IbifaHo :: 2008 Volkswagen Polo 9n3

Ok bedankt Bart! Net nog is gaan kijken in de polo en heb de aansluiting gevonden (had er niet aan gedacht om in de schakelaar zelf te kijken). Dus er staat idd duidelijk tfl.

Maar nog een vraagje daaromtrent. Hoe moet je een kabel vastmaken in de schakelaar, heb net geprobeerd een draadje uit te trekken om eens te kijken hoe het er in zat maar ik heb schrik dat ik het kapot trek dus ik heb geen idee hoe of wat ik dat moet vastmaken?
 
heb het er eerlijk gezegt maar gwn goed diep ingepropt Stick Out Tongue wou het toen perse snel werkend hebben en ben intussen vergeten dat ik dat nog moet bestellen. Dank je voor me er aan te herinneren Stick Out Tongue zal het morge eens opzoeken.
 
Dus ge hebt gewoon die kabel daarin gepropt? :lol:

63092.jpg



Is het niet gewoon met zo'n soort pinnetjes?
 
Jesus wat doen jullie moeilijk Stick Out Tongue

Ik heb de us modules via een relaitje aangesloten op de signaaldraad van de radio. Dat wil dus zeggen radio aan is us modules aan. Radio uit is us modules uit :)
 
Aah joh bas, zoek dan toch naar eens het woord moeilijk op in het woordenboek haha;)
Maar dat is idd een hele simpele oplossing je radio is je schakelaar voor nood.
Alleen ik zou graag wisselen tusse stads en us-modules.
Hier van die mierenneukers die je al een boete geven als je stadslichten niet aanstaan:(
 
Na dit te lezen denk ik dat ik er ook maar eens een relaitje ga tussen gooien(ook met radio denk ik, die staat toch altijd aan), zodat ik de module op een goed onzichtbare plaats kan steken, moet binnen paar weken naar de keuring dus dan kunnen ze niet moeilijk doen.
 
Bas: Zo is idd ook mogelijk, maar ik heb hier geen haakjes liggen om de radio eruit te halen en heb geen zin om weer naar de dealer te rijden. :razz:

RJPolo: Ik had het gewoon al eens bekeken hoe en wat, maar had de benodigdheden nog niet.

Vandaag ben ik dus de benodigdheden gaan kopen: bekabeling & een schakelaar. Kosten: iets van een 5euro en een beetje.

Daarna aan het knutselen gegaan, velg bestuurder eraf, binnenkuip eraf, dat plastieken plaatje aan de zijkant eraf, en dan de kabel naar binnen getrokken door die opening achter het scharnier. Daar ben ik nog het langst aan bezig geweest, amai wat een prutswerk!

Daarna verder getrokken naar de lichtknop en de andere kant onder het reservoir van de ruitenvloeistof doorgetrokken. Eerst natuurlijk eens getest het werkte zoals ik het wou voor ik de bekabeling ging solderen en afwerken met krimpkous.

Na een half uurtje, vloeken soms, heb ik nu US lights als DRL. Big Grin Vanaf de lichtschakelaar veranderd springen ze uit en springen de gewone lichten aan. Ook heb ik er een schakelaar tussen gestoken voor de keuring.
 
Nadat velg en binnenkuip eruit zijn kan je achter de deur nog een plastieke 'plaat' uitvijzen.
draad3.jpg


Als die weg is kan je achter het scharnier een rubber dop zien zitten die je eruit kan halen.

draad2.jpg


Als die eruit is kan je de kabel naar binnensteken.

draad.jpg


Dan moet je in het interieur de kabel nemen achter het plastiek waar op de motorkaphendel zit. Dan kan je die omhoog duwen zodat die aan de lichtschakelaar uitkomt (als je van plan bent om de modules aan te sluiten op de DRL pin)

De andere kant is veel makelijker, de draad onder het reservoir doorduwen en dan kan je er aan de voorkant makkelijk aan en dan kan je alles beginnen aansluiten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!