AUTO light - automatisches Fahrlicht

Sjengcity, ik heb geen VW geïmporteerd, maar ik heb iig geen DRL in mijn mistlampen zitten. Dus of dat nu typisch Duits of Luxemburgs is? Werkt de bochtenverlichting nog wel met deze kit? (Misschien dat ik daar ook overheen heb gelezen :confused:)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Bij mij brand het stadslicht (voor en achter) met de kenteken verlichting en de mistlampen voor


Dat piepje is wellicht het enige nadeeltje ja, is idd niet iets waar je aan gewend moet raken


Maar leuk om te lezen dat m'n tipje voor jouw ook werkt en dat de installatie ook zo soepel verliep
Waar heb jij de lichtsensor trouwens geplaatst?
Ik moet mijn dagrijverlichting en mistlampen nog aansluiten, hoop dat daarna ook alles werkt zoals origineel VW. Waarschijnlijk alleen nog even een uitdaging om m'n huidige "dagrijverlichting" volledig uitgeschakeld te krijgen maar ik hoop dat dat met VCDS wel moet kunnen.

Ik heb de sensor bovenaan de A-stijl geplaatst, is zeker niet onzichtbaar op dit moment maar wil nog eens proberen om het plastic kapje er vanaf te krijgen zodat hij wat minder opvalt.
Sjengcity, ik heb geen VW geïmporteerd, maar ik heb iig geen DRL in mijn mistlampen zitten. Dus of dat nu typisch Duits of Luxemburgs is? Werkt de bochtenverlichting nog wel met deze kit? (Misschien dat ik daar ook overheen heb gelezen :confused:)
Bochtenverlichting heb ik geen ervaring mee. Aangezien de bochtenverlichting via de BCM verloopt en niet via de lichtschakelaar lijkt me dat daar niets aan veranderd.
 
Kijk, nog iemand met deze leuke update! Big Grin

Waar ik een klein beetje angst voor had, was mijn "uitzonderlijke" dagrijverlichting. Aangezien het een Duite (of Luxemburgse??) auto is, heb ik de dagrijverlichting in m`n kopplampen zitten ipv mistlampen (die er orgineel niet in zaten).
Zo uitzonderlijk is dat niet hoor: dat is namelijk de standaard DRL in een Polo. Je moet (moest?) voor een extra optie kiezen en betalen om de DRL in de voorbumper te krijgen.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
@Gewoonjan
Je bent goed bezig! Elke type tape werkt inderdaad :)
(De reden dat ik speciaal Foam-tape heb gebruikt is omdat deze bij brand smelt, en geen vlam vat... net zoals ik altijd krimpkous en clothtape gebruik bij kabels)

Wat betreft de A-Stijl gewoon hard trekken! :wink:
Zelf wil ik binnenkort de lichtsensor verlengen en verplaatsen naar de kap van de regensensor uit het zicht en dicht bij de originele plek in de buurt :)
De modificatie om de dimmer werkend te krijgen moet ik me nog wat meer in verdiepen :) Dus mocht je me voor zijn? :wink: Je weet me te vinden :lol:


@ de rest :)
Dagrijverlichting is bij nieuwe auto's vanaf bouwjaar 01-01-2011 verplicht.

Bij de Polo is het een optie om de DRL onderaan de bumper te nemen, neem je deze optie niet dan fungeren de dimlichten als DRL.
 
Kijk, nog iemand met deze leuke update! Big Grin


Zo uitzonderlijk is dat niet hoor: dat is namelijk de standaard DRL in een Polo. Je moet (moest?) voor een extra optie kiezen en betalen om de DRL in de voorbumper te krijgen.
Ow is dat zo? Ik zie namelijk regelmatig Polo's rijden die geen licht voeren... Daarnaast branden ook mijn achterlichten erbij, in hoeverre is het dan nog dagrijverlichting?
 
Sjengcity, ik heb geen VW geïmporteerd, maar ik heb iig geen DRL in mijn mistlampen zitten. Dus of dat nu typisch Duits of Luxemburgs is? Werkt de bochtenverlichting nog wel met deze kit? (Misschien dat ik daar ook overheen heb gelezen :confused:)

Heb je niet overheen gelezen ;)
Ben zelf ook nog even gaan kijken, maar kan het zo ook niet vinden in het topic. of we moeten er nu samen overheen hebben gelezen :lol:
Bij mij persoonlijk wil de bochtenverlichting nog steeds niet werken (ook al voordat de module erin zat), dus ik vermoed dat mijn probleem nu ergens anders ligt dan de xenon. Moet ik nog even in duiken iig ;)

@Gewoonjan
Je bent goed bezig! Elke type tape werkt inderdaad :)
(De reden dat ik speciaal Foam-tape heb gebruikt is omdat deze bij brand smelt, en geen vlam vat... net zoals ik altijd krimpkous en clothtape gebruik bij kabels)

Aaaah! Ja, daar heb je inderdaad een punt!
Naja, mocht mijn auto vlamvatten, dan zal ik deze zeer waarschijnlijk toch zien afbranden, maar ik wens het niemand toe. (lijkt mij echt heel erg verschrikkelijk om dat te moeten aanzien)

Wat betreft de A-Stijl gewoon hard trekken! :wink:
Zelf wil ik binnenkort de lichtsensor verlengen en verplaatsen naar de kap van de regensensor uit het zicht en dicht bij de originele plek in de buurt :)
De modificatie om de dimmer werkend te krijgen moet ik me nog wat meer in verdiepen :) Dus mocht je me voor zijn? :wink: Je weet me te vinden :lol:

Ghehe, de dimmer modificatie laat ik denk ik gewoon achterwege, heb net zoals jij al zei de interieur verlichting gewoon op max staan. Daarnaast lijkt me de schakelaar ook absoluut niet de felste, dus dat komt ook goed ;)
Allicht leuk als detail voor de toekomst :)

Hmm.. Hard trekken aan de a-stijl ja? :roll:
Was namelijk bang dat ik 'm af zou breken op het punt vlak naast de voorruit, dus heb toen maar voor een andere aanpak gekozenStick Out Tongue
Maarrr, als jij toch de sensor gaat verplaatsen, zou ik dan je a-stijl over kunnen nemen met het gaatje voor de lichtsensor? :mrgreen:
Ik heb namelijk toch geen regensensor en was al van plan om hetzelfde als jij te gaan doen met een extra a-stijl ;)

Trouwens, heb jij de leaving home functie al geactiveerd? Ben wel benieuwd wat een makkelijke plek is om dat draadje in te drukken :)
Of gebruik jij die functies niet? Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Byte 23, bit 6, Function "Daytime Running Light (DRL)" active
Tja helaas. :(

Had vanavond eens goed in VCDS willen duiken met alle mogelijke opties die ik ondertussen had gevonden op internet.

Helaas heeft VCDS me enigszins de in de steek gelaten: "you need a license for that"-achtige melding... Verwijderd, opnieuw geinstalleerd, driver verwijderd, opnieuw geinstalleerd, register door gespit en opgeschoond... mag allemaal niet baten. Vrees dat mijn kabel afgeschreven is als ik andere fora mag geloven.

Binnenkort maar eens iemand opzoeken die een kabel heeft...
 
Tja helaas. :(

Had vanavond eens goed in VCDS willen duiken met alle mogelijke opties die ik ondertussen had gevonden op internet.

Helaas heeft VCDS me enigszins de in de steek gelaten: "you need a license for that"-achtige melding... Verwijderd, opnieuw geinstalleerd, driver verwijderd, opnieuw geinstalleerd, register door gespit en opgeschoond... mag allemaal niet baten. Vrees dat mijn kabel afgeschreven is als ik andere fora mag geloven.

Binnenkort maar eens iemand opzoeken die een kabel heeft...

Hmm.. Balen:(
Toch maar opzoek naar een nieuwe kabel?;)
Wat vcds betreft, ik haf je best mijn pdfje willen sturen hoorStick Out Tongue had je een leuk overzicht gehadStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Helaas heeft VCDS me enigszins de in de steek gelaten: "you need a license for that"-achtige melding... Verwijderd, opnieuw geinstalleerd, driver verwijderd, opnieuw geinstalleerd, register door gespit en opgeschoond... mag allemaal niet baten. Vrees dat mijn kabel afgeschreven is als ik andere fora mag geloven.
Zelf heb ik dit probleem wel weten op te lossen, mijn stappen staan in deze thread:
http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/5618-installeren-vcds.html
 
Scheelt nogal wat die twee verschillende aanbieders..........
Scheelt behoorlijk, daarnaast had ik geen problemen met de douane, iets wat JII1985 wel had waardoor het mij € 100 heeft gescheeld! (http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/5387-auto-light-automatisches-fahrlicht-2.html#post130804)

Zelf heb ik dit probleem wel weten op te lossen, mijn stappen staan in deze thread:
http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/5618-installeren-vcds.html
Ik ga in dat topic even verder om onnodige vervuiling hier te voorkomen, thx voor de tip, dat topic had ik zelf nog niet gezien.
 
Even een vraagje hier, heeft iemand al een gunstig plekje gevonden om de leaving home draad bij te prikken?

Ik heb namelijk geen zin om me in allerlei yoga posities te wringen om bij de bcm te komen Stick Out Tongue

Zelf dacht ik aan de kabelboom van de teller, maar ik weet niet of het kwaad kan om de teller los te koppelen en daarbij, welke draad moet ik dan hebben? :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Nop nog niet geprobeerd, kom je niet makkelijk aan de kabel die naar de spiegel loopt? Lijkt me dat die redelijk te bereiken moet zijn via de linkerkant van het dash, is alleen de vraag of je de kabel daar open wilt maken natuurlijk.
 
inderdaad ook naar gekeken ;)
Zit nog redelijk laag als je het mij vraagt, maar zoals je al zegt, ik wil eigenlijk alleen het draadje ergens bij prikken en geen kabel openmaken/doorknippen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dan moet je de optie aansluiten op BCM maar vergeten: die openmaken is echt geen feest, en daar een extra kabeltje in monteren al helemaal niet.
En de zekeringenkast? Is er geen aparte zekering voor de knipperlichten?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!