wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

De bedoeling was vandaag om alle 4 remschijven en blokken te vervangen ik begon rond 12:30 en vervolgens , kwam ik erachter dat ik geen inbus 7 had dus ff auto geleend naar de praxis gegaan voor 1. Vervolgens los gehaaald kwam ik bij de volgende bout die echt niet eraf ging ben er zeker 2 uurtjes bezig geweest om een oplossing te zoeken om het los te krijgen! Zelfs volgespoten met wd40 hielp niet, uiteindelijk weer auto geleend naar de praxis gegaan om een steeksleutel te kopen vervolgens met harde kracht op de sleutel geslagen om het los te krijgen, naja toen begon het te regenen snel erop. Had ik alles erop en toen kwam ik erachter dat ik kopervet ben vergeten te smeren weer loshalen smeren en toen wiel erop en toen begon het donker te worden. Conclusie 3 uurtjes overgedaan voor 1 kut remschijf en blok. Morgen ga ik verder
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Handig om eerst alle benodigdheden te verzamelen voordat je aan een klus begint hè...
Ja ik heb zelf 2 kisten met gereedschap niet verwacht dat ik alle inbussen had en geen 7!
Is ook niet de eerste keer dat ik het vervang maar eerste keer voor deze auto wel. Dus alles zit er al 10 jaar strak erop
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Die hang je op aan de randjes.
De 'haakjes' vd blokken over die randjes.
Dan de klauw erover, waar het binnenste blok in de zuiger is gedrukt.
Die zitten er tussen maar zit tog nog speling in remmen heb Ik daarnie niet meer ingeduwd is dat het misschien?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Die zitten er tussen maar zit tog nog speling in remmen heb Ik daarnie niet meer ingeduwd is dat het misschien?
Als je de zuiger helemaal wilt induwen dan kun je het dopje van het tankje onder de motorkap losdraaien, dan gaat het induwen wat makkelijker.
Na montage dopje er weer op en dan, uiteraard, even met je rempedaal pompen zodat de zuiger weer naar buiten staat.

(tog is met ch)
 
Audi  A3 8Y 
Als je de zuiger helemaal wilt induwen dan kun je het dopje van het tankje onder de motorkap losdraaien, dan gaat het induwen wat makkelijker.
Na montage dopje er weer op en dan, uiteraard, even met je rempedaal pompen zodat de zuiger weer naar buiten staat.

(tog is met ch)
Kom er nu achter dat ik de remvloeistof dop nog open heb staan
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Als je de zuiger helemaal wilt induwen dan kun je het dopje van het tankje onder de motorkap losdraaien, dan gaat het induwen wat makkelijker.
Na montage dopje er weer op en dan, uiteraard, even met je rempedaal pompen zodat de zuiger weer naar buiten staat.

(tog is met ch)
Ja remzuiger is nog ingeduwd vandaar dat het misschien nog wat beweegd
 
Volkswagen  Polo BLUE GT 
Vandaag heb ik ontzettend zuinig gereden met de Polo. Ik ben wat het verbruik betreft erg oplettend. Ik rijd wel door, maar ik zet de auto altijd wel op de cruise.
Zo ook vandaag: Amsterdam heen en weer..
Zie hier het resultaat.
 

Bijlagen

  • FE31EC63-EAE4-48A8-AC2F-2A2197CF83E8.jpeg
    FE31EC63-EAE4-48A8-AC2F-2A2197CF83E8.jpeg
    1,015.6 KB · Weergaven: 51
  • 94ADF05B-0201-4FC0-9FBA-68029D7346E5.jpeg
    94ADF05B-0201-4FC0-9FBA-68029D7346E5.jpeg
    981.9 KB · Weergaven: 51
  • 6175EFB1-E44F-40C7-9CD4-02C7E5FD0552.jpeg
    6175EFB1-E44F-40C7-9CD4-02C7E5FD0552.jpeg
    994.3 KB · Weergaven: 51
Volkswagen  Polo 6C 2017 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!