HJV - Polo Bluemotion ;-)
HJV - Polo Bluemotion ;-)

HJV - Polo Bluemotion :: 2010 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Golf 7
Uitvoering
1.6 TDI BMT DSG Highline
Kleur
Tungsten Silver Metalic
Bouwjaar
2014
Is er een verschil tussen de uitlaat van Tijmi en de jouwe HJV? Ik heb daar echt geen verstand van en vind ze er allebei hetzelfde uitzien, mooi hoor. Ik ga ook hetzelfde als jullie doen met minn schterkant als mijn pech ooit ophoudt.

Hahaha. Na regen komt zonneschijn toch.

Zijn volgens mij hetzelfde qua look en allebei 2 sierstukken erop, met als enige verschil dat Henk-jan ze allebei werkend heeft en er bij mij 1 dummy is
 
Hahaha. Na regen komt zonneschijn toch.

Zijn volgens mij hetzelfde qua look en allebei 2 sierstukken erop, met als enige verschil dat Henk-jan ze allebei werkend heeft en er bij mij 1 dummy is
Bij mij zijn ze inderdaad allebei werkend, de sierstuk is middels een verbindings (S-bocht) rechtstreeks op de uitlaatpot gelast. Dit alles voor €80,-.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    319.1 KB · Weergaven: 115
  • image.jpg
    image.jpg
    243.7 KB · Weergaven: 118
  • image.jpg
    image.jpg
    452 KB · Weergaven: 109
Update 09-02-2014

Druk weekendje geweest, veel kilometers gemaakt!
Vrijdag uitlaatsierstuk laten monteren. Zaterdag Bluemotion interieur opgehaald, die ik nodig had voor onderdelen (airbag, lade onder stoel en een plastic kap). En zondag een in nieuwstaat verkerende GTI interieur opgehaald (zie foto in garage).
Onder de bestuurders stoel plaats ik de lade en monteer zelf de airbag erin. Allebei de voorstoelen fris ik wat op met HG-reiniger, schoonmaken is niet eens nodig. Op de achterbank heeft nog nooit iemand gezeten...
Als dit gebeurd is even de stoelen monteren (wel de accu eraf halen), airbag en gordel stekkertjes erop en klaar!
 
Update 10-02-2014

Na een druk weekend vol updates, nu maandag weer één......maar deze is minder leuk...
Het motormanagementlampje is gaan branden en het 'spiraaltje' knippert. Even snel bij mijn eigen garage laten uitlezen en het zal niemand verbazen, maar de EGR-klep is stuk. Met 33.000km op de teller, maar wat nog veel erger is; 2 weken geleden is de garantie verlopen!
Morgen dus maar contact zoeken met de dealer of ik in aanmerking kom voor de coulanceregeling van 70% korting op onderdelen en 100% korting op arbeid. Op internet lees ik namelijk een aantal keer dat dit een regeling is die de dealer mag aanbieden.

Iemand nog tips?
 
Gelukkig maar. Je hebt geluk HJV. Mijn dealer "AMES" is helaas niet zo coulant.
Ik heb gelukkig zelfs niets ernstigs aan de auto gehad maar er zijn een aantal dingen gebeurd waar ik totaal niet blij mee ben.
Had liever mijn auto bij een andere dealer gekocht.
Bij grote beurten krijg ik gewoon de rekening van een leenauto terwijl ik de eerste 3x gewoon gratis een leenauto zou krijgen werd mij beloofd tijdens de koop van mijn auto.
Ik kreeg de radiocode niet mee en ik moest volgens hun betalen om de code te krijgen.
Ik kreeg een rekening thuis gestuurd van het uitlezen van een foutmelding, terwijl ze bij de dealer zeiden dat ik niets hoef te betalen zolang er geen reparaties na de uitlezing zijn uitgevoerd en zo zijn er nog meer dingen.

Ik ga ook geen beurten meer bij hun doen dankzij hun service. Ik ga vanaf nu in Belgie mijn beurten laten doen. Goedkoper en iemand die met een zachte G praat kan in mijn ogen nooit bot overkomen ookal scheldt hij mij uit HAHA!!

Trouwens HJV. Die uitlaat die jij eronder hebt gezet. Zit ie goed vast?
Je kent het wel, je rijdt achter een of ander gepimpte auto die een dikke neppe uitlaat eronder heeft en je ziet dat die uitlaat beweegt. Ik vind dat echt spuuglelijk, zo'n bewegende uitlaat.
Ik wil namelijk ook dezelfde zoals jij, maar alleen als jij goede ervaringen hebt.
 
Trouwens HJV. Die uitlaat die jij eronder hebt gezet. Zit ie goed vast?
Je kent het wel, je rijdt achter een of ander gepimpte auto die een dikke neppe uitlaat eronder heeft en je ziet dat die uitlaat beweegt. Ik vind dat echt spuuglelijk, zo'n bewegende uitlaat.
Ik wil namelijk ook dezelfde zoals jij, maar alleen als jij goede ervaringen hebt.
Die zit muur- en muurvast, daar kijkt Nik zelf ook naar. Hij laat de auto op de brug ook helemaal zakken om te kijken of de uitlaat recht zit, voordat hij hem definitief vast last. Hij is echt een topper!
Als iets maar de schijn heeft van sjonnie, dan komt het niet op of aan de auto.
 
Afgelopen vrijdag is de Polo een dagje bij Pouw in Zwolle geweest.
Daar hebben ze de EGR-klep, koeling en partikelfilter vervangen. Eind van de dag kreeg ik de rekening mee waar alle werkzaamheden en onderdelen op staan, totale kosten €975,- incl BTW. Het totale bedrag voor mij is €0,-. (alleen een doos gebak en €20,- benzine voor de leen Up!)

Nu snel de Greenfilter reinigen en samen met de Venturabox weer monteren, wat rijdt dat toch anders!
Inmiddels heb ik mijn GTI interieur gereinigd en compleet gemaakt. Nu nog tijd vinden om hem te monteren.
 
Afgelopen vrijdag is de Polo een dagje bij Pouw in Zwolle geweest.
Daar hebben ze de EGR-klep, koeling en partikelfilter vervangen. Eind van de dag kreeg ik de rekening mee waar alle werkzaamheden en onderdelen op staan, totale kosten €975,- incl BTW. Het totale bedrag voor mij is €0,-. (alleen een doos gebak en €20,- benzine voor de leen Up!)

Nu snel de Greenfilter reinigen en samen met de Venturabox weer monteren, wat rijdt dat toch anders!
Inmiddels heb ik mijn GTI interieur gereinigd en compleet gemaakt. Nu nog tijd vinden om hem te monteren.

hahaha. Das het gebak wel waard ja.

Als je tijd hebt gevonden dan zullen we het wel zien. Ben benieuwd in ieder geval
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!