wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Na eerst op mijn gemak gekeken te hebben naar een setje 2e hands achterlichten, toch maar gehaast 2 hele nieuwe moeten kopen. Het klemmetje van het linker achterlicht was afgebroken, waardoor het niet meer goed aansloot op de carrosserie, en alle water van de watergeut vanaf het dak via de achterklep zo mijn kofferruimte in stroomde. Dit had als gevolg dat ik een persoonlijke vijver had, en dat terwijl ik in een appartement woon Stick Out Tongue Via Winparts 2 nieuwe "originele" achterlichten besteld, want deze passen naar mijn mening wel echt het beste bij de auto.

tempImageV0pWzI.jpg

Het resultaat:
tempImageG3pAFQ.jpg

Weet je zeker dat dit via de achterlichten binnenkomt? Op een 6R/6C zou het dan alsnog via de ontwateringsgaten eruit moeten gaan.
Dit is hoe het water is binnen gekomen, grootste gedeelte is inderdaad via de ontwateringsgaten eruit gelopen, maar een ander gedeelte is via de bekabeling (lekker veilig, yes) via de kofferbakbekleding de kofferbak zelf in gelopen.

De bovenkant van het "grote gat" stond als het ware op een kier, alsof het een schenktuitje van een pak hagelslag was dat open stond, waardoor letterlijk ál het water de auto in liep. De stortbuien van 2 weken geleden waren niet echt geweldig hiervoor.

Ik hoop dat de lekkage hiermee is opgelost, volgende week als die zoutzooi van de weg is de auto maar eens poetsen en overal flink de hogedruk op houden en kijken of het dan alsnog lekt. Anders maar even verder op onderzoek gaan...

IMG_0394.JPG

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!