IbifaHo :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

Re: Ibifa Ho's Polo 9n3

Gisteren nog geen tijd gehad om het te bekijken, maar heb wel eens de tijd genomen om te kijken vanwaar het geklop komt.

Ik denk dat het niet van de spoorstang komt maar heb zo'n vermoeden dat de homokineet de geest gegeven of aan het geven is. Iemand idee wat dit +- kost?
En makelijk zelf te vervangen of toch aangeraden om het door de dealer laten te doen?
 
Re: Ibifa Ho's Polo 9n3

Bon even een update ivm met het geklop dat ik al een tijdje had rechtsvoor.
Op aanraden van Bas had ik al eens de spoortstang nagekeken, deze was nog inorde. Dan toch maar naar de dealer gereden en dealer zei ofwel homokineet ofwel ophaningsrubber.

Ze waren er zogoed als zeker van dat het de rubber was, dus ik breng Polo naar de dealer en na een uurtje krijg ik al telefoon terug dat ik hem mocht komen halen. :shock:

Ik dacht amai wat een snellerds! Maar toen ik aankwam zeiden ze dat het de cardan was die tegen de ophanging klopte. :evil:

Iemand enig idee waar die juist tegenklopt dan? Want tegen de ophanging is zo algemeen, en de monteur die ernaar gekeken heeft was al weg dus ze konden mij het niet juist vertellen.

Heb nu de polo wat naar boven gedraaid, ben is benieuwd of daarmee het geklop weg is. :eek:

Vandaag ook nog eens de gti lichten goed afgesteld, zo een imens verschil qua lichtopbrengst met mijn 'oude' H7. I love it, xenon is overbodig nu vind ik. :)
 
Re: Ibifa Ho's Polo 9n3

Polo staat weer op de BBS'jes! Van winter is er toch geen sprake dus waarom met winterbanden rondrijden?!
De Polo is ook 1cm naar boven gedraaid ivm met kloppende cardan, nergens meer geklop. Ga waarschijnlijk bumpstops steken dan om het geklopt tegen te gaan.

Aangezien ik dit jaar zo'n slordige 400,- kan besparen op mijn verzekering gaat er toch nog een updatje komen.

Achteraan ga ik spacers steken (10 of 15mm) om achteraan iets breder te staan. Big Grin

Ook ga ik de deuren laten dempen en mss meteen een composetje erin steken.
 
Re: Ibifa Ho's Polo 9n3

Ger zei:
en nu maar hopen dat er geen winter meer komt ;)


groeten ger

Ach zo'n wissel is snel gedaan met het juiste materiaal. Op een half uurtje zijn ze gewisseld. :lol:
De winterbandjes hebben met dit weer ook een zeer slechte grip, dus liever nog even de zomervelgen eronder tot het echt koud/sneeuw/ijzel begint te worden.

Het enige voordeel is dat met de (smale) winterbanden het verbruik toch met een halve liter daalt. :lol:
 
Re: Ibifa Ho's Polo 9n3

Heb vandaag eens de camera onder de Polo gelegd om te zien waar ie zou kunnen kloppen.

[resize=640:ym2n4xnh]http://img26.imageshack.us/img26/1773/dsc7039x.jpg[/resize:ym2n4xnh]
[resize=640:ym2n4xnh]http://img689.imageshack.us/img689/8310/dsc7038.jpg[/resize:ym2n4xnh]

Nu mij lijkt het dat ie tegen de stabilisator stang botst, zou dit kunnen opgelost worden door kortere spoorstangetjes te steken? Of zie ik iets over het hoofd en klopt ie ergens anders tegen? Foto's zijn niet zo duidelijk, is dan ook weinig plaats om daar een camera tussen te wringen. :lol:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!