Zwakke punten van de 9N/9N3

Even een oud topic afstoffen. Ik ben in de markt voor een 9N3 als vervanging voor onze 6N. Welke motoren raden jullie aan? Is een 1.2 3-ciinder nog een beetje vooruit te branden? En waar moet ik op letten bij aankoop van een 9N3?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Mijn vorige Polo was een 9N, 1.2 uit 2003. Fijne auto, wel wennen aan het geluid van een 3 cilinder met distributieketting, in de stad was het goed meekomen met het verkeer, maar op de snelweg, kom je power te kort om inhaalacties goed en snel uit te voeren.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
@Jan de Bandeman Ik heb in mijn polo 1.4 16V erg slechte ervaringen met 10W40. Leek wel alsof ik een grasmaaier aan het berijden was. Vooral in de koude dagen. Preventief teruggestapt naar 5W40 en toen was het weg. Rijdt overigens (noem me gek) een stuk soepeler dan 10W40/5W30.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Jan de Bandeman Ik heb in mijn polo 1.4 16V erg slechte ervaringen met 10W40. Leek wel alsof ik een grasmaaier aan het berijden was. Vooral in de koude dagen. Preventief teruggestapt naar 5W40 en toen was het weg. Rijdt overigens (noem me gek) een stuk soepeler dan 10W40/5W30.
Bedankt voor de tip, hou het eerst maar op 5w30
 
Volkswagen  Golf 5  1.6 fsi 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Check ingine lampje brand al enig tijd en heb ondertussen meerdere reparaties laten uitvoeren bij elkaar 1400euro. Grootste kost was cilinderblok slijpen en vlakken van binnen want bleek toen problemen met compressie en dergelijk. Drna kwam t lampje weer aan. Toen bleek bij het uitlezen een sensor in de uitlaat kapot te zijn. Die verholpen en weee kwam t lampje na paar dagen. Weer laten uitleze en dit keer gaf het aan katalisator error. 3n ik rijd nogsteeds met t lampje aan. Eind van de maand kijken voor een splinternieuwe katalisator :s
Inmiddels is mijn autotje weer zo goed als nieiw ant worden door al dat reparatie en nieuwe onderdelen. Pff
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
Check ingine lampje brand al enig tijd en heb ondertussen meerdere reparaties laten uitvoeren bij elkaar 1400euro. Grootste kost was cilinderblok slijpen en vlakken van binnen want bleek toen problemen met compressie en dergelijk. Drna kwam t lampje weer aan. Toen bleek bij het uitlezen een sensor in de uitlaat kapot te zijn. Die verholpen en weee kwam t lampje na paar dagen. Weer laten uitleze en dit keer gaf het aan katalisator error. 3n ik rijd nogsteeds met t lampje aan. Eind van de maand kijken voor een splinternieuwe katalisator :s
Inmiddels is mijn autotje weer zo goed als nieiw ant worden door al dat reparatie en nieuwe onderdelen. Pff
De mijne brand ook geregeld, ik heb zelf een uitlees kastje aangeschaft en reset hem dan zelf ff.
Ook bij mij is er al het een en ander vervangen door de vorige eigenaar.
Polo rijdt verder perfect;)
 
Volkswagen  Golf 5  1.6 fsi 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: Randhier9N3
De mijne brand ook geregeld, ik heb zelf een uitlees kastje aangeschaft en reset hem dan zelf ff.
Ook bij mij is er al het een en ander vervangen door de vorige eigenaar.
Polo rijdt verder perfect;)

Dus dit is ookwel een bekende probleempje bij VW netals bij Opel?
Mijne rijdt nou wel prima enzo maar ik vind het niks om met lampje te rijde . Ik zit er ook aan te denken om zo'n uitlees kastje van Ali ofz te bestellen om zelf te kunnen uitlezen en resetten.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
@Randhier9N3 Zou kunnen dat je lamdasensor kapot is, waardoor de katalysator kapot is gegaan. Het heeft allemaal in ieder geval een verband

Dat zei mijn monteur ookal. Want check engine lampje kan voor heel veel dingen zijn. En je kan ermee rijden geen probleem. Nieuwe katalisator en nieuwe lambdasensor staat iig op mijn lijstje ala volgende want aangepakt zal worden aan mijn Polo.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
Dus dit is ookwel een bekende probleempje bij VW netals bij Opel?
Mijne rijdt nou wel prima enzo maar ik vind het niks om met lampje te rijde . Ik zit er ook aan te denken om zo'n uitlees kastje van Ali ofz te bestellen om zelf te kunnen uitlezen en resetten.
Ik heb ook zo’n OBD2 uitleesstekker gehad maar daar lukte het bij mij niet mee, heb gewoon zo’n simpel handheld kastje met snoer...
 
Volkswagen  Golf 5  1.6 fsi 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: Randhier9N3
Tijdje geleden ook last gehad. Volgens een monteur zat er kortsluiting in de bekabeling van de Lamdasonde. (als ik het goed herinner) Op een dag startte ik hem en het lampje was uit en bleef uit. (knock on wood) Prima zo. Mijn wagen heeft toch al vreemde Gremlins in zich. Zo gaat de kofferbak niet meer open als je de niet aanwezige regensensor uitzet. :confused:
Maar voorlopig rijd het nog steeds heerlijk.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!