Het grote 'kleine vragen' topic

daarom dacht ik zal het eens op een forum vragen met mensen die van Polo's wat af weten maargoed verkeerd gedachte gang dus.
Niet gelijk in de slachtoffer rol gaan hé! Je zit op het internet dus je moet wel tegen een stootje kunnen.

Je kan de kabel vanaf de spiegel richting de a-pilaar vaak tussen de bekleding en het dak drukken, hier hoef je dan niks voor los te halen.

Het a-pilaar kapje zit vast met metalen clipjes, dus kijk even hoe ze het bij een 6R/6C doen en doe dit ook bij jouw auto.
Je kan ervanuit gaan dat het voor 80-90% overeenkomt met elkaar qua (de)montage.

Dan heb je het kapje naast het dashboard, dit zijn dezelfde metalen clipjes die je los moet klikken.
Begin aan de kant het verste van de a-stijl, dus het dichtste bij de bestuurder.
Gebruik, mits mogelijk, een 'trim removal kit' zodat je geen beschadigingen krijgt.

1722429483958.png

En vanaf daar is het aan jou waar de kabels heen moeten.
Richting de accu, zekeringen of 12v aansluiting.
 
Ik kreeg het zo snel niet gevonden maar is het makkelijk om de interieur panelen los te halen bij een Polo AW? Ik wil namelijk mijn dashcam terug hangen dus wil de kabel graag langs de hemel / a stijl / middenconsole laten lopen.

Ik heb plastic lepels om panelen los te klikken dus voorzichtigheid is er zowiezo Big Grin
Allemaal 1 grote legodoos bestaande uit clipjes en schroefjes. Moet altijd alleen goed kijken welke panelen over andere heen vallen en dus welke je als eerste los moet halen
 
Voor de vakantie dit jaar benieuwd of jullie ervaringen hebben met dakdragers en wat jullie zelf goed/prettig merk vonden ook ivm de rubbers van de deuren.

Zat te kijken naar een systeem wat ook nog kon werken als er een nieuwe auto komt, bijvoorbeeld een thule evo systeem waarbij de voet kan schuiven over de rail maar lijkt toch niet helemaal zo te werken omdat ze een langere rail nodig hebben en er beperkte voet afstel ruimte is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Voor de vakantie dit jaar benieuwd of jullie ervaringen hebben met dakdragers en wat jullie zelf goed/prettig merk vonden ook ivm de rubbers van de deuren.

Zat te kijken naar een systeem wat ook nog kon werken als er een nieuwe auto komt, bijvoorbeeld een thule evo systeem waarbij de voet kan schuiven over de rail maar lijkt toch niet helemaal zo te werken omdat ze een langere rail nodig hebben en er beperkte voet afstel ruimte is.
Heb voor mijn AW deze vakantie, originele dragers kunnen gebruiken. Deze bevielen perfect icm deurrubbers.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
De bodemplaat (die plastic plaat onder de motor) van mijn Polo is eraf gevallen.

Weet iemand of die er bij een grote beurt af gehaald wordt? Ik heb het idee dat ze hem niet goed vastgezet hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!