Zwakke punten van de 9N/9N3

Heb ook vaak last van het motormanagement-lampje. EGR klep dus. Over de afgelopen 15.000 km slaat hij af en toe een paar dagen aan en daarna is hij zo weer weg... En vastzittende remklouwen als het nat geweest is, vooral achter. (9N-2004)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75pk 
Ivm de draagarmrubbers zijn er blijkbaar nieuwe modellen voor de Polo. Ik doe nu stage bij een VW dealer en had het er even over aangezien ze er juist eentje aan het doen waren. De 'oude' rubbers hebben een I profiel, die nieuwe zijn in een X profiel dus steviger. Had ze nu ook even de 'tip' gegeven van de A2 rubbers, dat wistten ze nog niet.

Zeiden wel dat de meeste Polo's na zo'n 30 000km terug kwamen voor nieuwe rubbers! Hadden er vorige week zo'n 4 gedaan, maar 30 k km lijkt me wel sterk. Ik heb mijn Polo sinds 35k km, en nu 87k km, en zijn in die periode nooit veranderd geweest, zelfs niet met mijn verlaging.
 
Polo 9N 2002 174000km

Ivm de draagarmrubbers zijn er blijkbaar nieuwe modellen voor de Polo. Ik doe nu stage bij een VW dealer en had het er even over aangezien ze er juist eentje aan het doen waren. De 'oude' rubbers hebben een I profiel, die nieuwe zijn in een X profiel dus steviger. Had ze nu ook even de 'tip' gegeven van de A2 rubbers, dat wistten ze nog niet.

Zeiden wel dat de meeste Polo's na zo'n 30 000km terug kwamen voor nieuwe rubbers! Hadden er vorige week zo'n 4 gedaan, maar 30 k km lijkt me wel sterk. Ik heb mijn Polo sinds 35k km, en nu 87k km, en zijn in die periode nooit veranderd geweest, zelfs niet met mijn verlaging.
Idd draagarmrubbers bij 120000km. ( lijkt me sterk dat ze dat bij VW niet weten) Motormanagement lamp, een keer lambda sonde vervangen. 10.000km geen lamp gehad daarna weer terug. Geen verschil in motorprestatie of co2 waarde. Heb inmiddels 50.000km mee gereden, het verbruik is nog steeds hetzelfde. Bobine en dynamo ook al moeten vervangen. Achterrem zat in de winter ook regelmatig vast. Een van de remschoenen was gescheurd. Nu een dashboard wat volledig uitvalt. Twee keer gehad. Denk aardfout of ergens een los contact. Moet dan wel diverse storingscodes resetten naderhand. Hiervoor een polo uit 1992 gereden voor 600euro gekocht vijf jaar mee gereden een veer van de voorpoot moeten vervangen en een rubberslang van de motorontluchting. Toen nog betrouwbaar, nu is het echt K.U.T. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend van VW. Weet niet of hierna nog een polo komt.
 
Is de anti roll bar ook een zwak punt??
Volgens mij hoor ik die bij mij kloppen bij bepaalde drempels... Draagarmrubbers zijn het niet, die zijn al vervangen :(
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
kloppen je koppelstangen niet tegen de modderkuip aan?
heb dat bij mij verwarmt en weggevouwen,
nu nergens meer last van.
Is goed te zien aan slijtplekken op de modderkuip.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Mijn vorige Polo was een 9n 1.4 16V uit 2002, bij inruilen stond er 350.000 KM op de teller. Altijd met veel plezier in gereden en weinig problemen mee gehad. Alleen de lambda sonde en de draagarmrubbers vervangen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!