Catunambu
Bekend lid
@olopvw Zal ik eens vertellen wat mij Polo gemiddeld verbruikte in de stad? 1:15... Voor een Eco Diesel.. Getuned naar 95pk.
Op de snelweg liep het verbruik af naar 1:20-25. Stadsverkeer is voor dit kleine downsizertje een enorme opgave. Elke keer moet t blokje er weer enorm aan zeulen om die auto van zn plek te krijgen. Dit kost nou eenmaal veel brandstof.
Zie het zo:
Als je op constante snelheid rijd zonder je turbo aan te spreken (stel, je bent 35-40pk nodig om op snelheid te blijven) Dan gebruik je de motor als een 1.2diesel. Het bijbehorende verbruik is dan ook dat van een 1.2diesel.
Als je in de stad rijd en op trekt en je gebruikt 80-90pk om van de plek te komen, gebruik je ongeveer het vermogen van een 2.0diesel. Hier hoort ook het verbruik van een 2.0 diesel bij. Je kan immers niet meer vermogen krijgen zonder meer brandstof in te spuiten... Meer turbodruk betekend meer brandstof om het teveel aan zuurstof op te vangen.
Ik kijk niet op van het verbruik dat jij noemt. Als je ECHT wilt weten of je auto meer verbruikt dan voorheen: Rijd een lang stuk 100 op de snelweg. strak 100 op de cruize. Tank je auto af VOOR je de rit aan gaat en tank je auto af NA je de rit aangaat. Reken nu het verbruik maar eens uit. Je zult versteld staan.
Dan nog een dingetje: Als je deze auto rijd als een diesel en altijd maar onder die 2000 toeren blijft, zal de auto ook extreem gaan zuipen. Deze wagen heeft het vermogen voornamelijk tussen de 2 en 3000 toeren. Als je optrekt, trek dan gerust door naar 2500-2800 toeren voordat je schakelt. Dan smoor je de motor niet en zal de ECU ook geen extra brandstof inspuiten om toch op het gevraagde toerental te komen. Dit kleine dieseltje zal je een beetje moeten rijden als een benzine auto...
Op de snelweg liep het verbruik af naar 1:20-25. Stadsverkeer is voor dit kleine downsizertje een enorme opgave. Elke keer moet t blokje er weer enorm aan zeulen om die auto van zn plek te krijgen. Dit kost nou eenmaal veel brandstof.
Zie het zo:
Als je op constante snelheid rijd zonder je turbo aan te spreken (stel, je bent 35-40pk nodig om op snelheid te blijven) Dan gebruik je de motor als een 1.2diesel. Het bijbehorende verbruik is dan ook dat van een 1.2diesel.
Als je in de stad rijd en op trekt en je gebruikt 80-90pk om van de plek te komen, gebruik je ongeveer het vermogen van een 2.0diesel. Hier hoort ook het verbruik van een 2.0 diesel bij. Je kan immers niet meer vermogen krijgen zonder meer brandstof in te spuiten... Meer turbodruk betekend meer brandstof om het teveel aan zuurstof op te vangen.
Ik kijk niet op van het verbruik dat jij noemt. Als je ECHT wilt weten of je auto meer verbruikt dan voorheen: Rijd een lang stuk 100 op de snelweg. strak 100 op de cruize. Tank je auto af VOOR je de rit aan gaat en tank je auto af NA je de rit aangaat. Reken nu het verbruik maar eens uit. Je zult versteld staan.
Dan nog een dingetje: Als je deze auto rijd als een diesel en altijd maar onder die 2000 toeren blijft, zal de auto ook extreem gaan zuipen. Deze wagen heeft het vermogen voornamelijk tussen de 2 en 3000 toeren. Als je optrekt, trek dan gerust door naar 2500-2800 toeren voordat je schakelt. Dan smoor je de motor niet en zal de ECU ook geen extra brandstof inspuiten om toch op het gevraagde toerental te komen. Dit kleine dieseltje zal je een beetje moeten rijden als een benzine auto...
Volkswagen
Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|