDC), twee setjes matten, alle facturen erbij en de auto ziet er nog erg netjes uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
UPDATE:
--------------------

Ik heb vandaag mijn leenauto weer moeten inleveren. Ik ben nu autoloos.
Bij het schadebedrijf heb ik zitten zeuren om mijn economisch total loss wagen toch te laten repareren.
Het schadebedrijf zou de schade-expert vragen of hij daar toestemming voor geeft.
Volgens het schadebedrijf hebben ze het hierover gehad en is de kans nu groter dan gister dat mijn auto toch voor die kosten gerepareerd mag worden.
Uiterlijk woensdag hoor ik of ze hem definitief economisch total loss gaan verklaren of dat ze mijn auto toch willen repareren.

Het repareren van mijn auto is voor het schadebedrijf juist aantrekkelijker dan mijn auto economisch total loss verklaren neem ik aan? Gezien hun bedrijf loopt door auto's te herstellen?
Ik heb ze aangegeven dat ik mijn auto het liefst terug wil, dus hoop ik dat ze genoeg moeite doen om de schade-expert te overtuigen en dat ik woensdag goed nieuws krijg.

Het heeft lang geduurd en ze twijfelen nog steeds omdat de schade 6700 Euro is, maar mijn auto zit vol met updates die ik achteraf heb geplaatst, dus hij zit kennelijk net op het randje van total loss of niet.

Give me my car back!!!

Ja maar sowieso... Een Polo 6R zou toch wel meer dan 6700 euro waard zijn? Zeker met wat jij er allemaal aan verspijkerd hebt.

Zo kijken ze niet.

Ze kijken naar de dagwaarde van je voertuig. Laten we zeggen 10.000 Euro.

En dan wat mijn voertuig nu als wrak waard is. Laten we zeggen 4000 Euro.

10.000 - 4000 = 6000 Euro.

Is de schade hoger dan 6000 Euro, dan is die economisch total loss want mijn schade is 6700.

Dan betaalt de verzekering jou 6000 Euro en de opkoper 4000 voor je wrak.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als die total loss wordt verklaard dan zeg je toch gewoon dat je het met behoud van auto wil? Zo krijg jij je auto terug en kan je hem laten maken (goedkoop, waar je maar wil)

Als die total loss wordt verklaard dan zeg je toch gewoon dat je het met behoud van auto wil? Zo krijg jij je auto terug en kan je hem laten maken (goedkoop, waar je maar wil)

Ik verklaar m dan nog liever total loss dan dat ik m ergens anders goedkoper laat repareren.
Als het alleen de bumpers/deuren etc. waren, dan was het niet een issue, maar mijn voertuig heeft ernstige schade achter het voorwiel.

Ik bedoelde ook als die total loss wordt verklaard. Het kan het zijn dat de verzekering beslag legt op het voertuig en jij hem niet meer terug ziet.
Met goedkoop bedoelde ik natuurlijk een kennis (beun) die het zwart of voor een leuke prijs kan doen. Iemand die jij zelf uitkiest ;)

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!