IbifaHo :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

@ Yannick: Ja gewoon op de oprit van de overbuur waar ik de polo altijd zet. Zelf heeft de buur ook nix gehoord.

@Excess: idd echt raar! Dat was het geen ik eerst nagekeken heb toen ik het doorhad, nergens een ruit kapot, slot nix geforceerd ik snap het echt niet!

@ Starsky: Geen idee, ik had gewoon gebeld met het artikel nummer en dat mochten ze dan bestellen voor mij. Geen prijs gevraagd, ondertussen de bestelling wel ge-annuleerd. Via via heb ik ergens een polo gevonden die perte totale is en normaal ga ik daar stukken uithalen. Dan ben ik terug gesteld voor pakweg 10euro! Misschien pak ik van de eerste keer de volledige deurpanelen mee en ga ik eens knutselen om te proberen om deurverlichting te installeren.
 
balen man :(

27042012263.jpg


Dat is je buitentemperatuursensor ;) Dit zit normaal bij de mistlamp aan de bestuurderskant in de bumper geklikt ;)
 
hey ibifaho ik weet niet of je al een kabel hebt getrokken van je motorruimte maar zo heb ik het gedaan:
Kabel vom Motorraum zum Innenraum ziehen - polo9N.info
ook wel even het handschoenenkastje eruit monteren
(schroefjes zitten vanonder, zijn er totaal zo'n 6 of 7 denk ik)
en dan heel veel prutsen tot het erdoor is. Mss kun je ook het best een breinaald of een stukje sterk maar toch iets wat buigzaam ijzertje gebruiken om het erdoor te krijgen...
hoop dat het lukt. Bij mij heeft het ook wel een half uurtje geduurd
 
Die had ik idd ook al gevonden. Ik ga het op de manier doen van RJ (vanin u topic). Die manier lijkt mij iets makkelijker en dan zit ik ook meteen aan de juiste kant binnen. Dan ga ik de schakelaar ergens makkelijk bereikbaar steken voor moest de politie mij tegenhouden. *us pinker huh wat? Ik zie geen us pinkers hoor* :mrgreen:

Vandaag ook eens de deuren rammelvrij gemaakt! Ik had hier nog wat bitumen matjes liggen maar heb er geen gebruik van gemaakt. Het gerammel is opgelost door een stukje keukenrol te proppen in de 'spleet' tussen het deurpaneel en het geraamte. Lekker cheap dus. :mrgreen:

 
Die had ik idd ook al gevonden. Ik ga het op de manier doen van RJ (vanin u topic). Die manier lijkt mij iets makkelijker en dan zit ik ook meteen aan de juiste kant binnen. Dan ga ik de schakelaar ergens makkelijk bereikbaar steken voor moest de politie mij tegenhouden. *us pinker huh wat? Ik zie geen us pinkers hoor* :mrgreen:

Vandaag ook eens de deuren rammelvrij gemaakt! Ik had hier nog wat bitumen matjes liggen maar heb er geen gebruik van gemaakt. Het gerammel is opgelost door een stukje keukenrol te proppen in de 'spleet' tussen het deurpaneel en het geraamte. Lekker cheap dus. :mrgreen:


Haha goed en goedkoop opgelost, niemand ziet het toch dus wat boeit het Stick Out Tongue ben ook aan het twijfelen over schakelaar.. maarja uiteindelijk ben ik al redelijk wat politie gepasseerd en hebben tot nu toe nog niks op gezegd(ik rijd altijd met mn modules aan, tenzij ik een controle van ver zie, dan zet ik ze wel even uit Stick Out Tongue)
 
Ik passeer suuper veel politie en mijn auto staat ook elke dag op de parking van de politie naast het school. :mrgreen: Tis gewoon handig voor de keuring etc.
Aanschuiven, hup schakelaar omzetten, buiten rijden en weer aan. Ipv van die modules te moeten draaien.
Want ik zou die modules ook wat meer willen 'verstoppen' zodat ge ze niet ziet hangen.

Mij eens bezig houden met bestuderen hoe het allemaal te werk gaat.

Iemand die wat meer uitleg kan geven van hoe en wat?
Wat ik mij afvraag: hoe moet ik die 2 modules op 1 schakelaar installeren (2kabels die naar 1 moeten en daarna weer naar2) en of die gezekerd moet worden.
 
@ibifaho:
ik zit ook met hezelfde probleem.
ik kwam uit op een wissel relais, voor elke kant 1 geef je stroom (bekrachtigd) klikt ie naar stadslicht.
geen stroom (onbekrachtigd) klikt ie naar us-modules.
nu twee van die dingen ergens vinden.
 
Hmm ik had eigl nog een ideetje maar voor hoever dit mogelijk is weet ik niet. Ik dacht toch dat er bij een 9n3 op de lichtschakelaar ook in 'ingang' zat om DRL op aan te sluiten. Ik was aan het denken om het daarop aan te sluiten en dan daar nog ergens een extra schakelaar tussen te zetten voor het compleet uit te kunnen zetten.

Op verschillende fora heb ik al gelezen dat de meeste de 2kabels samen leggen op 1 schakelaar en daarna weer opsplitsen, maar gaat dan bvb 1 van de 2 kabels niet meer stroom krijgen dan een ander?

Op vlak van electronica ken ik (nog) niet veel, dus liever eens dubbel vragen voor ik me polo in de fik zet :mrgreen:
 
ik zie twee opties:
na de extra schakelaar 1 draad naar het motorruim en daar twee draadjes er op solderen.
of een schakelaar kopen die twee uitgangen heeft. en dan een dubbele draad trekken(is het mooiste denk ik)
 
Ok thx Lennert & Maik! Morgen eens bezien dan. Ondertussen ook al een pm gestuurd naar excess007 voor te zien op welke pin hij zijn DRL heeft ingeplugd, op internet al zitten zoeken maar vind niet meteen het juiste nummer.

Morgen dan eens bezoekje brengen aan de DHZ winkel en schakelaar kopen en wat bedrading. To be continued! Big Grin
 
Hoe ik het heb aangesloten: ik had 2 us modules met 3 draden. 1 voor de plus en 2 waar je je knipperlicht aan vast maakt( de kabel die je moet doorknippen dus...)
de 2 pluskabels van de 2 modules(1 per module voor de duidelijkheid) aan elkaar gemaakt en deze kabel doorgetrokken naar mijn interieur. Ik had een schakelaar met 3 pinnen. 1 voor +, 1 voor de - (die ik allebei aan de + en - van de radio heb vastgemaakt) en de 3de moet je aan de kabel van de usmodule maken.
Hoop dat het zo lukt :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!