Zwakke punten van de 9N/9N3

Blijkt dus echt een polo dingetje te zijn.. eind deze maand wil ik nieuwe lambdasonde sensor en nieuwe katalisator. Dan zou alles al aangepakt moeten zijn wat nog het lampje laat branden. Voordat ik deze polo kocht vorig jaar in juli had het nog nieuwe koppelingsplaten gekregen van de vorige eigenaresse. Dus dat gaat zoizo wel nog even mee ga ik van uit.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
@dann
Uit wat research is gekomen dat het deurslot waarschijnlijk in zijn volledigheid vervangen moet worden, aangezien ik binnenkort toch inruil, vond ik dat de moeite niet meer waard.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik heb een 9N3 / 59kW - 80PK / motorcode BMS / bj 2007 / 320.000 km gelopen.

Circa tienduizend kilometer geleden het vacuümpotje al vervangen (de wastegate acuator). Bij circa 2.200 toeren viel de turbodruk weg en viel de motor in de noodloop. Foutcode P0299 = turbo underboost. Nieuwe besteld via AliExpress. Montage is best een lastige klusje, omdat je moeilijk bij de bouten en de afstelmoeren komt zonder de gehele turbo te verwijderen. Na vervanging alles weer als vanouds.

Nu is de turbo totaal defect (320.000 km). Revisiemodel besteld via Ebay. Deze gaat er vanavond op (als het allemaal meezit).

Ook de intercooler is al eens lek geweest (bij 250.000 km).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDI (BMS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!