Zwakke punten van de 9N/9N3

starsky zei:
Chippen van de motor is zeker niet om problemen vragen. Ligt er aan hoe de gebruiker hoe die ermee om gaat, een turbo wil graag met respect behandeld worden.

Gebeurd dat niet, ongeacht of deze gechipped is, dan wil de turbo nog wel eens stuk gaan.

Ieder zijn mening hierover. Ik heb nooit mijn motor laten chippen en zal dat ook nooit doen. Moet er absoluut niet van weten. Al genoeg gehoord om dit zelf te doen.
 
starsky zei:
Chippen van de motor is zeker niet om problemen vragen. Ligt er aan hoe de gebruiker hoe die ermee om gaat, een turbo wil graag met respect behandeld worden.

Gebeurd dat niet, ongeacht of deze gechipped is, dan wil de turbo nog wel eens stuk gaan.

En zo is het maar net. ;)
 
- Verlies van compressie door het verbranden van de kleppen (uit zich in slecht stationair lopen, soms brandend uitlaatgaslampje, slecht aanslaan met name bij warme motor, verlies van vermogen)

dit heb ik de laatste tijd redelijk vaak, wat valt hieraan te doen
grtz ;D
 
om hier even op in te haken, mijn auto piept aan de voorkant wat met dit hele vochtige weer, en als je heel kort heel even hard remt merk ik dat er ergens iets van speling opzit, draagarm rubbers schat ik dan??

auto is pas 5 jaar oud maar komt oorspronkelijk uit belgie en daar zijn de wegen natuurlijk niet allemaal even goed om het maar even voorzichtig uit te drukken
 
1 van de redenen is dat de olie weer de kans krijgt af te koelen. Als je de motor uitzet komt de olie in de turbo stil te staan, en als deze nog heel heet is kan de olie cokes vorming krijgen (vaste, zeer ongewenste deeltjes) waardoor het oliekanaal dicht kan zitten met alle gevolgen van dien.

Plus de turbo krijgt eerst de kans om stil te staan voor je de motor uitzet, draaien zonder olie vind ie niet fijn :)

En als laatste krijgt het metaal wat rustiger de kans af te koelen en weer in te krimpen

toch nog flink verhaal geworden :lol:
 
Ik weet niet of het al genoemd is maar bij deze.....

Als het vriest dan kan ik de achterklep niet open krijgen.
De handgreep die dus werkt via een magneet achtig iets??? die zit altijd vastgevroren.
Je kunt hier 10 bussen siliconenspray of wd40 in spuiten maar dat helpt echt niet.

Als ik dus iets in de kofferbak wil leggen als het vriest moet ik dat via de achterbank doen.
Als het iets kleins en niet zwaar is dan lukt dat wel.

Het is iig mega irritant. :?
 
Had ook rammeltje in dashboard maar is opgelost door het kleine afdekkapje tussen de stuurconsole en de tellers te verwijderen en een beetje tape op het palletje wat in een vanger van het dashboard valt te draaien. Nu rammelvrij. Bij mij zitten de homokineten er ook aan te komen. Achterrem (trommel) vaak schurend geluid. Even de handrem er op tijdens het rijden en het is weer voorbij. Slecht starten bij vrieskou (1.2 TDI). En mijn achterruitenwisser sproeit onder de auto. Slang kapot?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!